Test | Honda ADV 350: Prva vožnja
Nakon velikog uspjeha X-ADV-a 750, Honda je ponudu skutera proširila još jednim crossoverom. Sudeći prema našim iskustvima iz prve vožnje, te naravno i po formiranoj cijeni, ADV 350 na našim prostorima ima itekako dobar tržišni potencijal
Znamo, ne volite usporedbe s autoindustrijom, no neki trendovi se tako ipak mogu prokazati (isto ponekad vrijedi i u obrnutom smjeru). Potpadamo u red onih koji pamte vremena kada su tržištem dominirali klasični karoserijski krojevi automobila, poglavito sedani. A potom odjednom, ničim izazvani, kupci su počeli tražiti isključivo SUV-e, odmilja ih oslovljavajući s 'đipovi'. SUV-i su pak nešto kasnije dobili i potkategorije naziva 'cross', a riječ je o automobilima koji uspješno koketiraju s nekoliko stilova i karoserijskih krojeva. Epilog - u današnje vrijeme se ništa drugo ne prodaje izuzev 'mješanaca'.
Slična je sudbina zadesila i moto tržište, jer preko noći su najednom svi postali veliki avanturisti i putni enduraši (da ne kažemo 'geesovci'), a odnedavno slutimo da se isto sprema i skuterima. Neki su se proizvođači zlobno nasmijali na premijeru Hondina X-ADV-a, no već nakon prodajnih rezultata u prvom kvartalu, više se nitko nije smijao. Honda je očito odlučila krenuti dalje s uspješnom formulom te lansirala - ADV 350. Logično, jer tehnička baza je već bila tu. Manji ADV nije ništa drugo no Forza 350 u avanturističkom ruhu i s dorađenim ovjesom. Nije li ovo preriskantan potez za Hondu, ili preciznije rečeno - za Forzu 350?
Kako god, Honda je lider na tržištu skutera u Italiji pa valjda zna što radi. U svojoj tvornici u Atessi, uz već spomenutu Forzu, proizvodi još jedan bestseler - SH 350. Novi ADV je od dvojice braće također naslijedio jednocilindarski motor obujma 330 ccm. Honda ovaj provjereni pogonski agregat proizvodi na Tajlandu, te ga zatim šalje u Italiju. Koncept i dizajn ADV-a su pak nastali u Rimu, u Hondinom europskom dizajnerskom centru iz kojeg su izašle uspješnice poput CBF-a 600 i Horneta 600, CRF 1000 L Africe Twin te konačno i X-ADV-a 750. Ovaj potonji 'crossover motocikla i skutera' bio je inspiracija za najnoviji ADV 350 koji dolazi bez X-a. Za njega vrijedi sljedeće - pola obujma, pola snage, (gotovo) pola cijene. Ali podjednako uglađen, svestran, komforan, zanimljiv…
Tako barem otkrivaju prvi metri vožnje u Rijeci. Da, dok su naši kolege u okviru europske prezentacije vozili ovaj skuter na Siciliji, hrvatski uvoznik Honde već ga je imao u salonu spremnog da nas ugosti na prvu vožnju. Uglasta i moćna prednja strana ADV-a s blještavim, simetričnim LED-svjetlima je vrlo upečatljiva. Čak je bilo znatiželjnika na riječkoj obali koji su ga prepoznali te nam prilazili tijekom fotografiranja, raspitujući se o njegovim kvalitetama. Tada smo malo toga znali, tek smo ispitivali ergonomiju. Najbolji način za penjanje na skuter ove srednje klase je onaj motociklistički, tj. podizanjem noge iznad sjedala. Prema našoj procjeni, trebali biste imati najmanje 1,65 metara visine kako biste se mogli objema nogama u punom opsegu čvrsto osloniti na podlogu, s obzirom na visinu sjedala od 795 mm.
Promišljeno - sjedalo je suženo u prednjem dijelu kako se noge ne bi dodatno 'udaljavale' od tla. Najveća tehnička razlika u odnosu na donora, Forzu 350, je već spomenuti ovjes. ADV se straga može pohvaliti kvalitetnim dvostrukim amortizerima, dok je sprijeda ugrađena upside-down vilica (obje komponente dolaze od Showe). Ista ima dva mosta po uzoru na koncept s motocikala. Hodovi ovjesa su izdašni i obećavaju - sprijeda 125 milimetara, straga čak 130. Široki alu-upravljač, koji se sužava prema krajevima, fantastično leži u rukama. Zbog njega se ADV 350 u gradu osjeća kao pravi enduro - okretan, lagan, upravljiv. Serijski montirani štitnici za ruke također doprinose optičkoj iluziji 'adventure vozila'. Ukratko, statički umjetnički dojam je za ocjenu odličan, red je da krenemo s vožnjom.
Za Kvarner zimske temperature, s oko deset stupnjeva, nimalo ne smetaju Hondinom singleu prilikom hladnog starta. Kultiviran i miran, no još uvijek robusna nastupa, sasvim se konkretno glasa iz velikog ispušnog topa. Lagano pulsiranje u praznom hodu se tijekom vožnje pretvara u konkretan potisak. Da, monocilindrik sa 31,5 Nm potiska se u svim režimima lako obračunava s vozilom mase 186 kg (bez tekućina). Variomat svaku kretnju ručice gasa nježno prenosi na podlogu, ADV poprilično žustro u gradu hvata 70 do 90 km/h. Na otvorenoj cesti nakon brzine od 110 km/h stvari više ne idu tako glatko, iako Honda deklarira najvišu brzinu od 133 km/h.
