Članak | Shun Miyazawa: Yamaha nastoji biti konkurentna u svim segmentima
Jedan od čelnih ljudi Yamaha Motor Europe posjetio je Hrvatsku, što smo iskoristili priliku za ugodan, neformalan razgovor o planovima za budućnost
Početkom listopada u Hrvatsku je stigao gospodin Shun Miyazawa, čija titula glasi Division Manager – Powered Two Wheeler. Riječ je o jednom od glavnih ljudi Yamahe za tržišta Europe, kojeg pamtimo kao začetnika i glavnog protagonista projekta 'Dark Side of Japan' s kojim je Yamaha lansirala modele serije MT, a upravo je MT-09 imao svjetsku novinarsku prezentaciju 2013. u Splitu. Izuzetno jednostavan, pristupačan i simpatičan čovjek s velikim iskustvom veliki je ljubitelj custom scene, ali sukladno svojoj visokoj poziciji u Yamahi zadužen je za kompletan segment motoriziranih dvokotača. Razgovarali smo o aktualnim trendovima na tržištu i brojnim drugim temama, te zaključujemo da nas čeka vrlo uzbudljiv novinarski dan na predstojećem sajmu EICMA Milano koji svoja vrata otvara 5. studenog
MR: Kako nastojite privući mlađe kupce u Yamahin svijet?
Miyazawa: Stvari na tržištu zapravo su vrlo komplicirane. Mi, kao proizvođač motocikala, imamo teškoća oko predviđanja novih trendova. Ljudi imaju različite stavove, riječ je o širokom spektru interesnih sfera. S projektima 'Dark Side of Japan' i 'Yard Built' oživili smo tržište, kako u segmentu hypernakeda različitih kubikaža, tako i custom scene, jer ljudi vole personalizirati svoje motocikle. Ali imamo širom otvorene oči te s druge strane vidimo novi zamah u segmentu supersport, posebno kod mlađih generacija koje imaju strast prema svijetu utrkivanja. I znam da vas interesira novi projekt motora V4 za MotoGP. Logičnim razvojem događaja, u bližoj budućnosti možete očekivati i neke cestovne modele pokretane motorom V4.
MR: U redu, a što je s adventure segmentom? Tenere 700 je profitabilan model, no svi željno iščekujemo vaš odgovor u segmentu maksi-adventure?
Miyazawa: Nažalost, ne smijem vam otkriti ništa konkretno, imamo svojevrsni zavjet šutnje. Kao Yamaha, želimo pokriti sve kategorije motocikala i sve dobne skupine kupaca. Nikako ne možemo biti sretni samo s jednim modelom u segmentu adventure, nešto moramo napraviti po tom pitanju. Uostalom, i određeni broj postojećih vlasnika modela Tenere 700 žele napraviti sljedeći korak, otići stepenicu više. A imamo i kupce koji traže adventure motocikl manje kubikaže. U segmentu nakeda imamo kompletnu paletu, modeli MT sežu od 125, 300, 700, 900 do 1000 ccm.
MR: Onda čekamo do 5. studenog kada EICMA Milano upali reflektore? Ili će čekanje biti duže?
Miyazawa: Ne smijem ništa otkriti u ovom trenutku (smijeh). Ali vidimo to kao problem koji moramo riješiti što prije. Slično je i sa segmentom skutera, kupci sve više traže SUV na dva kotača, nešto s terenskim prizvukom. Kao proizvođač, nastojimo pokriti sve potrebe tržišta – i mainstream, ali i sve ostale segmente. U Yamahi postoji posebna grupa ljudi koja nastoji predvidjeti buduće trendove, što nije nimalo jednostavan posao. Podsjećam, customizacija motocikala nije bila mainstream, ali smo vidjeli potencijal na toj sceni, a rezultat je porast trenda po triput većoj stopi! Sjetite se modelske serije XSR. Nedugo nakon nas i drugi proizvođači počeli su proizvoditi neo-retro modele.
MR: A što je s elektrifikacijom? Entuzijazam kod moto publike je vrlo slab. Kako gledate na taj dio priče?
Miyazawa: Politika i zeleni ovdje vode glavnu riječ. Samo što cijela scena jednostavno nije spremna za to. Autonomija s jednim punjenjem baterije, manjkava infrastruktura, nesigurnost oko preostalog dosega...čak ni u Parizu nije sve posloženo, a kamoli u manjim gradovima. Ljudi ne žele biti prisiljeni na struju. Kao Yamaha, pratimo razvoj situacije, ali ne možemo postaviti strategiju. Nema jednoznačnog rješenja, nema jedno ili drugo. Imamo električni skuter Neo's, ali malo smo usporili razvoj drugih električnih modela. Ovdje nije riječ o tehnologiji, to nije problem, problem je stanje na tržištu i brojni drugi, mahom politički faktori. Ako budućnost ipak bude električna, reagirat ćemo na vrijeme. U svakom slučaju, tranzicija će biti dugotrajna, pratimo događanja u autoindustriji i vidimo da se događa korak unazad.
MR: Kako ćete se postaviti prema invaziji kineskih marki i njihovim damping cijenama?
Miyazawa: I mi u Yamahi želimo ponuditi pristupačne modele. Osluškujemo potrebe kupaca, ne smijemo to ignorirati. Vidimo pritisak, ali želimo i sretne vlasnike. Pitanje je koliko agresivna cjenovna politika donosi profita kineskim proizvođačima. Ne može tako dovijeka. Znamo koliko sve to košta, Yamaha ima tvornice svuda po svijetu, pa i u Kini. A njihove niske cijene dijelom su moguće jer nemaju razrađene marketinške aktivnosti, u pravilu ne ulažu u klasično oglašavanje i zapravo nisu prisutni na medijskoj sceni.
MR: Kao globalnoj kompaniji, koliko je Yamahi važno europsko tržište?
Miyazawa: Tržište Starog kontinenta od izuzetne je važnosti za nas. No, tu je volumen prodaje osjetno manji nego u Indoneziji i Brazilu, što su cjenovno osjetljiva tržišta. Potrebe europskih kupaca su drukčije, traže se veliki i snažni motocikli visokih performansi i na visokom stupnju razvoja. Ovi modeli od 400-500 ccm koje smo ranije spomenuli, zapravo su azijski modeli, to nisu motocikli kako ih zamišljaju europski kupci. Ali su naišli na plodno tlo i prodajni rezultati to potvrđuju. Samo, što će ti kupci napraviti kada požele učiniti sljedeći korak, kupiti veći i snažniji motocikl? Kina zasad nema adekvatan odgovor.
Zajednica | Komentari