Motorevija
PRETRAGA
2025-04-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR, proizvođači
Bookmark and Share

Praktični u gradu, a isto vrijeme i sposobni za izlete izvan asfalta! Da, otkako je Honda postavila trend s modelom X-ADV, segment crossover/adventure skutera je u stalnom porastu. Izdvojili smo neke od modela koji se nude na hrvatskom tržištu



Adventure motocikli su u međuvremenu postali najbrojniji i najvažniji segment moto tržišta, svojevrsni nositelji tehnologije i perjanice pojedinih etabliranih marki. Crossoveri su pak postali nasljednici klasične škole sport-touringa, igrajući prvenstveno na kartu svestranosti. Bez ta dva segmenta je današnje moto tržište nezamislivo!

A skuteri? Neki proizvođači su prepoznali priliku 'križanja klasa' i predstavili doista odvažne projekte koji privlače sve veću pozornost kupaca. Ideja crossover/adventure skutera i jest da nude kombinaciju komfora svojstvenog skuterima (spremnik za kacigu, udobno sjedalo, zaštitu od vremenskih neprilika) i terenskih sposobnosti motocikla (dug hod ovjesa, žbičani kotači, velik odmak od tla).

Kako je sve započelo? Oni dobrog pamćenja će se sjetiti nekoć popularne Yamahe BW's ili prepoznatljivog Piaggia Typhoona, no ozbiljna je priča ipak započela 2017. s Hondom X-ADV 700. Honda je tada postavila trend kojim su nešto kasnije krenuli i mnogi drugi proizvođači u nadi da će dohvatiti dio tržišnog kolača. Honda u 2025. nudi redizajnirani X-ADV 750, a uz njega i manju inačicu ADV 350. Zašto Honda još uvijek ne nudi adventure skuter obujma 125 ccm u potencijalno vrlo interesantnoj klasi - koja se u većini Europe vozi s dozvolom B-kategorije - je misterij.

Još je veći misterij da jedna Yamaha, koja je među liderima u prodaji skutera na brojnim EU-tržištima (u Hrvatskoj apsolutno dominantna u većim klasama), ne nudi pandan vrlo uspješnom Hondinom X-ADV-u ili ADV-u, već se drži tvrdoglavo drži klasičnog koncepta... No, ono što Yamaha (do sada) nije prepoznala, 'kliknulo' je brojnim drugim azijskim proizvođačima. Na hrvatsko tržište uskoro stižu kineski adventure/crossover skuteri Linhai ADV Buck 125 i Zontes 368 ADV, a već od prošle je godine u ponudi i atraktivni Peugeot XP 400. Stari znanac BMW C 400 X je za ovu sezonu temeljito revidiran, dok Kymco nudi DT X u izvedbi 350 i 125.

Dakle, danas mnogi proizvođači nude adventure/crossover skutere, bilo da se radi o urbanom stilu u kombinaciji s pustolovnim štihom ili pak pravim terenskim vozilima. Ponuda je svakim danom – sve brojnija.



Honda X-ADV 750
Moderni začetnik klase je u 2025. postao oštriji i agresivniji, a nove su grafike i boje... Na raspolaganju su četiri moda vožnje (standard, sport, rain, gravel) plus jedan personalizirani (user), te ‘Honda Selectable Torque Control’ podesiv u tri razine (ili isključivanje). Petinčni TFT uparuje se sa smartphoneom. Cijena: 14.090 eura



BMW C 400X
Monocilindrik razvija 34 KS i 35 Nm. Serijski je opremljen dinamičkom kontrolom kočenja (DBC) i trakcije (DTC) te kočenja motorom (MSR). 6,5-inčni TFT je serija, prostor pod sjedalom je povećan za tri litre, opcijski top-case je veći (+ 13,5 l) i nudi nosivost od 10 kg, te je osvijetljen i ima USB-utor. Cijena: 9463 eura

 

Peugeot XP 400
Dostupan je u izvedbama Allure i GT. Monocilindraš obujma 399 ccm razvija 36 KS i 38 Nm. Tehnička obilježja: USD vilica promjera 41 mm, hod 140/60 mm, žbičani kotači veličine 17 i 15 cola (GT izvedba), multifunkcionalni displej... Cijena: od 8050 eura



Zontes 368 ADV
Kineski klon Honde ADV u Hrvatsku stiže u svibnju. Monocilindraš obujma 368 ccm razvija 39 KS, masa je 198 kg a maksimalna brzina 129 km/h. Žbičani kotači su veličine 17 i 14 inča, ovjes je potpuno podesiv a tu je i dvokanalni ABS s radijalnom četveroklipnom čeljusti. Cijena: 6600 eura



Kymco DTX 350
Robustan urbani tajvanski skuter s primjesama offroada kotrlja se na kotačima od 14 i 13 inča, a do prošle je godine nosio oznaku 360. Pogoni ga monocilindraš obujma 321 ccm koji razvija 28 KS. Od opreme tu su keyless, USB-utor na širokom upravljaču, LED-kokpit itd. Cijena: 6499 eura. Dostupan je i u izvedbi od 125 ccm.



Honda ADV 350
Na tržištu je od 2022. godine, pogoni ju monocilindraš obujma 330 ccm s 29 KS i 31,5 Nm. Troši 3,4 l/100 km, što omogućuje autonomiju od oko 340 km a izvrsna USD vilica i amortizeri osiguravaju komfor i stabilnost. Sustav keyless i top-case dolaze u serijskoj opremi. Cijena: 7690 eura

 

Aprilia SR 200 GT
Nazvali smo je 'novom aromom urbane avanture'. Pogonski agregat obujma 174 ccm razvija 17,6 KS, dostupna je i u izvedbi sa 125 ccm. S cjevastim upravljačem, dugim hodom ovjesa i gumama grubog profila makadamske podjednako je dobra na makadamu i u gradskoj vrevi. Cijena: 4749 eura




Wottan Storm-V 125
Skuteri mlade španjolske marke odnedavno su dostupni u splitskom Moto Điru. Crossover obujma 125 ccm (14,2 KS) nudi iznimno pregledne sedaminčne TFT-instrumente, kompletno LED osvjetljenje, kontrolu trakcije, smart key itd. Cijena: od 4116 eura

 

Linhai ADV Buck 125
Kineski adventure skuter kotrlja se na kotačima veličine 14 i 13 inča, a pogoni ga monocilindraš snage 11,5 KS. Bogat paket opreme čine višenamjenski TFT-instrumenti, ABS, kontrola proklizavnja, keyless, top-case itd. Cijena: 3049 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-