Članak | EICMA 2024: Yamaha tehnički nadogradila cijelu gamu
Tenere 700 je prošao prilično opsežan update, baš kao i bestseler MT-07, dotjeran je i XSR 900 a tu su i novi T-Max/T-Max Tech Max kao i Nmax 125
Yamaha je svoje novitete, korak po korak, otkrivala prije EICMA-e, no unatoč tome na štandu je vladao popriličan 'šušur'. Novu
YZF-R9, baš kao i obnovljeni
Tracer9 GT smo već predstavili prilično detaljno, no time Yamaha nije zaključila priču za 2025. godinu. Tenere 700 je prošao prilično opsežan update, baš kao i bestseler MT-07, dotjeran je i XSR 900 a tu su i novi T-Max/T-Max Tech Max kao i Nmax 125.
Ride-by-wire i promjenjivi modovi vožnje su glavne inovacije koje Yamaha uvodi u svoj megauspješni
Tenere 700. Isto tako, najavljene su
dvije umjesto dosadašnjih šest varijanti modela. Riječ je o izvedbama
Standard i Rally, a koje se razlikuju prije svega po dizajnu, poziciji prednjeg blatobrana, duljini hoda ovjesa te visini sjedala (Rally: 910 mm, Standard: 875 ili 860 mm). Izvedba Standard dostupna je i u verziji s kraćim hodom ovjesa. Modovi 'Sport' i 'Explorer' su zapravo enduro verzije modova 'Road' i 'Rain', a ABS i TCS pak nude malo veće mogućnosti individualizacije.
ABS se može deaktivirati samo na stražnjem kotaču ili pak na oba. To činite jednostavnim pritiskom na izdvojeni prekidač umjesto dugog pretraživanja po izborniku. Lijepo dizajnirani
TFT-zaslon narastao je s pet na 6,3 inča i dolazi s bočnom USB-C utičnicom. T7 Standard na izbor nudi dva prikaza instrumenata, Rally tri.
Karakteristični prednji svjetlosni sklop još uvijek kombinira četiri reflektora, ali je ovaj puta tehnologija leće izostala.
Spremnik goriva i dalje je kapaciteta 16 litara, ali sada više nije tako visok, što znači da Yamaha na novom T7 favorizira idealno težište. To bi pak trebalo pogodovati vozačima koji će T7 često koristiti izvan ceste, budući da aktualna ergonomija omogućava više slobode kretanja na motociklu. Ovjes je sada potpuno podesiv na obje verzije T7, a mogućnosti podešavanja na stražnjem amortizeru postale su pristupačnije i jednostavnije.
Daljnja detaljna poboljšanja uključuju fluidnije i preciznije izmjene stupnjeva u olakšanom mjenjaču, kao i jednodijelno sjedalo. Za putovanje s prtljagom, držači (opcionalnog) stražnjeg nosača prtljage su ojačani, a oslonci za noge (na Rallyju su izrađeni od titana) su širi kako bi vozač na njima imao više gripa.
Promjene na četvrtoj generaciji
MT-07 su pak itekako vidljive na prvu. Osim novog dizajna, naked srednje klase dobio je
upside-down vilicu promjera 41 mm i kočne čeljusti s
radijalnim prihvatom. Naravno, budući da je prednji ovjes promijenjen, stražnji je morao biti usklađen s njime – od sada na monoamortizeru, koji slovi kao komforniji, možete podešavati prednapregnutost opruge i povrat.
Iako smo na CP2 očekivali povećanje snage, to se u konačnici nije dogodilo. Paralelni twin obujma 689 ccm je usklađen na normu Euro 5+, te i dalje
razvija 73,4 KS. No, napokon je dobio
ride-by-wire s mogućnošću odabira jednog od tri moda vožnje (Street, Sport, Custom). Velika novost je da MT-07, baš kao i Tracer 7 ili 9, možete opremiti s automatiziranim ručnim mjenjačem
Y-AMT.
Malo i o ergonomiji: upravljač je 18 mm širi, a postavljen je 22 mm niže i 9 mm više unazad nego prije. Oslonci za noge također su niži za 10 mm, a dva odvojena sjedala su novooblikovana. Visina sjedala ostaje 805 mm, ali uži spremnik čini MT-07 još pristupačnijim i upravljivijim.
Yamaha je osvježila i 'kralja maksi skutera'
T-Maxa. Modificirala je prednji dio na obje izvedbe (standardni i Tech Max). Promjene nisu velike, ali su uočljive – linije gornje maske su agresivnije, svjetla novooblikovana. Motor obujma
560 ccm sada je u skladu s normom Euro5+, a to je postignuto bez gubitaka performansi. Isto tako, oba modela su dobila šest osni IMU te su serijski opremljena ABS-om za zavoje. Moderniziran je i veliki
7-inčni TFT-zaslon koji nudi izbor između tri izgleda i proširene mogućnosti povezivanja s pametnim telefonom.
Najmanji model u Yamahinoj liniji sportskih skutera,
Nmax 125 po prvi je puta dobio izvedenicu
Tech Max. Osim što izgled postao dinamičniji, dobio je i potpuno nova LED svjetla s integriranim LED indikatorima. Nova su i uska LED stražnja svjetla. Motor je preuzet iz prethodnog modela, i dalje dolazi sa sustavom start-stop te sada odgovara aktualnom standardu Euro5+.
Tu je i pametni ključ te monokromatski LCD zaslon veličine 4,3 inča, s funkcijama povezivanja. Ako pak potonje želite proširiti navigacijskim sustavom putem aplikacije Garmin i više volite vidjeti instrumente u boji, posegnite za izvedbom Tech MAX. Od standardne se izvedbe izuzev toga razlikuje i po crnom sjedalu sa zlatnim šavovima.
Zajednica | Komentari