Članak | Stigao je BMW R 1300 R s više sportskih gena
Postavljen je na tehničku platformu R 1300 GS-a. Bilo je poznato da će biti snažniji i sportskiji od svog prethodnika, no čini nam se da je u oba je aspekta čak i nadmašio očekivanja
Dežurni komentatori kao da su spremno čekali u niskom startu. Rasprave o dizajnu novih modela BMW-a su uvijek iznova vruća tema, pa su se tako diskusije na društvenim mrežama rasplamsale i netom nakon objave prvih tvorničkih fotografija R 1300 R-a.
BMW je uobičajeni klasični kroj svoga vječnog roadstera zamijenio onim sportskim, što je izazvalo salvu kontroverzi. U principu, segment motocikla mjeren od početka spremnika goriva do stražnjeg stop-svjetla u potpunosti je očekivan, budući da je roadster preuzeo tehničku bazu 1300 GS-a. Koplja se najviše lome oko smještaja instrumenata i za BMW atipičnog prednjeg svjetla koje gledajući s boka cilja u smjeru Ducatijeva Streetfightera, KTM-ova SuperDukea, Kawasakija Z 900 itd. Dakle, njeguje taj 'streetfighterovski' stil.
No, što god mislili o dizajnu R 1300 R-a, tehnički je riječ o impresivnom motociklu koji želi unaprijediti svoju voznu dinamiku. U tome bi presudnu ulogu trebao odigrati potentni bokser-motor obujma 1300 ccm koji razvija snagu od
145 KS (107 kW) pri 7750 o/min i okretni moment od
149 Nm pri 6500 o/min (R 1250 R - 136 KS i 143 Nm). BMW je naravno i ovdje koristio tehnologiju varijabilnog razvoda, tzv. Shift Cam. R 1300 R je sposoban za najvišu brzinu od 240 km/h.
Novi okvir je kombinacija čelika i aluminija (stražnji dio montiran na vijke), a za razliku od GS-a koji sprijeda ima ovjes Telelever, R 1300 R ostaje vjeran
upside-down vilici (47 mm) koja je dobro funkcionirala i na prethodnicima obujma 1200 (od 2015.) i 1250 ccm. Straga pak roadster ostaje vjeran Paraleveru kojeg BMW od sada naziva – Evo-Paralever. Za dva nova kotača od lijevanog aluminija BMW tvrdi da su 1,4 kg lakši od onih na prethodniku, pa s pravom očekujemo pozitivne pomake u pogledu upravljivosti, ubrzanja, kočenja... Ipak, stražnja guma je od sada šira (190 umjesto 180) što će također imati svoje posljedice po pitanju vozne dinamike.
Unatoč opsežnom tehničkom updateu, R 1300 R u konačnici
nije lakši od 1250 R-a. U početnom paketu opreme je spreman za vožnju, dakle s punim 17-litrenim spremnikom goriva, ostao na
239 kilograma. Najveća ukupno dopuštena masa iznosi 460 kilograma. Preostali dinamički relevantni podaci: međuosovinski razmak od 1511 mm, predtrag od 127 mm, kut glave okvira od 62,5 stupnjeva. Hod ovjesa sprijeda je 140 a straga 130 milimetara, visina sjedala 810 mm. Glede posljednjeg, sjedala različitih visina dostupna su u asortimanu originalne BMW-opreme, a po želji i s funkcijom grijanja.
Moderni standardi, a time i serijska oprema novog BMW-a R 1300 R-a su ABS (Integral ABS Pro) i DTC, oba osjetljiva na kut nagiba i povezani s
različitim modovima (Rain, Road, Eco, te opcijski Dynamic i Dynamic Pro). Tu je i
TFT-zaslon s mogućnošću povezivanja, kao i 12-voltna utičnica i USB-utor. Ono što je novo jest da Keyless Ride, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSC), pa čak i elektronički ovjes Dynamic ESA više nisu dodatna oprema, već serija.
Dynamic Suspension Adjustment (DSA) je pak po prvi put dostupan kao nova dodatna oprema za BMW-ov roadster.
Ostala dodatna oprema za BMW R 1300 R uključuje grijane ručice i sjedalo, sustav nadzora tlaka u gumama (RDC), adaptivno prednje svjetlo (Headlight Pro) i aktivni tempomat (ACC), uključujući upozorenje na sudar sprijeda (FCW).
Nadogradnje u smjeru sporta su pak 'sportski ovjes' i 'sportske kočnice', te za uštedu od dva kilograma i akumulator M Lightweight. Kao što se i očekivalo, automatizirani mjenjač ASA također je dostupan i za novi R 1300 R. Rubrika u domaćem cjeniku je za sada prazna, no u Njemačkoj je BMW već otvorio konfigurator. U paketu Dynamic Pro uspjeli smo ga konfigurirati već za 18.630 eura.
Zajednica | Komentari