Povijest modela
Greške se mogu dogoditi, čak i Motorradovim urednicima. Osobito kada je čovjek vođen posebno naglašenom željom. Tako se u Motorradovom katalogu 2003. moglo pročitati: ″Za turera netipičan kratak mjenjač je povećan za šesti stupanj prijenosa. On smanjuje broj okretaja, a tako i potrošnju na dužim tranzit-etapama.″
Kako smo i rekli, ovo je ostala samo želja jer je model 2003. yamahe FJR 1300, tip RP08 s trake izašao isto kao i prvobitni model 2001. tip PRO4 (godina proizvodnje 2001-2002) s petobrzinskim mjenjačem. To se do dan-danas nije promijenilo. Tako si vozači FJR-a još uvijek priželjkuju šestu brzinu jer čak u vožnji po običnim cestama noga na polugi mjenjača dođe u iskušenje da prebaci u viši stupanj, no sve to odrađuje u prazno. FJR 2003. s posebnom oznakom ″A″ je pri doradi modela dobila od kupaca jednako priželjkivan ABS koji je u toj cjenovnoj klasi postao standardom. Osim toga, konstruktori su produžili električno podesiv vjetrobran te su izmijenili njezin nagibni kut. Za jednog turera te mase izuzetno kruto podešen ovjes dobio je komforno podešenje.
Godinu dana kasnije 2004. su kod yamahe interne oznake tipa RP11 koferi u boji motocikla spadali u serijsku opremu, a prije toga su se mogli dobiti samo uz nadoplatu kao originalna oprema. Ugrađena je i nova pumpa za gorivo. Osim nedostatka overdrivea na tom odličnom kardanskom tureru nema drugih tema za žaljenje. FJR je neovisno o godini proizvodnje siguran i u svakom pogledu uspio motocikl koji je zahvaljujući svom kompaktnom i elastičnom, jakom četverocilindarskom motoru sa 140 KS te 134 Nm okretnog momenta kao i dobrim vozno dinamičkim osobinama prerastao u idealnog putnika za sportski aktivne skupljače kilometara. Malo motocikala zrači takvom suverenošću te je usprkos masi od 290 kilograma tako priručan i lagan za vožnju. Po vanjštini se FJR u godinama proizvodnje gotovo i nije promijenio, već samo po tehničkim rješenjima. Tako je primjerice ugrađena automatika, a model je nazvan FJR 1300 AS (od 2006. godine). Vjernost liniji kupci rabljenih znaju cijeniti. I bez šeste brzine mudro je odlučiti se za FJR.
Provjera
Većinu FJR-ova vlasnici dobro održavaju te je vožena u turing stilu. Ružni tragovi potrošenosti ili tehnički defekti su rijetki. Više vlasnika tipa PR04 se žalilo na povećan razvoj topline motora u predjelu spremnika goriva pa je Yamaha tom problemu doskočila na modelu 2003. tako da je ispod spremnika ugradila više izolacijskih slojeva. Kako bi se uvjerili u besprijekornost motora, trebate napraviti probnu vožnju. Prema navodima servisera pojedine su FJR-ke imale problema s vodilicama ventila tako da uz motor mora biti predočena uredno ispunjena servisna knjižica u kojoj su zabilježeni svi servisi i popravci. Kad je riječ o servisima, svakih 10.000 km na red dolaze troškovi od 1000 do 2000 kuna, a kod podešenja ventila svakih 42.000 kilometara uz to ide i dodatnih 1000 kuna. Ako je sve uredno te ako cijena odgovara, a potrošni materijal je u uobičajenim granicama, novac uložen u FJR sigurna je investicija.
Razvoj modela
2001. Uvođenje modela FJR 1300 na tržište, tip RP04, u srebrnoj, crnoj i plavoj boji
2003. FJR 1300 A, tip RP08, na tržište dolazi s ABS-om i sustavom protiv krađe, prednji pokazivači smjera su integrirani u oplate, dodatno odlagalište prtljage u oplatama, vjetrobran je produžen za 40 mm te je promijenjen njegov kut, elementi ublaženja su podešeni komfornije, promjer prednjih diskova raste sa 298 mm na 320 milimetara, modifikacije na pumpi goriva
2004. Tip RP11 se radi i bez ABS-a, serijski sustav kofera, nova pumpa goriva s integriranim regulatorom pritiska
2006. Uvođenje modela s automatskom spojkom pod nazivom FJR 1300 AS. I dalje raspoloživa verzija 1300 A
2008. Izmijenjen kočni sustav i regulacija ABS-a, jače učvršćeno vjetrobransko staklo, poboljšan položaj ručica upravljača. Cijena za Hrvatsku 114.690 kn
2009. Promjena boja, cijena s automatskim mjenjačem (oznaka AS) 132.900 kn
Stanje na tržištu
FJR 1300 kao gost oglasnika za prodaju pojavljuje se tek unazad dvije do
tri godine. Razlog nije njegova nekvaliteta, već prijašnja pomama za
sportskim i sport-touring motociklima koji su ipak držali primat na
tržištu.
Sada je situacija drukčija i kao novi motocikl, unatoč godinama u koje
je ušao, predstavlja pravu konkurenciju BMW-ovim tourerima, te Hondinom
pan europeanu, jer je osjetno jeftiniji. Rabljene yamahe FJR 1300 od
2002. godine mogu se pronaći od 47.000 kuna, dok kod novijih treba
računati na cijenu od 60.000 kuna naviše.
Mjerenja
Najviša brzina km/h 245
Ubrzanja
0-100 km/h 3 s
0-140 km/h 4,9 s
Elastičnost
60-100 km/h 4,1 s
100-140 km/h 4,1 s
Potrošnja od 5,6 do 7,8 l/100 km