Članak | BMW R 1200 GS
Brak bijelo-plavog propelera i boxer konfiguracije motora iduće godine slavi 90. obljetnicu. Tim povodom GS je potpuno obnovljen, a motor je konačno dobio hlađenje tekućinom
Iako se među špekulacijama tijekom tvorničkih testiranja novog GS-a najčešće spominjao obujam od 1250 ccm, ono je zapravo ostalo na neizmijenjenih 1170 ccm, što znači da su bavarski inženjeri ostali vjerni vrijednostima promjera i hoda od 101 i 73 mm. Ipak, promjene su bile vrlo opsežne, jer nova je konstrukcija morala napraviti mjesta za vodeni plašt pa su radilica, cilindri i klipovi iznova konstruirani.
No, hlađenje tekućinom tek je djelomično, jer vodeni plašt obavija samo donje dijelove cilindra, ali ne i glavu koja je termički (ostala) najopterećenijom. Dakle, slično kao i na starom boxeru, ulje odnosi oko 22 posto neželjene topline, tekućina pak sljedećih 35 posto, a ostalo prohuja s vihorom. Iako mu je već nadjenut nadimak „vodeni boxer“, ipak najveći dio posla obavlja - zrak.
Takozvano „precizno hlađenje“ omogućilo je i potpuno novu konstrukciju glave motora, s usisom s gornje strane te ispuhom s donje. Ventili su pozicionirani radijalno, a zahvaljujući novom obliku komore za izgaranje, kompresija je povećana na 12,5:1. Bez obzira na sve, novi GS nema problema s izgaranjem 95-oktanskog benzina.
Na raspolaganju je 15 KS više pri 50 okretaja manje, odnosno 125 KS pri 7700 o/min. No, to povećanje i nije u praksi toliko nedostajalo, jer boxer nikad nije djelovao „neuhranjeno“. Odsad je oplemenjen spojkom u uljnoj kupki te anti-hopping mehanizmom, zbog čega će biti još ugodniji i sigurniji u vožnji.
ABS se isporučuje serijski, kao i na svim drugim BMW-ima od 2013., dok su kontrola trakcije i poluaktivni ovjes opcionalni, a sve je blisko usuglašeno s vozačevim reakcijama putem ručice gasa ride-by-wire. Primjerice, ako je izabran mod rain, a ovjes „smekšan“, odaziv gasa bit će blag, kontrola trakcije uključivat će se vrlo rano, dok će ABS uključivati na prednjem kotaču čak i pri aktivaciji stražnje kočnice. S druge strane, mod „enduro pro“ omogućuje i nagle startove s proklizavanjem stražnjeg kotača, kao i namjerna blokiranja kotača pri kočenju.
Iako slike govore tisuću riječi, od stajlinga ćemo prokomentirati samo prednje svjetlo. U osnovnom paketu cestu obasjava snažnija halogenka, dok uz doplatu to čini LED-tehnologija, i to i kao dnevno i kao glavno svjetlo, što će značajno pridonijeti atraktivnosti.
Kako to obično biva, za koji mjesec bit će predstavljena i inačica adventure, koja će djelovati još robusnije i dojmljivije, pozivajući na beskrajnu avanturu. Cijene još nisu objavljene, no one nikad nisu bile prepreka potencijalnim kupcima, koji ostale pripadnike ove klase gotovo i ne doživljavaju zaozbiljno.
TEHNIČKI PODACI
Motor dvocilindarski boxer
Obujam 1170 ccm
Snaga 125 KS pri 7700/min
Okretni moment 125 Nm pri 6500/min
Okvir čelični
Kočnice sprijeda diskovi 305 mm, straga disk 276 mm
Masa i dimenzije suh 238 kg, visina sjedala 850/870 mm, spremnik goriva 20 l
Zajednica | Komentari