Motorevija
PRETRAGA
2024-11-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPS
Bookmark and Share

Tenere 700 je prošao prilično opsežan update, baš kao i bestseler MT-07, dotjeran je i XSR 900 a tu su i novi T-Max/T-Max Tech Max kao i Nmax 125



Yamaha je svoje novitete, korak po korak, otkrivala prije EICMA-e, no unatoč tome na štandu je vladao popriličan 'šušur'. Novu YZF-R9, baš kao i obnovljeni Tracer9 GT smo već predstavili prilično detaljno, no time Yamaha nije zaključila priču za 2025. godinu. Tenere 700 je prošao prilično opsežan update, baš kao i bestseler MT-07, dotjeran je i XSR 900 a tu su i novi T-Max/T-Max Tech Max kao i Nmax 125.



Ride-by-wire i promjenjivi modovi vožnje su glavne inovacije koje Yamaha uvodi u svoj megauspješni Tenere 700. Isto tako, najavljene su dvije umjesto dosadašnjih šest varijanti modela. Riječ je o izvedbama Standard i Rally, a koje se razlikuju prije svega po dizajnu, poziciji prednjeg blatobrana, duljini hoda ovjesa te visini sjedala (Rally: 910 mm, Standard: 875 ili 860 mm). Izvedba Standard dostupna je i u verziji s kraćim hodom ovjesa. Modovi 'Sport' i 'Explorer' su zapravo enduro verzije modova 'Road' i 'Rain', a ABS i TCS pak nude malo veće mogućnosti individualizacije.

 

ABS se može deaktivirati samo na stražnjem kotaču ili pak na oba. To činite jednostavnim pritiskom na izdvojeni prekidač umjesto dugog pretraživanja po izborniku. Lijepo dizajnirani TFT-zaslon narastao je s pet na 6,3 inča i dolazi s bočnom USB-C utičnicom. T7 Standard na izbor nudi dva prikaza instrumenata, Rally tri.

Karakteristični prednji svjetlosni sklop još uvijek kombinira četiri reflektora, ali je ovaj puta tehnologija leće izostala. Spremnik goriva i dalje je kapaciteta 16 litara, ali sada više nije tako visok, što znači da Yamaha na novom T7 favorizira idealno težište. To bi pak trebalo pogodovati vozačima koji će T7 često koristiti izvan ceste, budući da aktualna ergonomija omogućava više slobode kretanja na motociklu. Ovjes je sada potpuno podesiv na obje verzije T7, a mogućnosti podešavanja na stražnjem amortizeru postale su pristupačnije i jednostavnije.

 

Daljnja detaljna poboljšanja uključuju fluidnije i preciznije izmjene stupnjeva u olakšanom mjenjaču, kao i jednodijelno sjedalo. Za putovanje s prtljagom, držači (opcionalnog) stražnjeg nosača prtljage su ojačani, a oslonci za noge (na Rallyju su izrađeni od titana) su širi kako bi vozač na njima imao više gripa.



Promjene na četvrtoj generaciji MT-07 su pak itekako vidljive na prvu. Osim novog dizajna, naked srednje klase dobio je upside-down vilicu promjera 41 mm i kočne čeljusti s radijalnim prihvatom. Naravno, budući da je prednji ovjes promijenjen, stražnji je morao biti usklađen s njime – od sada na monoamortizeru, koji slovi kao komforniji, možete podešavati prednapregnutost opruge i povrat.



Iako smo na CP2 očekivali povećanje snage, to se u konačnici nije dogodilo. Paralelni twin obujma 689 ccm je usklađen na normu Euro 5+, te i dalje razvija 73,4 KS. No, napokon je dobio ride-by-wire s mogućnošću odabira jednog od tri moda vožnje (Street, Sport, Custom). Velika novost je da MT-07, baš kao i Tracer 7 ili 9, možete opremiti s automatiziranim ručnim mjenjačem Y-AMT.



Malo i o ergonomiji: upravljač je 18 mm širi, a postavljen je 22 mm niže i 9 mm više unazad nego prije. Oslonci za noge također su niži za 10 mm, a dva odvojena sjedala su novooblikovana. Visina sjedala ostaje 805 mm, ali uži spremnik čini MT-07 još pristupačnijim i upravljivijim.



Yamaha je osvježila i 'kralja maksi skutera' T-Maxa. Modificirala je prednji dio na obje izvedbe (standardni i Tech Max). Promjene nisu velike, ali su uočljive – linije gornje maske su agresivnije, svjetla novooblikovana. Motor obujma 560 ccm sada je u skladu s normom Euro5+, a to je postignuto bez gubitaka performansi. Isto tako, oba modela su dobila šest osni IMU te su serijski opremljena ABS-om za zavoje. Moderniziran je i veliki 7-inčni TFT-zaslon koji nudi izbor između tri izgleda i proširene mogućnosti povezivanja s pametnim telefonom.



Najmanji model u Yamahinoj liniji sportskih skutera, Nmax 125 po prvi je puta dobio izvedenicu Tech Max. Osim što izgled postao dinamičniji, dobio je i potpuno nova LED svjetla s integriranim LED indikatorima. Nova su i uska LED stražnja svjetla. Motor je preuzet iz prethodnog modela, i dalje dolazi sa sustavom start-stop te sada odgovara aktualnom standardu Euro5+.

 

Tu je i pametni ključ te monokromatski LCD zaslon veličine 4,3 inča, s funkcijama povezivanja. Ako pak potonje želite proširiti navigacijskim sustavom putem aplikacije Garmin i više volite vidjeti instrumente u boji, posegnite za izvedbom Tech MAX. Od standardne se izvedbe izuzev toga razlikuje i po crnom sjedalu sa zlatnim šavovima.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R