Povijest modela
|
Yamaha FZ600/FZ6/Fazer 600 - Generacije |
Prodaja sportskih motocikala surov je i bezosjećajan posao. Onaj tko želi biti uspješan na pisti, mora tehnologiju svojih motocikala mijenjati što brže i efikasnije. Onaj tko je jučer bio na pole positionu, a samo nakratko „zaspao“, sutradan kreće u utrku iz posljednjeg reda.
Nije zato nimalo čudno što se mozgovi inženjera vrte na gotovo istim okretajima kao i njihove mašine, jer glavni je cilj uvijek izvući koju konjsku snagu više od konkurencije. Kasnije se postavlja smisleno pitanje - a što da radimo sa starim motorima? Sati, dani, kasnije i mjeseci ispitivanja predragocjeni su da bi se tek tako bacili u smeće, a rješenje je vrlo jednostavno i nadohvat ruke - oko snažnog motora treba sagraditi i snažan svestrani motocikl! Takav moderan motocikl zadovoljavat će godinama prohtjeve vozača allrondera, koji će itekako cijeniti sav uloženi trud.
To je priča tipična za model fazer. Njegov životni put počeo je 1998. godine, kad je Yamaha u čelični cjevasti okvir ugradila četverocilindraša iz tadašnjeg supersportaša thundercata. Ništa drukčije nije bilo ni s aktualnim modelom FZ6/fazer. Tu je za pogon poslužio agregat iz YZF-R6. No, što je s ostalim elementima? Ovjes bi se mogao najblaže nazvati nekompliciranim, položaj sjedenja ugodnim, podešenost motora orijentirana je prema nižim i srednjim režimima okretaja - sve odreda kvalitete pravog allroundera srednje klase.
Dobar omjer kvalitete i cijene prepoznali su i hrvatski kupci, i FZ6/fazer lansirali u sam vrh najprodavanijih motocikala na našem tržištu. Sloj kupaca koji traga za takvim motociklom raznolik je - od početnika, povratnika nakon duljeg vremena, putno orijentiranih vozača, rutiniranih itd. Godine 2006. Yamaha počinje ugrađivati ABS u taj model, koji je velika pomoć svim navedenim kategorijama vozača, 2007. slijedi redizajn i izmjena u nekim detaljima.
Servise fazer najčešće posjećuje samo radi redovitih kontrola, što je možda i razlog zašto tako dobro drži cijenu kao rabljeni. Sve što morate znati prije nego što krenete u potragu za jednim od odabranih modela možete pročitati na ove četiri stranice.
Razvoj modela
1998. Model FZS 600 fazer
. Počinje uspješna priča ovog motocikla. FZS 600 - supersportski pogon iz thundercata usjeda u čelični cjevasti okvir. Rezultat - vrlo upravljiv motocikl s izvrsnim kočnicama
2000. Nakon dvije godine dolazi prvi tretman. S novoizvedenim ispuhom dobivena je i mogućnost nižeg pozicioniranja oslonaca za noge suputnika. Dodatno je podignut 16 mm i stražnji dio sjedala, pa je fazer postao i ugodan motocikl za krstarenje udvoje. Spremnik goriva raste na 20 litara obujma
2002. Face-lift iz 2002. godine obuhvaća izmjenu prednje oplate i svjetala, koja su posuđena iz modela R1 iz 1998. godine. Obujam spremnika goriva raste još dvije litre, a isturenija ogledala povećavaju preglednost
2004. Model FZ6/fazer 600 - nova dorada 600 fazera vrlo je temeljita. Agregat se presađuje iz supersportaša YZF-R6, okvir je od legure aluminija die-cast, novi su instrumenti. Užitak u vožnji ostaje isti - nekompliciran i ugodan
2004. Kako bi fazer izgledao da mu odstranimo oplate? To su se neki pitali od samih početaka, a
Yamaha je ugodila njihovoj znatiželji. Od 2004. godine prvi put je u ponudi i potpuno gola verzija pod oznakom FZ6. Oba su modela vrlo dobro prihvaćena na svim europskim tržištima
2007. Visok stupanj pouzdanosti, neproblematična voznost. Kozmetičke izmjene ipak su nakon dvije godine morale doći na red. Model fazer S2 dobio je novu prednju oplatu, kočne čeljusti, stražnju vilicu, sjedalo, oslonce za noge suvozača. Cijena za Hrvatsku - 60.900 kuna. U ponudi ostaje i model S1 sa 78 KS, i to u ogoljeloj (55.200 kuna) i polupokrivenoj (57.500 kuna) verziji.
