Članak | Yamaha FJR 1300 A/AS
Na njoj se ništa nije mijenjalo od 2008. No, stigao je trenutak kada je Yamaha konačno odlučila temeljito obnoviti svoju putnu krstaricu
Je li njezino vrijeme prošlo ili zapravo tek sada dolazi? Naravno, teško je odgovoriti na to pitanje pa ćemo se stoga usredotočiti na ono opipljivo i vidljivo. Yamaha FJR 1300 je za 2013. dobila nove oplate i prednja svjetla, vjetrobransko staklo je novog oblika, ali je i dalje elektronski podesivo po visini.
Uz to, izvršene su i određene modifikacije na bloku motora, pa je tako ugrađen sustav ride by wire kao i - umjesto dosadašnjih četiri - dva katalizatora. Ugradnja sustava ride by wire stvorila je platformu za ugradnju kontrole trakcije, tempomata kao i dvije različite mape paljenja. Dakako, sve će ovo biti dostupno i na modelu AS (automatska spojka i elektromagnetska izmjena brzina).
Ujedno, varijanta AS bit će opremljena električno podesivim ovjesom, pa je stoga na nju ugrađen novi stražnji amortizer te vilica upside-down. Standardna će verzija FJR-a zadržati klasičnu vilicu i stari monoamortizer, no dakako s novim postavkama. Sva navedena oprema je serijska, a popis dodatne opreme je uistinu bogat.
Aktualni FJR 1300 se pri brzini od 130 km/h u petoj (i posljednjoj) brzini vrti na 4600 o/min, što je više od polovice dopuštenih 8000 o/min. To je razlog zašto je yamaha najrastrošniji tourer na našim testovima, i zašto već godinama upozoravamo da joj je potrebna šesta brzina. Nažalost, ni ovaj je put nismo dobili pa nam preostaje samo da se nadamo da će novi mapping motora možda riješiti nedostatak više potrošnje u usporedbi s konkurentima.
TEHNIČKI PODACI
Motor redni četverocilindarski
Obujam 1298 ccm
Snaga 146 KS pri 8000/min
Okretni moment 138 Nm pri 7000/min
Okvir aluminijske grede
Kočnice sprijeda diskovi 320 mm, straga disk 282 mm
Masa i dimenzije 289 kg sa svim tekućinama, visina sjedala 805/825 mm
Test yamahe FJR 1300 pročitajte u aktualnoj Motoreviji 11!
Moto cage-six
Yamahini su inženjeri na osnovi nakeda XJ6 izradili studiju koja bi trebala privući mlađe vozače sklone stunt vožnji. Moto cage-six se poigrava kontrastom neonsko žute i sive, odnosno crne boje. Uz to, doživljaj stunt-motocikla pojačavaju oslonci za noge montirani na prednjoj vilici kao i cjevasti bočni štitnici.
Zajednica | Komentari