Motorevija
PRETRAGA
2024-11-08 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Zvijezde štanda Crvenih iz Bologne su dva noviteta pogonjena novim V2 s cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva – Panigale V2 i Streetfighter V2



Ducatijev štand na EICMA-i je oduvijek bio veliki mamac za publiku, a tako je bilo i ove godine. Netom prije sajma održana je prva vožnja revidirane Multistrade V4 te je predstavljen Scrambler u izdanju 10th Anniversary by Rizoma koji je limitiran u seriji od 500 jedinica. Ujedno, vidjeli smo i novu izvedbu DesertX-a naziva Discovery



Ipak, zvijezde štanda Crvenih iz Bologne su dva noviteta pogonjena novim V2 motorom s cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva – Panigale V2 i Streetfighter V2. Treba napomenuti da je riječ o potpuno novoj konstrukciji V2-motora obujma 890 ccm koji na vagi pokazuje tek 54,5 kg (lakši od Superquadra 955 za 5,9 kg). Nema više desmodromike (kontrola ventila svakih 30.000 km), no zato ima varijabilnog upravljanja usisnim ventilima što donosi evidentne prednosti u razvoju snage.

 

Nova je pogonska jedinica naravno usklađena na normu Euro 5+ te razvija 120 KS i 93,3 Nm (pri 8250 o/min). Tvrdokorni zagovornici performansi u ovome trenutku sigurno 'njurgaju' jer je prethodnik Superquadro imao više 'vitamina'. No, ako Panigalea V2 stavite uz bok konkurenciji poput Yamahe R9 (119 KS) ili KTM-a RC 990 R-a (128 KS), shvatit ćete da je riječ o postavci koju trenutno diktira trend. Riječ je sve odreda o sportskim motociklima koji akcent stavljaju na cestovnu uporabu, što znači da upotrebljiv potisak mora prije svega biti raspoloživ u nižim i srednjim režimima radnog područja.

 

S promjerom i hodom od 96 x 61,5 mm, novi V2 motor jedva da ima dulji hod od svog prethodnika (100 x 60,8 mm). Međutim, u rasponu od 3000 do 11.000 o/min, krivulja mjerenja gotovo uvijek pokazuje preko 60 Nm, za što je zaslužna već spomenuta varijabilna kontrola ventila (IVT). Suha masa Ducatija Panigalea V2 je svega 177 kg. Usporedbe radi, prethodnik je bez goriva imao masu od - 193 kg. Isto tako, Panigale V2 je od izvedbe V4 preuzeo konstrukciju stražnje vilice te novi aluminijski stražnji dio okvira koji zamjenjuje dosadašnju cjevastu čeličnu strukturu.

Streetfighter V2, koji koristi istovjetnu tehničku platformu kao i Panigale V2, na vagi pokazuje 176 kg. Tradicionalno, Ducati oba modela nudi i u izvedbi S uz specifičnosti poput Öhlinsova ovjesa (umjesto Marzocchi vilice i KYB amortizera) te mono sjedala. Brembov kočioni sustav s čeljustima M50 dolazi i na baznoj izvedbi kao i S-u. Paket elektronskih pomagala je izdašan, kako za Panigale V2 tako i za Streetfighter V2: šestosoni IMU, četiri moda vožnje, ABS za zavoje i TC, novi petinčni TFT zaslon, podesivo kočenje motorom, wheelie-control, quickshifter/blipper. Sve odreda je serijska oprema.



Uvoznik Ducatija za Hrvatsku već je formirao i cijene za ova dva noviteta. Streetfighter V2 započinje na 17.490 eura dok je S-izvedba skuplja za 2500 eura (19.990 eura). Panigale V2 pak započinje na 18.990 eura, dok model S košta 20.990 eura. Ukoliko ova dva noviteta naručite do kraja studenog, isporuku možete očekivati u ožujku (Panigale V2), tj. u travnju (Streetfighter V2).





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R