Članak | Kawasaki Z 800
Nasljednik megapopularnog modela Z 750 stigao je na 40. obljetnicu Z-serije, i to donoseći znatno agresivniji dizajn, unaprijeđenu ciklistiku te potentniji motor. Uspjeh mu je - zajamčen
Dizajneri iz Akashija ovog su puta imali odriješene ruke. Rezultat je nadmašio očekivanja, jer Z 800 odsad djeluje poput rasnog, agresivnog streetfightera, dok se stari Z 750 u usporedbi s njime doima u najmanju ruku - pitomo. Najupečatljiviji detalj je novo prednje svjetlo koje je i ključni element novog predatorskog dizajna. Oštrije linije i „ralica“ podno motora te uzak rep dodatno zaokružuju cijelu streetfightersku priču.
Nadalje, vozačko okruženje potpuno je digitalizirano, a pomicanje kontaktne bravice na prednji dio spremnika goriva, kao na modelu Z 1000, omogućilo je kompaktniju konstrukciju prednjeg svjetla te instrumenata, pomaknutih bliže vozaču. Informacije prikazuje trodijelni, futuristički LCD-zaslon, koji je odsad obogaćen pokazivačem goriva, informacijom o preostalom dosegu te indikatorom ekonomične vožnje.
Motor sada broji 806 ccm - povećanje obujma rezultat je povećanja provrta cilindara (sa 68,4 na 71 mm), što će pridonijeti iskoristivosti u svakodnevici, odnosno nižim i srednjim režimima rada. Istovremeno, skraćivanjem završnog prijenosa (stražnji lančanik s dva zuba više), dobiven je novi karakter s izraženijim i poletnijim ubrzanjima. Sve to gorivom opskrbljuje novi sustav ubrizgavanja, s tijelom promjera 34 umjesto 32 mm, a sagorjele ispušne plinove izbacuje novi, kratki i kompaktni ispušni top.
Kao osnova, poslužio je okvir s modela Z 750 R, koji je dodatno ojačan te - kako bi vibracije bile što bolje zatomljene - opremljen poboljšanim gumenim dosjedima. Rezultat je prirodniji osjećaj vožnje s većom stabilnošću i kontrolom. Prednja Kayabina vilica broji 41 mm u promjeru, a može se podešavati u svim parametrima, dok je stražnji amortizer istog proizvođača - radi postizanja boljeg balansa - repozicioniran, a može ga se također podešavati po svim parametrima.
Isto tako, valjalo je unaprijediti i zaustavnu moć, pa su ugrađeni diskovi povećanog promjera (310 umjesto 300 mm), s četveroklipnim, aksijalno smještenim čeljustima, a modeli s ABS-om opremljeni su kompaktnom Nissinovom jedinicom.
Novost u ponudi je uvođenje, nazovimo ga, osnovnog modela, namijenjenog manje zahtjevnim kupcima. Na prvu je teško otkriti razlike, ali one se kriju u „potkresanom“ agregatu koji razvija 95 umjesto 113 KS, zatim slabijim, dvoklipnim kočnim čeljustima te nemogućnošću podešavanja ovjesa, izuzev predopterećenja opruge stražnjeg amortizera. Taj će nositi ime Z 800 e, a sukladno navedenom, bit će i cjenovno pristupačniji.
TEHNIČKI PODACI
Motor redni četverocilindarski
Obujam 806 ccm
Snaga 113 KS pri 10.200/min
Okretni moment 83 Nm pri 8000/min
Okvir čelični
Kočnice sprijeda diskovi 310 mm, straga disk 250 mm
Masa i dimenzije 229 kg suh, visina sjedala 834 mm
Zajednica | Komentari