Stanje na tržištu
FZ6/fazer je dostigao, a kasnije čak i prestigao prodajne kvote svog uspješnog prethodnika. Prvi put je kao alternativa ponuđena i verzija bez oplata koja se dizajnerski uvelike oslanjala na MV Agustin naked brutale, s vrlo izazovnim prednjim svjetlom. No, oko dvije trećine kupaca izabrale su verziju s oplatom, zbog svestranijeg angažmana, pogotovo na dužim turama, kad zaštita od vjetra dobro dođe.
Zbog toga je fazer i jači u cijeni kao rabljeni. Godište 2004. teško je pronaći za manje od 34.000 kuna, što je gotovo u rangu sportaša R6. Većina fazera je u vrlo solidnom stanju i uredno održavana, a nemali broj prodavača nudi uz njega i dodatnu opremu poput kofera ili zamjenske opreme.
Provjera
Novo ime, stare navike. Fazer je bio i ostao motocikl s kratkim popisom mana i nedostataka. Izmjena guma, kočnih pločica i redoviti servisi najčešći su razlog posjeta servisima. Izuzetak - defektni TPS-senzor, koji je bio razlog za povratnu akciju većih razmjera. Simptomi - povećana potrošnja goriva, dim iz ispušnog sustava, neravnomjeran rad na nižim okretajima i gašenje motora. Iako je kvar bezazlen, preporučuju se krajnji oprez i što hitnija izmjena, jer može dovesti do kapitalnih oštećenja ako se na vrijeme ne reagira. Oni koji su svoj fazer kupili kao rabljeni, i ne znaju je li prijašnji vlasnik zamijenio senzor, mogu prema broju šasije u bilo kojem ovlaštenom servisu u Hrvatskoj saznati je li to učinjeno.
Mjerenja
Najviša brzina 220 km/h
Ubrzanja 0-100 km/h 3,5 s
Elastičnost
60-100 km/h 5,2 s
100-140 km/h 6,4 s
Potrošnja 4,8-6,2 l/100 km - magistralna cesta
Zaključak
Dobar i pitom - nekad bilo, sad se spominjalo. Od 2004. godine tu je i ogoljela verzija za otpadnike željne vatrene optike. Na pouzdanost i svestranost to nije nimalo utjecalo, pa tako u paketu FZ6/fazera dobivate za privlačnu cijenu najbolji allrounder srednje klase.
Yamaha FZS 600 fazer
Stanje na tržištu
U šest godina postojanja u ponudi FZS se jako dobro ustalio na tržištu. Prva verzija dobro očuvanog FZS-a u međuvremenu je postala rijetka, a još je rjeđa kao rabljeni motocikl. Ako je i nađete, platit ćete je između 25.000 i 28.000 kuna, a izvedbu iz 2002. od 30.000 pa naviše.
Provjera
U pogledu pouzdanosti thundercatov agregat dugoročno je vrlo isplativa investicija. Ako je motocikl prešao i više od 50.000 kilometara, ne treba bježati od njega, jer uz redovito održavanje taj agregat prelazi i do 100.000 km bez većih kvarova. Motorradov test izdržljivosti na 50.000 km pokazao je slične rezultate - samo dva ventila na prvom cilindru nisu potpuno brtvili zbog nakupljene gareži ispod njih (posljedica najvjerojatnije prljavog goriva).
Serija iz 1998. i 1999. na popisu preinaka najčešće ima više vjetrobransko staklo i niže pozicionirane oslonce za noge suputnika, čime su FZS vlasnici pretvorili u putne orijentiran motocikl. Vozači nižeg rasta ugrađivali su niže sjedalo.
Zaključak
Osim uglaste optike, na FZS-u 600 rijetko da što dođe u godine. No, zato postoji verzija od 2002. godine, koja djeluje puno svježije i modernije, a ima i učinkovitija svjetla. Bez obzira na godište, FZS je motocikl koji svojim svestranim kvalitetama nikog neće razočarati.
Mjerenja
Najviša brzina 223 km/h
Ubrzanja 0-100 km/h 3,4 s
Elastičnost
60-100 km/h 5,5 s
100-140 km/h 5,6 s
Potrošnja 5-5,7 l/100 km - magistralna cesta