Mnogo više od pogonskog agregata i ubrzanja nas se dojmio ovjes i upravljivost ADV-a. Zakrpe, rupe, šahtovi, neravnine - sve to za ADV 350 ne postoji! Naime, prilikom prelaska rupa u potpunosti izostaje ono tipično skuteraško 'uvijanje' okvira popraćeno lupanjem ovjesa, tj. udarcima koji dolaze na blok ovjesa. Showin ovjes ne samo da mekano upija sve kratere na cesti, već oduševljava mekoćom, ali i brzinom povrata. Od prvog metra Honda ADV 350 čvrsto stoji na cesti i vozaču u svakom trenutku daje do znanja što se pod njim događa. Takvi maniri ponašanja gotovo su pa dostojni tourera, a drugi most USD-vilice daje i toliko potrebnu dodatnu dozu stabilnosti i sigurnosti. Ergonomija i u vožnji naprosto oduševljava, osobito spomenuti široki upravljač koji omogućuje precizno i lako manevriranje u mjestu ili sporijem tempu vožnje, dok prilikom žustrijeg tempa omogućuje brze izmjene pravca.
Hondin avanturistički skuter vozi se doista hrabro u zavojima te će i iskusne motocikliste dovesti u napast da jurišaju. Kao i uvijek, postoje razlozi za to - akumulator, hladnjak, spremnik goriva i naglašeno nagnuti jednocilindarski agregat su niski u korist povoljnijeg centra težišta. Čak 145 milimetara odmaka od tla i umjereno terenski profilirane gume pogodne su čak i za izlete na makadamske i zemljane putove. Ipak, zamijetili smo da gumama Metzeler Karoo Street u danim uvjetima treba dosta vremena da podignu temperaturu te samim time i razinu prianjanja. U redu, dosta toga ide i na račun skromne kilometraže testnog vozila (tek 200 km), pa je sigurno da bi se u tom smislu stanje s većim brojem kilometara ipak trebalo poboljšati. Uostalom, ponestane li gripa, tu je kontrola trakcije (podesiva u dva stupnja) da vas izvuče iz škakljivih situacija.
Prema Hondinim navodima, monocilindrik bi trebao trošiti 3,4 l/100 km, što je vrlo blizu istini. Tijekom testne vožnje, u što je uključeno i fotografiranje stani-kreni, na kokpitu smo očitali - četiri litre. Inače, digitalni instrumenti su vidljivi i čitljivi i na najjačem suncu te prikazuju broj okretaja motora (vjerojatno do 8000 o/min), vrijeme, temperaturu zraka, servisni interval, doseg... Prema tvorničkoj potrošnji, spremnik od 11,7 litara bio bi dovoljan za radijus od 344 kilometra.
Malo i o uočenim nedostacima. Vjetrobran se podešava ručno, u četiri pozicije (visina do 133 mm), no da biste ga podesili morate koristiti obje ruke, što znači da ga nije moguće podešavati u vožnji. Isto tako, zamijetili smo da nam je hladni zrak strujao nešto intenzivnije po potkoljenicama te da prednjoj kočnici u početnom hodu nedostaje oštrine. U redu, ovo posljednje će se isto tako sasvim sigurno popravljati kako ADV bude skupljao kilometre.
Adventure Honda se lako podiže na glavne stajne oslonce, a osim jeftinog bočnog oslonca, nema ni jednog drugog detalja za koji možemo reći da ne odgovara dobro poznatim Hondinim standardima kvalitete. Ispod sjedala se mogu odložiti dvije integralne kacige (naša s adventure-sjenilom nije stala) ili vikend špeceraj (koji u posljednje vrijeme postaje sve skromniji). Sprijeda vam na raspolaganju stoje pretinac za rukavice (koji se ne može zaključati) te USB-utičnica za punjenje. Kokpit se može povezati s Android pametnim telefonima putem Bluetootha, što pak omogućuje najavu smjera vožnje tijekom navigacije ili prihvaćanje telefonskih poziva za vrijeme vožnje.
Funkcija pametnog ključa čak i iz daljine pali pokazivače smjera, što je korisno ako svoju Hondu ADV 350 ne pronađete 'na prvu' na parkiralištu. Ako vam sve to nije dovoljno, Ruting je za vas pripremio poklon - smart-topcase (otvaranje na prekidač) volumena 50 litara uračunat je u cijenu skutera. A cijena je vrlo konkurentna. Naime, sa 53.000 kuna, trendi ADV je svega dvije tisuće kuna skuplji od 'klasične karoserijske forme', tj. Forze 350 ili pak konkurentskog Yamahinog X-Maxa 300, što se doista može prozvati obogaćivanjem ponude na tržištu. Bravo Honda, forza ADV!
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12V/8,6 Ah, variomat
Promjer x hod 77,0 x 70,8 mm
Obujam 330 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 29 KS (21,5 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 31,5 Nm pri 5250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, upside-down vilica promjera 37 mm, stražnja vilica kao oscilirajući dio, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda disk promjera 256 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS (dva kanala)
Kotači
Alu-legura, 3,50 x 15, 4,00 x 14
Gume 120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1520 mm, predtrag 89 mm hod sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 795 mm, suha masa 186 kg, spremnik goriva 11,7 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, siva, crna
Cijena 53.000 kuna (uključujući smart-kofer)
Zajednica | Komentari