Malo je tko mogao pretpostaviti da će kineski proizvođači tako brzo posegnuti za velikim kubikažama, odnosno, početi konstruirati motocikle za „velike dečke“. Navala je krenula…
Jeste li ikad čuli za marku Shineray? Mi smo je vrlo dobro upoznali, i to u okvirima našeg top-testa, gdje je glavni glumac bio model XY 125 GY (Motorevija 10/2011). Naslov je glasio „Debakl“, jer se u kriteriju testa jednakom za sve motocikle, kinez do te mjere osramotio da se naposljetku počeo raspadati - nakon 800 km testa gume su bile potpuno potrošene, žaruljica je istopila kućište, instrumenti su nakon pranja bili puni vode… Uglavnom, karijera mu je, barem u Njemačkoj, završila prije no što je počela.
Ipak, Shineray okreće novu stranicu i ne bavi se više samo 125-icama. Na svu sreću, nisu krenuli od praznog papira, već su osnovnu konstrukciju okvira i jednocilindarskog motora od 397 ccm, prekopirali s honde XR 400. Koliko su tehnički uspješno to izveli, pokazat će vrijeme, ali je pohvalno što su im dizajneri dobili barem malo na maštovitosti. Možda maštovitost i nije prava riječ, ali osvježenje je pojam koji bi to dobro opisao. I prema ustaljenom kineskom receptu, podosta je toga već viđeno, pa su sličnosti s modelima iz „GS“ klase brojne i uočljive. U cjelini, kougar i ne izgleda tako loše, ali to će svatko ponajbolje procijeniti sam za sebe.
Serijska proizvodnja trebala bi krenuti vrlo brzo, a na koje točno profile kupaca ciljaju, lako je za pretpostaviti. Početnici i manje pretenciozni vozači slabije kupovne moći glavna su ciljana skupina. Cijena nije poznata, ali će zasigurno biti glavni i osnovni mamac. Biste li zagrizli?