Članak | Honda CB 1100
Prvi je put predstavljena 2007. na Tokyo Motor Showu kao studija te je izazvala salvu oduševljenja. Hondini eksperti silno su se mučili objasniti kako CB 1100 nećemo voziti u Europi. No, sada je stiglo vrijeme da svoju priču promijene
Isprva su se pravdali troškovima proizvodnje. Hondini su inženjeri neprestano ponavljali da je industrijalizacija gotovo serijske studije preskupa te da je kao takvu zasigurno nećemo vidjeti. No, potom se ipak dogodio preokret. CB 1100 se pojavio na japanskom, australskom te novozelandskom tržištu, dok je ostatak svijeta ponovno ostao uskraćen zbog - kako se navodi - previsokih dodatnih troškova u obliku homologacije, nabavke rezervnih dijelova i drugog. Uz to, mnogi su govorili da zrakom hlađeni motor sa 1,1 litrom obujma te samo 88 KS na današnjem zahtjevnom tržištu ustvari nema realnu šansu. Dobro je da Honda nije poslušala takve pesimiste, te da je konačno u seriju lansirala svoju retro ljepoticu. Dakle, sve se može, samo kada se hoće!
Izuzmemo li kočnice, tehnički se zapravo radi o motociklu s početka 80-ih koji briljira uskom figurom, spartanskom opremom te pozamašnim obujmom. Oko tih triju stavki se ustvari i vrti cijela priča. Karakteristika motora, prema Hondinim navodima, je tako optimizirana da bez previše stresa stignete do posljednjeg, petog stupnja prijenosa i uživate u svilenkastom radu rednog četverocilindraša.
Pogledamo li dugi hod motora (promjer x hod 63,5 x 67,2 mm) te uvažimo li da motor razvija najveći okretni moment na niskih 5000 o/min, za pretpostaviti je da su inženjeri u tome i uspjeli. U „europskoj“ verziji motor obujma 1140 cm razvija punih 90 KS, a vibracije eliminira kontrabalansna osovina smještena sprijeda, ispod radilice.
Kotači su 18-colni, a sprijeda je montirana guma širine 110, dok je straga tek nešto šira - 140. Odabir navedenih dimenzija daje harmoničnu proporciju motocikla, a ujedno pozitivno utječe i na voznu dinamiku.
Sa 248 kg koji uključuju ABS ovaj je motocikl nešto teži od konkurencije poput yamahe XJR 1300. Unatoč tome, elegantna i uska honda djeluje lakše i dinamičnije. Svi ukrasni detalji na motociklu su presvučeni slojem kroma, baš poput originala iz 70-ih i početka 80-ih.
Kada su u pitanju ispušne norme i sigurnost, tada Hondu više ne zanima retro nostalgija. Klasično oblikovani motocikl opremljen je ubrizgavanjem goriva te „debelim“ katalizatorom, a ugrađen je i ABS. Sprijeda su ugrađene dobro poznate šestoklipne kočne čeljusti koje se funkcionalno prilagođavaju ovisno o kojem se modelu motocikla radi. CB-ova kočnica radi kao single-CBS, odnosno aktiviranjem stražnje kočnice koči i jedan disk sprijeda, dok se pritiskom pedale kočnice aktivira stražnja kočnica. Naposljetku, ni cijena ni točan termin dolaska ovog motocikla u salone do zaključenja ovoga broja još nisu bili poznatima.
TEHNIČKI PODACI
Motor redni četverocilindarski, zračno hlađen
Obujam 1140 ccm
Snaga 90 KS pri 7500 o/min
Okretni moment 93 Nm pri 5000 o/min
Okvir čelični
Ovjes sprijeda klasična vilica, straga dvostruki amortizeri
Kočnice sprijeda diskovi 296 mm, straga disk 256 mm, integralni ABS
Gume sprijeda 110/80-18, straga 140/70-18
Masa i dimenzije suh 248 kg, visina sjedala 795 mm, spremnik goriva 14,6 l
Zajednica | Komentari