Motorevija
PRETRAGA
2012-12-24 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Prvi je put predstavljena 2007. na Tokyo Motor Showu kao studija te je izazvala salvu oduševljenja. Hondini eksperti silno su se mučili objasniti kako CB 1100 nećemo voziti u Europi. No, sada je stiglo vrijeme da svoju priču promijene

Isprva su se pravdali troškovima proizvodnje. Hondini su inženjeri neprestano ponavljali da je industrijalizacija gotovo serijske studije preskupa te da je kao takvu zasigurno nećemo vidjeti. No, potom se ipak dogodio preokret. CB 1100 se pojavio na japanskom, australskom te novozelandskom tržištu, dok je ostatak svijeta ponovno ostao uskraćen zbog - kako se navodi - previsokih dodatnih troškova u obliku homologacije, nabavke rezervnih dijelova i drugog. Uz to, mnogi su govorili da zrakom hlađeni motor sa 1,1 litrom obujma te samo 88 KS na današnjem zahtjevnom tržištu ustvari nema realnu šansu. Dobro je da Honda nije poslušala takve pesimiste, te da je konačno u seriju lansirala svoju retro ljepoticu. Dakle, sve se može, samo kada se hoće!

Honda CB 1100

Izuzmemo li kočnice, tehnički se zapravo radi o motociklu s početka 80-ih koji briljira uskom figurom, spartanskom opremom te pozamašnim obujmom. Oko tih triju stavki se ustvari i vrti cijela priča. Karakteristika motora, prema Hondinim navodima, je tako optimizirana da bez previše stresa stignete do posljednjeg, petog stupnja prijenosa i uživate u svilenkastom radu rednog četverocilindraša. 

Pogledamo li dugi hod motora (promjer x hod 63,5 x 67,2 mm) te uvažimo li da motor razvija najveći okretni moment na niskih 5000 o/min, za pretpostaviti je da su inženjeri u tome i uspjeli. U „europskoj“ verziji motor obujma 1140 cm razvija punih 90 KS, a vibracije eliminira kontrabalansna osovina smještena sprijeda, ispod radilice.

Kotači su 18-colni, a sprijeda je montirana guma širine 110, dok je straga tek nešto šira - 140. Odabir navedenih dimenzija daje harmoničnu proporciju motocikla, a ujedno pozitivno utječe i na voznu dinamiku.

Sa 248 kg koji uključuju ABS ovaj je motocikl nešto teži od konkurencije poput yamahe XJR 1300. Unatoč tome, elegantna i uska honda djeluje lakše i dinamičnije. Svi ukrasni detalji na motociklu su presvučeni slojem kroma, baš poput originala iz 70-ih i početka 80-ih.

Kada su u pitanju ispušne norme i sigurnost, tada Hondu više ne zanima retro nostalgija. Klasično oblikovani motocikl opremljen je ubrizgavanjem goriva te „debelim“ katalizatorom, a ugrađen je i ABS. Sprijeda su ugrađene dobro poznate šestoklipne kočne čeljusti koje se funkcionalno prilagođavaju ovisno o kojem se modelu motocikla radi. CB-ova kočnica radi kao single-CBS, odnosno aktiviranjem stražnje kočnice koči i jedan disk sprijeda, dok se pritiskom pedale kočnice aktivira stražnja kočnica. Naposljetku, ni cijena ni točan termin dolaska ovog motocikla u salone do zaključenja ovoga broja još nisu bili poznatima.


TEHNIČKI PODACI

Motor redni četverocilindarski, zračno hlađen
Obujam 1140 ccm
Snaga 90 KS pri 7500 o/min
Okretni moment 93 Nm pri 5000 o/min
Okvir čelični
Ovjes sprijeda klasična vilica, straga dvostruki amortizeri
Kočnice sprijeda diskovi 296 mm, straga disk 256 mm, integralni ABS
Gume sprijeda 110/80-18, straga 140/70-18
Masa i dimenzije suh 248 kg, visina sjedala 795 mm, spremnik goriva 14,6 l







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R