Motorevija
PRETRAGA
2025-02-06 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini, Ante Radić
Bookmark and Share

Premium izvedbu jakne i hlača s troslojnom membranom Gore-Tex isprobali smo u svim vremenskim uvjetima



Informacija koju ćemo odmah na početku 'ispaliti' možda najzornije ilustrira u koju metu gađa američki proizvođač moto opreme. Naime, s cijenom od 1640 eura, Klimova touring/adventure jakna Kodiaq najskuplja je u bogatoj ponudi domaćeg uvoznika Novema Nove. Pridodamo li jakni i istoimene hlače po cijeni od 900 eura, dolazimo do cifre solidnog rabljenog nakeda obujma 600 ccm!? No, tako to obično biva u životu, sve što vrijedi u konačnici treba i platiti. Uostalom, konkurencija poput Rukke i Stadlera, a koja se također deklarira kao premium, je cjenovno na sličnoj razini.

 

Većina će se ipak pitati - vrijedi li ovaj moto komplet te astronomske cifre? Odabir materijala i pripadajućih komponenti - troslojni Gore-Tex, SuperFabric, Koroyd itd - već sam po sebi nagovještava kvalitetu i promišljenost ovog kompleta. Tijekom godine dana imali smo ga prilike isprobati u svim vremenskim uvjetima i možemo ustvrditi da se podjednako uspješno nosio s hladnoćom i vrućinom, kišom i suncem. Odijelo je u potpunosti u skladu s filozofijom brenda, što znači da je sve podređeno komforu. Puno je truda uloženo u komoditet a da se žrtvuje funkcionalnost. U redu, osjetna masa jakne (zbog protektora i količine materijala) možda se tu baš i ne uklapa savršeno, no riječ je zapravo o jedinom objektivnom nedostatku na koji možemo ukazati. Sve ostalo je u najmanju ruku vrlo dobro.

 

Riječ je o vitkom, ergonomski vrlo uspješno oblikovanom kompletu koji će vas zahvaljujući Gore-Tex Pro Shellu (laminiran u odijelo) uspješno zaštiti od kiše. Tijekom sedmodnevne proljetne ture Hrvatskom i BiH intenzivni pljuskovi su nas u nekoliko navrata 'prali' dobranih dva do tri sata – nismo zamijetili da je voda pronašla put u unutrašnjost kompleta. S druge strane, tijekom ljetnih vrućina otvori za ventilaciju (šest sprijeda i dva straga) pokazali su se vrlo efikasnim.

 

Džepova ima napretek, svi su praktični i laki za rukovanje (vezice na zatvaraču su snažne i dovoljno duge), te uz to i vodonepropusni. Zanimljiv detalj – mali džep u blizini lijevog ručnog zgloba služi za smještaj kartice s podacima o krvnoj grupi. Što se zaštite tiče, tu su kožni dodaci na laktovima i ramenima, D3O protektor razine dva, uključujući i stražnji dio. Protektori u laktovima i ramenima su podesivi a tu je i bubrežni pojas s lumbalnom potporom kojeg možete koristiti ali i ne morate (spremanje u pretinac u predjelu leđa). Također, imate i jastučić za prsa koji osim funkciju zaštite ima i onu zadržavanja topline tijela tijekom hladnijeg vremena. Kad smo već kod hladnijeg vremena, tijekom ranog zimskog off-road izleta na Velebit (temperatura plus tri stupnjeva Celzijeva) čak nam nije niti trebao zimski dodatak (u formi jakne) već je dovoljan bio windstopper.



(Uklonjivi) elastični ovratnik je pri tom sjajno štitio od hladnoće, buff vam na vratu čak niti ne treba. Materijal jakne i hlača spada u rang prilično krutih (možda prikladnije rečeno robusnih), što sa sobom donosi određene prednosti i nedostatke. Budući da je materijal krut, tako će na višim brzinama na autocesti izostat iritantno 'klepetanje' u predjelu rukava, torza ili potkoljenice. S druge strane, osjećaj krutosti također ne pridonosi komforu nošenja, no morate znati da se ovakva višeslojna odijela ne mogu dovesti na razinu udobnosti nekih vodopropusnih odijela s većim udjelom rastezljivih materijala. Jednostavno ne možete imati sve.

 

Tijekom godine dana nošenja jaknu i hlače nismo prali - prljavština se izvana 'uhvatila' minimalno dok je unutrašnjost odijela ostala pošteđena neugodnog mirisa znoja. Naravno, nismo zamijetili nikakva oštećenja ili anomalije, sve je savršeno kao prvog dana. Test odijela nastavljamo i u 2025. te ćemo o svim prednostima i nedostacima dalje izvještavati.

Plus: komfor nošenja, osjećaj kvalitete, vodonepropusnost i vjetronepropusnost
Minus: masa jakne, cijena (bez obzira na kvalitetu)
Veličine: jakna 50 do 58, hlače 48 do 58
Cijena: jakna 1640 eura, hlače 900 eura
Info: novema-nova.hr



ZANIMLJIVO
Specifičnosti Klima: doživotno jamstvo na vodonepropusnost i materijale, kao i pravilo da opremu oštećenu u prometnoj nezgodi u prvih pet godina od kupnje mijenjaju besplatno uz uvjet dostavljanja zapisnika o prometnoj nezgodi





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Vespa PX 125/150 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW K 1300 GT 2009 BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Aprilia shiver 750 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda XL650V Transalp Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-