Motorevija
PRETRAGA
2025-04-11 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: BMW
Bookmark and Share

Postavljen je na tehničku platformu R 1300 GS-a. Bilo je poznato da će biti snažniji i sportskiji od svog prethodnika, no čini nam se da je u oba je aspekta čak i nadmašio očekivanja



Dežurni komentatori kao da su spremno čekali u niskom startu. Rasprave o dizajnu novih modela BMW-a su uvijek iznova vruća tema, pa su se tako diskusije na društvenim mrežama rasplamsale i netom nakon objave prvih tvorničkih fotografija R 1300 R-a. BMW je uobičajeni klasični kroj svoga vječnog roadstera zamijenio onim sportskim, što je izazvalo salvu kontroverzi. U principu, segment motocikla mjeren od početka spremnika goriva do stražnjeg stop-svjetla u potpunosti je očekivan, budući da je roadster preuzeo tehničku bazu 1300 GS-a. Koplja se najviše lome oko smještaja instrumenata i za BMW atipičnog prednjeg svjetla koje gledajući s boka cilja u smjeru Ducatijeva Streetfightera, KTM-ova SuperDukea, Kawasakija Z 900 itd. Dakle, njeguje taj 'streetfighterovski' stil.

 

No, što god mislili o dizajnu R 1300 R-a, tehnički je riječ o impresivnom motociklu koji želi unaprijediti svoju voznu dinamiku. U tome bi presudnu ulogu trebao odigrati potentni bokser-motor obujma 1300 ccm koji razvija snagu od 145 KS (107 kW) pri 7750 o/min i okretni moment od 149 Nm pri 6500 o/min (R 1250 R - 136 KS i 143 Nm). BMW je naravno i ovdje koristio tehnologiju varijabilnog razvoda, tzv. Shift Cam. R 1300 R je sposoban za najvišu brzinu od 240 km/h.

 

Novi okvir je kombinacija čelika i aluminija (stražnji dio montiran na vijke), a za razliku od GS-a koji sprijeda ima ovjes Telelever, R 1300 R ostaje vjeran upside-down vilici (47 mm) koja je dobro funkcionirala i na prethodnicima obujma 1200 (od 2015.) i 1250 ccm. Straga pak roadster ostaje vjeran Paraleveru kojeg BMW od sada naziva – Evo-Paralever. Za dva nova kotača od lijevanog aluminija BMW tvrdi da su 1,4 kg lakši od onih na prethodniku, pa s pravom očekujemo pozitivne pomake u pogledu upravljivosti, ubrzanja, kočenja... Ipak, stražnja guma je od sada šira (190 umjesto 180) što će također imati svoje posljedice po pitanju vozne dinamike.

 

Unatoč opsežnom tehničkom updateu, R 1300 R u konačnici nije lakši od 1250 R-a. U početnom paketu opreme je spreman za vožnju, dakle s punim 17-litrenim spremnikom goriva, ostao na 239 kilograma. Najveća ukupno dopuštena masa iznosi 460 kilograma. Preostali dinamički relevantni podaci: međuosovinski razmak od 1511 mm, predtrag od 127 mm, kut glave okvira od 62,5 stupnjeva. Hod ovjesa sprijeda je 140 a straga 130 milimetara, visina sjedala 810 mm. Glede posljednjeg, sjedala različitih visina dostupna su u asortimanu originalne BMW-opreme, a po želji i s funkcijom grijanja.



Moderni standardi, a time i serijska oprema novog BMW-a R 1300 R-a su ABS (Integral ABS Pro) i DTC, oba osjetljiva na kut nagiba i povezani s različitim modovima (Rain, Road, Eco, te opcijski Dynamic i Dynamic Pro). Tu je i TFT-zaslon s mogućnošću povezivanja, kao i 12-voltna utičnica i USB-utor. Ono što je novo jest da Keyless Ride, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSC), pa čak i elektronički ovjes Dynamic ESA više nisu dodatna oprema, već serija. Dynamic Suspension Adjustment (DSA) je pak po prvi put dostupan kao nova dodatna oprema za BMW-ov roadster.



Ostala dodatna oprema za BMW R 1300 R uključuje grijane ručice i sjedalo, sustav nadzora tlaka u gumama (RDC), adaptivno prednje svjetlo (Headlight Pro) i aktivni tempomat (ACC), uključujući upozorenje na sudar sprijeda (FCW). Nadogradnje u smjeru sporta su pak 'sportski ovjes' i 'sportske kočnice', te za uštedu od dva kilograma i akumulator M Lightweight. Kao što se i očekivalo, automatizirani mjenjač ASA također je dostupan i za novi R 1300 R. Rubrika u domaćem cjeniku je za sada prazna, no u Njemačkoj je BMW već otvorio konfigurator. U paketu Dynamic Pro uspjeli smo ga konfigurirati već za 18.630 eura.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Honda XL650V Transalp Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-