Motorevija
PRETRAGA
2011-02-13 , Autor: Kristijan Tićak i Peter Mayer, Slike: Bilski, fact, mps
Bookmark and Share

„Mala crvena“ se u našoj garaži tek nakratko zadržala. U „ratu“ koji je trajao 50.000 km, vozili su je svi i koristili je za baš sve! No, je li yamaha XJ6 diversion „preživjela taj sukob“ bez trajnih posljedica?

 Motogalerija Yamaha XJ6 - Test izdr¾ljivosti 50.000 km
Tijekom testa dugog 50.000 km, XJ6 radila je besprijekorno

Je li XJ6 diversion iznimno puno motocikla za vrlo malo novca? Kaže se da je statistika „majka svega“, a upravo statistika prodaje motocikala u Hrvatskoj u posljednje dvije godine kaže sljedeće - XJ6 je najprodavaniji motocikl na našem tržištu.

Već u debitantskoj godini, XJ je privukao ukupno 106 kupaca i s trona najprodavanijeg svrgnuo snažnijeg konkurenta iz vlastite kuće - FZ6/fazera. Čime je XJ 6 zaslužio toliko povjerenje? Rasprostranjena Yamahina servisna mreža, fer cijena, pouzdan i smiren pogonski agregat, niska potrošnja, prihvatljiv dizajn? Možda je najpravednije reći da je kod XJ 6 n/diversiona presudilo sve po malo! Ili, još bolje, Yamaha je u toj godini imala svega po malo više od konkurenata u klasi.

Iako, jednog se svakako moramo dotaći! Naime, zbog trenda stalnog porasta cijene japanskih motocikala, XJ6 diversion je u premijernoj godini formiran na 55.900 kuna, što ustvari odgovara cijeni jednog FZ6, također u njegovoj premijernoj godini. No, na što želimo ukazati? Primjerice, da ste prije sedam godina za iste novce umjesto 78 KS, čeličnog okvira te prednjih dvoklipnih kočnih čeljusti, dobivali 98 KS, alu-okvir i četveroklipne kočne čeljusti. Da, vaš novac danas vrijedi osjetno manje, no to je tema za neku drugu prigodu.

 

Bez ikakve dvojbe, Yamaha je tim modelom pogodila „središte“ allrounderske i početničke klijentele, a to potvrđuje i naš test izdržljivosti. Naime, mali crveni se u našoj garaži nije dugo zadržavao. Preuzeli smo ga u svibnju 2009. godine, a tek 16 mjeseci kasnije na instrumentima je stajalo 48.700 km. Koristili su ga svi i za sve. Uz to, XJ6 diversion je služio za vikend putovanja, dolazak na posao, odlazak u grad po „kruh i perece“, godišnji odmor te naposljetku i duža putovanja.

Upravo ta njegova naglašena svestranost bila je predmetom stalnih pohvala u dnevniku vožnje, ali i na usporednim testovima. Primjerice, na Mastertestu u Alpama 2009. je u kategoriji allroundera trijumfirao i ušao u veliko finale te tako dodatno potvrdio svoje kvalitete.

 Motogalerija Yamaha XJ6 - Test izdr¾ljivosti 50.000 km

Također, brojni su testni vozači bili oduševljeni dobro odmjerenom visinom sjedala (790 mm) te ugodno podešenim ovjesom. S druge strane, oko motora su mišljenja bila podijeljena. Dok su ga jedni karakterizirali uglađenim te svilenim, drugi su pak kudili njegovu pretjerano dosadnu finoću nazivajući ga - tipično japanskim elektromotorom bez trunke emocija. Ovo potonje se može „zamjeriti“ i njegovim konkurentima poput honde CBF 600, pa je svako polemiziranje u tom smjeru itekako suvišno.

Sve u svemu, diversion na ovom testu kroz 50.000 km ustvari nije pokazao nikakve kapitalne slabosti. Sve vozače ponajviše je smetao tipičan Yamahin mjenjač koji se pri ubacivanju u prvu brzinu, te iz prve u drugu, osobito bučno glasao.

Povrh toga, osim spektakularne zvučne kulise, mjenjač je nekoć, pri brzom šaltanju nekoliko brzina naniže, znao stati u praznom hodu između druge i treće brzine. Na velikom servisu na 30.000 km izmijenjene su lamele i opruge. Izmjena je donijela poboljšanje, no „koščati“ osjećaj mjenjača ostao je nepromijenjen.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




Yamaha XJ6 2009
Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Yamaha XJ6 (2010.)
nincs k�p

Yamaha XJ6

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Yamaha XJ 600 Diversion 2009

Yamaha XJ 600 Diversion 2009

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 211 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R