Motorevija
PRETRAGA
2012-12-29 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Baš je ova dvotaktna pedesetica bila predmetom želja većine europskih tinejdžera. Novi aerox donosi više sportskog stajlinga, snažniji motor te kapacitetnije kočnice, i to uz veću dozu praktičnosti

Nazvati aerox legendom zapravo nije nikakvo preuveličavanje. Naime, od kraja 90-ih pa do dana današnjeg, dokazao se nebrojeno puta, a popularnost je stekao ponajprije sportskim imidžem i živahnim motorom. Stoga je mnogim tinejdžerima bio prvi na popisu želja, a od iduće bi sezone to moglo biti još izraženije. Stajling je značajno izmijenjen, ali uz zadržavanje prepoznatljivih vizualnih karakteristika. Uz to, sportski su geni još istaknutiji, te blisko usuglašeni sa supersportskim yamahama iz loze YZF-R. Sjedalo je izvedeno iz dva dijela, što osim estetske, ima i svoju ergonomsku ulogu - sjedi se uspravnije i ugodnije, a u spremnik stane integralna kaciga.


Yamaha aerox R/naked

Uz to, dvotaktni, vodom hlađeni motor ima gotovo kvadratni presjek (40 x 39,2 mm), visok stupanj kompresije (12:1), a najveću snagu razvija na 6750 okretaja. Upućeni mladići to će znati cijeniti, jer takvi i ne pristaju na ništa drugo osim napredne dvotaktne tehnologije, što je glavni temelj za sportski predznak skutera. U sprezi s čvrstim i preciznim okvirom od čeličnih cijevi, te sportskim ovjesom i lakometalnim naplacima od 13 cola, aerox postaje (i ostaje) pravi gradski zvrk. Suh broji svega 92,5 kg, snaga je „skočila“ sa 2,7 na 3,3 KS pa pedesetica lakše prati užurbani gradski ritam. Kako bi jednako dobro i usporavao, ugrađeni su novi, snažniji diskovi koji broje 190 mm u promjeru, sprijeda i straga, dok grip osiguravaju poprilično široke gume - 130 sprijeda i 140 straga.



Vozačko okruženje osvježeno je novim, digitalnim LCD-zaslonom, a ponudu odsad upotpunjava inačica naked, koja se od standardne razlikuje ponajprije po ovom detalju. Naime, naked ima izraženi cool faktor s ogoljenim upravljačem i minijaturnim, četvrtastim LCD-zaslonom, čime ponajprije asocira na stunterske akrobacije s jednim od kotača u zraku.


TEHNIČKI PODACI

Motor jednocilindarski
Obujam 49 ccm
Snaga 3,3 KS pri 6750/min
Okretni moment -
Kočnice sprijeda disk 190 mm, straga disk 190 mm
Masa i dimenzije suh 92,5 kg, spremnik goriva sedam litara





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-