Motorevija
PRETRAGA
2023-09-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini i Tayson Joopson
Bookmark and Share

KTM je kao brend u potpunosti posvećen sportu, no u slučaju SMT-a 890 dio pažnje ipak je otišao i u smjeru 'touringa'. Motocikl izrazito širokog spektra primjene briljira u poglavlju vozne dinamike, zbog čega bi mogao biti prvi izbor onih koji i na proputovanjima žele iza sebe ostavljati masni crni trag na asfaltu


'Keine Tausend Meter' (Niti tisuću metara). Krilatica KTM-hejtera barem se u ovom slučaju pokazala istinitom, jer vidikovac na Vidovoj gori, s kojeg SMT 890 uživa u pogledu na bračku plažu Zlatni rat, mjeri 749 metara udaljenosti od razine mora. Pogled, iako spektakularan, nije jedino u čemu KTM uživa. Jer, prati ga glas drastičnog dijetnog režima kojemu se podvrguo. Naime, KTM 890 SMT s punim spremnikom goriva na vagi mjeri 204 kg (Motorevija-mjerenja), što je – usporedbe radi – čak 36 kg manje u odnosu na Ducatijevu Multistradu V2S (240 kg) ili 27 kg manje u odnosu na BMW F 900 XR (231 kg).
 
 

'Borbena sprema' trebala bi biti velika prednost na strani KTM-a, no što je s ostatkom ergonomije? Vozačevo sjedalo i oslonci za noge pomjereni su u smjeru prednjeg kotača, pa je kratica SM u oznaci modela opravdana. Iako, jesu li asocijacije na prethodnika SMT 990 s V2-pogonom uopće promišljene i održive? Nećemo ulaziti u KTM-ovu logiku i odluke, a sve što možemo reći da je SMT 890 vrlo udoban za sjedenje. Nakon cjelodnevne vožnje Bračom isto tako možemo dodati i da je, s obzirom na veliki hod ovjesa od 180 milimetara sprijeda i straga, vrlo ugodan i za vožnju.
 

Visina sjedala od 860 mm na granici je toga da vam omogućuje jednostavno penjanje i silazak s motocikla, kut svijanja koljena nije previše oštar, a upravljač je širok radi lakše kontrole i bolje dinamike vožnje, te uz to drži gornji dio tijela uspravnim. Na SMT-u je lako premjestiti težinu na stranu ovisno o zavoju u koji ulazite, a čak vas ni visoka izbočina spremnika goriva/sjedala ne sprječava da se prilikom ubrzanja čvrsto uprete o oslonce za noge te tako spriječite klizanje unatrag.

Je li slovo 'T' u nazivu modela i dalje oznaka za 'touring'? Po svemu što smo iskusili na zavojitim bračkim cestama – jest! Motor i okvir SMT-a preuzeti su iz 890 Adventurea, a ne iz modela Duke kako se u prvi mah mislilo. Otud i vršna snaga od 105 KS, koja je kod nekih potencijalnih kupaca u prvi mah izazvala razočaranje. No vjerujte, nema baš nikakvog razloga za to. Na brdskim zavojitim cestama, gdje su ovakvi motocikli najzabavniji, redni dvocilindraš u specifikaciji SMT blista zahvaljujući snažnim srednjim režimima, finim odzivom na gas i, zahvaljujući 20 posto težem zamašnjaku, nevjerojatnom glatkoćom rada. I da, žestoko se vrti prema limiteru, pritom ne pokazujući znakove umora niti u jednom trenutku.
 

Koliko snažno 890-ka tiska iz sredine zavoja i na izlazu iz njega se pokazalo na desetke puta na krivudavoj cesti od Gornjeg Humca u pravcu Bola. Radijus se više sužavao no što se širio, uvijek smo osjećali da ima prostora za još više. Više brzine, više gasa, više nagiba... SMT-ov motor je s obiljem potiska u upotrebljivim režimima vrtnje izgladio sve naše pogrešne procjene. Prvenstveno, ovo se odnosi na standardne modove vožnje Street i Sport. Ukoliko se koji puta dogodilo da smo na zbunjujućim mjestima bili u pogrešnom stupnju prijenosa, to se korigiralo brzo i jednostavno. Quickshifter (u salonu 'Moto Bean' u Brodarici uključen gratis u cijenu vozila) je tu dakako od velike pomoći.
 

