Članak | EICMA 2024: Hondin vatromet noviteta
Honda još uvijek njeguje 'old school' premijere u duhu nekih prošlih, glamuroznijih vremena. Ali i postavlja nove trendove!
Auditorium, velika kongresna dvorana u sastavu Milanskog sajma, bila je već tradicionalno ispunjena do posljednjeg mjesta. Da, Honda još uvijek njeguje 'old school' premijere u duhu nekih prošlih, znatno glamuroznijih vremena. S druge strane, s novitetima definitivno postavlja trendove umjesto da ih slijedi, što je tržište itekako nagradilo!
"U Europi smo broj jedan u prodaji!" Uvodna rečenica Hondina glasnogovornika nije iznenadila sve prisutne, jer poznato je da su Hornet 750 i Transalp 750 na gotovo svim EU-tržištima u top pet prodaje po modelima. Analogno tome, tim koji pobjeđuje se ne mijenja, pa je Honda stoga na ova dva modela izvela tek manju kozmetičku doradu tj. ugradila novo prednje LED-svjetlo.
Budući da je na
Transalpu ono sada dvostruko, Hondin mid-size adventure sada više nalikuje onom što zapravo i jest – 'mini Africi'. Uz to, ovjes na Transalpu je sada prilagođeniji offroadu, dok je onaj na Hornetu prema Hondinim navodima – "...još sportskiji". Na oba je modela dorađen i petinčni TFT-displej, a domaći uvoznik podijelio je s nama informaciju da se cijena u odnosu na prethodnike – neće mijenjati!
Isto vrijedi i za hit-skuter
ADV 350 koji je dobio novi petinčni TFT-displej i connectivity Honda Road Sync, osvijetljeni prostor pod sjedalom, automatsko isključivanje žmigavaca te stražnje amortizere s izdvojenim spremnikom koji nude mogućnost podešavanja predopterećenja. Prema sadašnjim informacijama stiže u rano proljeće.
Novu
Forzu 750 i X-ADV 750 je Honda predstavila već mjesec dana prije sajma, a sad je cijelu gamu nadopunila još sa
SH 350 te PCX-om 125. Ovaj posljednji je vrlo omiljen na našim prostorima, a sudeći po novom dizajnerskom izričaju popularnost bi mu mogla značajno porasti. Naime, sada izgleda oštrije, agresivnije te je straga dobio disk kočnicu. Verzija Deluxe imat će petinčni TFT te mogućnost njegova umrežavanja s pametnim telefonom. Cijena? U najgorem scenariju mogla bi porasti za 200 eura (3950 eura).
Unatoč sve većoj popularnosti Hondinih skutera na domaćem tržištu, najzanimljiviji novitet za 2025. ipak je
NC 750X. I njegova se cijena, prema informacijama koje smo dobili, ne bi trebala mijenjati (10.290 eura s DCT-om), unatoč tome što je NC sada sprijeda (napokon) dobio dva diska te je opremljen TFT-om. Također, dizajn je agresivniji, što NC-a čini znatno ozbiljnim motociklom a i sjedalo je redizajnirano. Honda je ponosno istaknula da je NC ujedno prvi motocikl koji je lakiran u novu ekološku boju naziva Durabio, a prema našim saznanjima u Hrvatsku stiže u svibnju.
CB 1000 Hornet/Hornet SP također smo već vidjeli prije sajma (baš kao i NT 1100), no nova je informacija da se 'barata' s cijenom od oko 12.000 eura, tj. 14.000 u slučaju plemenitije i opremljenije izvedbe SP.
Na CRF-u 300 i 300 Rallyu je revidiran ovjes u svrhu povećanja komfora te je ugrađen USB-utor, dok su na CL-u 500 izvršene neke ergonomske dorade (oblik sjedala i pozicija oslonaca za noge).
Retro šarmer GB 350 S zasigurno će se svidjeti A2-publici koja će itekako cijeniti njegove bezvremenske klasične linije. Zrakom hlađeni monocilindraš obujma 348 ccm razvija 21 KS (pri 5500 o/min) te potisak od 29 Nm pri niskih 3000 o/min. Suha masa prema tvorničkim specifikacijama iznosi 178 kg, a dimenzije guma i kotača su 100/90-19 (sprijeda) i 150/70-17 (straga). Za sada nije poznata cijena, baš kao niti termin dolaska u Hrvatsku.
Najbolje smo ostavili za kraj! Naime, riječ je o nečemu što moto svijet do sada nije vidio. Honda je na svom ogromnom štandu, koji se protezao cijelom širinom paviljona, izložila
koncept V3-motora s električnim kompresorom za koji nije navela nikakve tehničke podatke. Motor ima dva paralelna cilindra nagnuta prema naprijed, iza kojih je treći pod kutom od 75 stupnjeva. U razgovoru s Hondinim čelnicima prilikom ekskluzivnog intervjua, neslužbeno se spominje obujam od oko 900 ccm. Električni kompresor ima funkciju dovoda veće količine zraka u cilindre što dakako utječe na povećanje performansi.
Ova je 'receptura' već dugo vrijeme poznata u svijetu automobila (Mercedes AMG), što znači da realizacija projekta iz studije u serijsku proizvodnju zapravo ne bi trebala biti upitna. V3 kompresor bi prema neslužbenim informacijama već 2026. mogao debitirati u nakedu.
Honda nam je u Milanu također predstavila i svoju viziju e-mobilnosti na dva kotača (CUV e, EV Fun Concept, EV Urban Concept), a ekskluzivni razgovor s voditeljima projekta moći ćete pročitati u Motoreviji 164/24.
Zajednica | Komentari