Yamaha XJ 6 diversion / nadogradnja
U svojoj premijernoj godini predstavljanja yamaha XJ6 n/diversion je sa 106 prodanih komada uspjela zasjesti na vrh prodaje hrvatskog tržišta motocikala. U tome su joj pripomogli prihvatljiva formula jednostavnog motocikla po fer cijeni, no isto tako i izuzetno dobra uravnoteženost cijelog paketa.
Primjerice, agregat se budi od 4000 o/min kada počinje s vrlo linearnim razvojem snage te momenta koji znatno bolje odgovara na komandu gasa od svog prethodnika FZ6/fazera u varijanti sa 78 KS. Stražnji ovjes u vožnji udvoje ili pod opterećenjem iznimno brzo dolazi na svoje granice, i to je ustvari jedina ozbiljnija kritika na taj motocikl. Također, potrošnja je vrlo prihvatljivih 5,2 litre na 100 km.
Gume
Utjecaj pravilnog odabira guma na vozne karakteristike često je podcijenjen. Stoga smo posebno na XJ6 diversionu isprobali šest alterantiva serijskoj ugradnji (bridgestone BT021). Testni uvjeti: suho i temperatura 15 stupnjeva.
Bridgestone BT023
Nasljednik modela BT 021 koji bi trebao ispraviti poprilično tromu upravljivost svog prethodnika. Briljantna je njena stabilnost na pravcu, a putanja prolaska kroz zavoj prati se s minimalnom korekcijom. Zavoji s većim radijusom bolje joj pristaju od užih i kratkih. Kao jedini nedostatak nameće se izražen moment uspravljanja pri kočenju.
Metzeler roadtec Z6
Glavna karakteristika te gume je neutralnost. Vrlo smirena vozna dinamika u cijelom uporabnom području te izuzetno mali moment uspravljanja kod kočenja. Primjetno je nešto teže spuštanje u nagib, no to je već dio poznatog Metzelerovog naslijeđa kroz više generacija.
Continental road attack 2
Vrlo precizan opis - ni jedan od testiranih pneumatika u ovom trenutku na suhom nije bolji od contija. Nevjerojatan osjećaj sigurnosti, uvjerljiva neutralnost te izvrsna lakoća spuštanja u nagib. Kada tome nadodate i kristalno jasnu povratnu informaciju s podloge, road attack 2 je očigledna preporuka za XJ 6.
Michelin pilot road 2CT
Michelin je odavno vozio svojim vlastitim putevima, pa pilot road 2CT u tome nije izuzetak. Njegova glad za zavojima je očigledna, i najizraženija u cijelom testnom polju. A upravo takav aktivan ritam mora pratiti i vozač, pa je preporučujemo svim vozačima koji vole puno raditi na motociklu. No, mnoge turistički i početnički orijentirane vozače XJ-a će vrlo brzo padanje u nagib možda i prestrašiti.
Dunlop roadsmart
Upravljivost je najjača strana te gume. Spuštanje u nagib, mirnoća tijekom prolaska zavoja, stabilnost na pravcu - izvrsno. Uz to, valja naglasiti da dunlop vrlo rano dolazi na radnu temperaturu, te da i u brzim zavojima zadržava sva svoja pozitivna vozna svojstva.
Pirelli angel ST
Već od prvih metara pirelli na vozača djeluje iznenađujuće pozitivno. Handling i preciznost upravljanja su na najvišoj razini, a u cijelom području nagiba pokazuje se kao predvidljiva i mirna. Isto tako, sile na upravljaču u skretanju i nagibu ostaju minimalnima. Bolje vrijednosti u predjelu uspravljanja pri kočenju u ovom trenutku nudi samo conti.
Ispušni sustavi
Arrow thunder
Ugradnjom bočno izvedenog ispuha arrow, diversion dobiva potpuno novu optičku liniju. Završna obrada ispušnih cijevi od oplemenjenog čelika te ispušnog lonca od aluminija je dobra, zvuk je snažniji te s više dubokog tona. No, to ne utječe na jačinu buke, koja je na istoj razini kao i s originalnim sustavom. Poboljšanja su osjetna u krivulji okretnog momenta, a sa 6,3 kg je čak i 2,2 kg lakši od originala.
Shark street GP
Unatoč homologaciji i važećim normama, buka ispušnog sustava shark je iznad razina tolerancije i ne zadovoljava zakonom propisane norme. To je svakako šteta jer s masom od samo 5,5 kg te iznimno harmoničnom krivuljom razvoja snage i momenta shark se čini kao razuman izbor. Povrh toga, smještaj ispod motora čini ga decentnim.
Vjetrobransko staklo - variotouringscreen MRA
Varijabilno vjetrobransko staklo je najučinkovitiji način borbe s vjetrom. Sustavom MRA bile su opremljene generacije motocikala na testu izdržljivosti. Na svakom se zaštita od vjetra poboljšala, a s njom i prosjek brzine na autocesti. Taj je model na XJ-u osjetno smanjio pritisak na prsa i glavu.
Grijači ručki - oxford hot grips
Visok stupanj završne obrade i jednostavna ugradnja su vrijednosti kojima taj sustav pridobiva simpatije. No, ne zadugo jer je britanski proizvod već nakon mjesec dana štrajkao - i to u trećem stupnju. Nakon zamjene upravljačkog dijela više se nije moglo isključiti grijanje ručki.
Upravljač - LSL superbike
Taj upravljač postavlja vozača više prema naprijed. No, nije sve idealno. Zbog veće visine upravljača sajla za gas je napeta do posljednje granice.
Amortizeri
Serija
U solo vožnji serijski monoamortizer pokazao je da se dobro nosi sa svakodnevicom. No, u vožnji udvoje i pod opterećenjem prtljage toliko slabi da izuzetno brzo dolazi na granicu ublažavanja. Stlačivanje opruge je jednostavno te lako dostupno.
Ohlins S46 DR1
Nešto više od 5000 kuna nije sitnica, no švedski proizvođač s tim modelom uistinu opravdava uložen novac. Njegov raspon podešavanja povrata naprosto ne ostavlja otvorene želje. Osnovno sportsko podešenje zadovoljava čak i u vožnji udvoje.
Wilbers tip 640
Cjenovno povoljniji (oko 3500 kuna), no stoga i ograničenijih mogućnosti podešavanja povrata. Njegovo podešenje je nešto komfornije od Ohlinsovog, no sasvim dovoljno za uporabu u svakodnevici. Kod vožnje sa suputnikom iznova se mora podesiti opruga.