KTM-ovi inženjeri su na SMT-u usješno odradili preobražaj s dimenzija enduro kotača Adventurea na cestovne sportske 17-colne naplatke. Motocikl je harmoničan, izbalansiran do te mjere da ne želi nervozno pasti u nagib niti se opire uspravljanju iz njega. Jasno je da pri naglom kočenju u zavoju prednji dio zaroni prilično duboko, no to se ne događa naglo i nervozno jer je postavka ovjesa prilično kruta. Na asfaltu lošije kvalitete možda i pretvrda, pogotovo u režimu cjelodnevne ture. No, zauzvrat takav ovjes prilikom žestokog ubrzavanja vrlo transparentno prenosi informacije s podloge.

 

Za povećanje komfora ublažavanja trebalo bi 'popustiti' postavku kompresije na prednjim vilicama, no upitno je hoće li SMT u stalnom izmjenjivanju ubrzavanja, kočenja, kotrljanja i ponovnog ubrzavanja djelovati tako mirno kao što to čini s umjereno tvrdim set-upom. SMT nas je ujedno vrlo pozitivno iznenadio svojim preciznim osjećajem za prednji kotač, što inače nije baš paradna disciplina za visoke motocikle s dugim hodom ovjesa i širokim upravljačem, gdje impulsi koji se prenose na putu od kontaktne površine gume do vozačeve ruke gube u prevelikoj elastičnosti. SMT vam omogućuje da osjetite hrapavost asfalta te samim time i kontrolu precizno odmjerenog kočenja u nagnutom položaju.
 
 

Zadnji pasus našeg prvog kontakta s SMT-om 890 posvećen je kočnicama. Fiksne četveroklipne čeljusti koje je KTM odabrao za SMT ne spadaju u rang najkvalitetnije opreme koja se nudi na tržištu, no u kombinaciji s kočnim diskovima promjera 320 mm i mekim kočnim pločicama omogućuju učinkovito, sigurno i precizno kontrolirano usporavanje. ABS u modu 'street' funkcionira naglašeno defanzivno, a test koji slijedi u našem tiskanom izdanju Motorevije razjasniti će kako se ponaša u modu 'supermoto' bez ABS-a na stražnjem kotaču. I još mnogo toga što ćemo tom prilikom izmjeriti.
 
 

I za kraj, jedna negativna kritika – odabir guma Michelin Power se u otočkim prilikama, netom nakon kiše, pokazao kao potpuno neprikladan. Teško ih je dovesti na (sigurnu) radnu temperaturu, a na djelomično mokrom asfaltu SMT je klizao poput bob-sanjki.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, suhi karter, ubrizgavanje 2 x 46 mm, regulirani katalizator, alternator 400 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac X-ring, sekundarni prijenos 43:16
Promjer x hod 90,7 x 68,8 mm
Obujam 889 ccm
Kompresija 13,5:1
Snaga 105 KS (77 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 100 Nm pri 6500 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, podesiva po povratu i kompresiji, hidraulični amortizer upravljača, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer, direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 260 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, kontrola trakcije, ABS za zavoje
Kotači alu-legura 3,50 x 17, 5,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 180/55 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1502 mm, kut glave okvira 64,2 stupnja, predtrag 112 mm, hod sprijeda/straga 180/180 mm, visina sjedala 860 mm, suha masa 194 kg, spremnik goriva/rezerva 15,8 litara
Garancija dvije godine
Boje bijela/crna/narančasta
Cijena 15.690 eura (quickshifter gratis u 'Moto Beanu')





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R