Članak | Yamaha YZF-R9: Predstavljen novi supersportaš iz Iwate
Nakon brojnih špekulacija Yamaha je konačno prikazala trocilindarski model za ljubitelje sporta, po cijeni od 14.399 eura
Već je prošlo čitavo desetljeće otkako je Yamaha lansirala motor CP3, koji je odmah stekao visoku reputaciju. No, od početka se javljalo pitanje kada će MT-09 dobiti supersportsku izvedenicu, a ta je tema dodatno intenzivirana 2021. nakon što je CP3 dorađen i proširen mu je obujam s 847 na 890 ccm.
Također, dodatni impuls otvorila je nova regulativa u natjecateljskoj klasi Supersport, koja je omogućila veći obujam trocilindarskih i dvocilindarskih motora. No, u Yamahi jako dobro znaju da im za pobjednički model nije dovoljno staviti pune oklope na MT-09 SP. Stoga su redizajnirali alu-okvir, koji ne samo da je postao izuzetno čvrst i lagan, već omogućuje bolju orijentiranost na prednji kotač, što je kod supersportskih motocikala izuzetno važno.
Glavni okvir težak je samo 9,7 kg, što zajedno s ostatkom R9 daje masu motocikl spremnog za vožnju od 195 kg, uključujući 12,6 litara (90%) benzina od maksimalno 14 litara u spremniku. Za usporedbu: zadnji R1 s cestovnom homologacijom teži 6 kg više, a trenutačni MT-09 SP bez oklopa na vagi pokazuje 194 kg.
Yamah YZF-R9 ima novi KYB ovjes bez poluaktivne funkcije. Vilica ima promjer od 43 milimetra, a kompresija, povrat i predopterećenje su podesivi. Razine kompresije mogu se dalje podešavati u visokoj i niskoj brzini (visoka: kratki pokreti ovjesa, niska: dugi pokreti ovjesa). Hod ovjesa iznosi 120 milimetara sprijeda i 118 milimetara straga, a tvornički se isporučuju gume Bridgestone RS11 semi-slick, u dimenzijama koje odgovaraju za MT-09: 120/70 ZR17 sprijeda i 180/55 ZR17 straga.
Yamaha je, s druge strane, značajno povećala prednji kočni sustav novog YZF-R9: promjer diskova je povećan je s 298 milimetara na 320 milimetara, a Yamaha je odabrala Stylema čeljusti i radijalnu pumpu ručne kočnice iz Bremba. U kombinaciji s elektronikom osjetljivom na kut nagiba za ABS i kontrolu proklizavanja, tu je i kontrola kočenja motorom te kontrola propinjanja na stražnji kotač. Trendovska krilca na oplatama povećavaju potisnu silu (downforce) za 7 posto na ravnome i 10 posto u zavojima.
U kokpitu nove Yamahe YZF-R9 nalazi se TFT zaslon s mogućnošću povezivanja i sučeljem za aplikaciju Y-Trac koja pruža informacije o svim uvjetima vožnje. Y-Trac se može koristiti za dohvaćanje širokog raspona podataka o uvjetima vožnje, uključujući vremena krugova i sektora, kutove nagiba, brzine, stupnjeve prijenosa, položaj leptira za gas i kontrolu proklizavanja ili razine intervencije ABS-a.
Uglavnom, jedina komponenta nove Yamahe YZF-R9 koja nije doživjela veće promjene je motor. Poznat iz modelske serije CP3 (MT-09, Tracer i Niken), 3 cilindra imaju radni obujam od ukupno 890 cm³. Iz ove zapremine, motor i dalje isporučuje 93 Nm pri 7.000 o/min i 119 KS pri 10.000 o/min. Jedina nova stvar u vezi s motorom je referenca na supersport mapiranje. Novi R9 dolazi iz tvornice s QSS-om, 3. generacijom Quick Shift sustava za prebacivanje stupnjeva prijenosa gore i dolje bez korištenja spojke.
Koliko košta nova Yamaha YZF-R9? U prodajne salone stiže od svibnja 2025., po cijeni od od 14.399 eura. A dok čekamo, zašto ne bismo maštali o paprenijoj verziji YZF-R9M?
Zajednica | Komentari