Test | Honda Forza 300: Novo ruho, stare kvalitete
Unatoč neospornim vrlinama i primjerenoj cijeni, Forza 300 se dosad nije
uspjela nametnuti hrvatskim kupcima. No najnovije izdanje Hondina maksi
skutera bi to moglo - promijeniti
Honda Forza stari je znanac na tržištu i tipični predstavnik GT-klase srednjeg segmenta, osmišljena je u talijanskom odjelu Honde te je trebala biti instrumentom za nabijanje brojki na tamošnjem tržištu. Njezini prodajni rezultati su svih ovih godina bili impresivni te je u pravilu - u kombinaciji sa SH 300 - gotovo uvijek ulazila u top-pet prodaje na Apeninskom poluotoku.
A u Hrvatskoj? Dugi niz godina je - unatoč neospornim kvalitetama - kod nas bila nekonkurentna, sve do pojave prošle generacije 2014., kada je napokon mogla stati uz bok sveprisutnoj Yamahi X-max 250. No čak i s vrlo pristojnom cijenom od 39.900 kuna, Forza 300 se nije mogla pronaći na listi najprodavanijih maksi skutera. Oblih linija, korpulentna ali spljoštena, nije bila po ukusu većine koja je ipak preferirala malo više sportskog štiha.
Novo izdanje Forze 300 predstavljeno krajem ljeta prošle godine bi to trebalo promijeniti, budući da su linije odsad osjetno oštrije i atraktivnije, pojava skladnija, a oprema - znatno bogatija. Ili, da budemo iskreniji - u skladu je s duhom vremena i potrebama tržišta. Što to točno znači? Svjetla i pokazivači smjera su LED-tehnologija, kokpit je temeljito moderniziran (i digitaliziran), pridodan je praktičan keyless-sustav te ugrađena kontrola trakcije. Ujedno Forza kao rijetka u klasi nudi električno podesiv vjetrobran u rasponu od 11 centimetara.
Pogonski agregat je i dalje identičan. Riječ je o jednocilindriku obujma 279 ccm koji razvija 25 KS te se ugrađuje i u aktualni SH 300. Vrlo je kultiviran i linearan - što je već otprije poznato - te sasvim neprimjetno dolazi do brzine od 100 km/h, a da vozač pritom uopće nema svijest o tome. Kada smo vjetrobransko staklo podignuli na najvišu razinu, nerijetko smo sami sebe uhvatili u debelom prekršaju, kako zbog spomenute linearnosti agregata tako i komfora koji Forza pruža, bilo po pitanju ublažavanja ili zaštite od vjetra.
Komfor pak narušavaju poprečne neravnine koje unose podosta živosti u ciklistiku (uvijanje), no to je ionako obilježje svih maksi skutera. S druge strane, ne mogu se svi pohvaliti tako učinkovitim kočnicama koje se doziraju vrlo precizno. Poželjeli bismo da stražnja ipak ne reagira tako osjećajno i ne aktivira učestalo ABS. Isto tako, poželjeli bismo i nešto bolju zaštitu od vjetra u predjelu potkoljenica.
Forza 300 je podjednako dobra u gradskom režimu stani-kreni kao i na brzim međugradskim relacijama gdje može držati putnu brzinu od 130 km/h bez ikakvih problema (po instrumentima). Potrošnja na testu iznosila je 3,6 l/100 km (podudaraju se putno računalo i stvarno mjerenje) - većinom je bila gradska vožnja - dok se otvorenu magistralnu cestu po ograničenjima brzine može svladavati i s manje od 3 l/100 km.
Mnoge zasigurno najviše zanima - ima li dovoljno prostora pod sjedalom? Ima, i to u izobilju! U skladan prostor volumena 50 litara stanu dvije integralne kacige, kao i ponešto opreme poput ljetne jakne ili bubrežnjaka. Manji pretinac za rukavice ionako je zaseban i nalazi se u bočnom dijelu, a u drugom pretincu je i 12-voltna utičnica.
Osjećaj kvalitete, materijali, završna obrada - premium na Forzi vrišti iz svakog detalja. Honda ga je svojim kupcima uspjela omogućiti u okvirima vrlo razumne cijene. Naime, 48.000 kuna se na prvu može učiniti kao mnogo, no gledajući količinu opreme i tehnologiju, ta je cijena sasvim korektna. To uostalom potvrđuje i usporedba s glavnim konkurentom - Yamaha X-max 300 stoji 49.368 kuna (za gotovinu 46.900 kuna), i to bez kofera koji u Hondi dobivate na poklon (45 litara). Čini nam se da ovaj put Forzinom uspjehu ništa ne stoji na putu.
Honda Forza 125
Slabija, jednako atraktivna ali znatno povoljnija
Svima kojima je cijena od 48.000 kuna za 300-tku i dalje nedostižna, Honda je ponudila Forzu 125. Tako za 36.000 kuna dobivate dvadesetak kilograma lakši skuter identičnih dimenzija i istog dizajna, koji razvija zakonski podobnih 15 KS. Prema Hondinim navodima troši tek 2,3 l/100 km te baš kao i PCX ima sustav start-stop koji se može isključiti. Da, Forza 125 je slabija, ali s druge strane znatno jeftinija te jednako atraktivna.
Tehnički podaci Honda Forza 300
Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 28 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12V/8,6 Ah, variomat
Promjer x hod 72,0 x 68,5 mm
Obujam 279 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 25 KS (18 kW) pri 7000 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 5750 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 33 mm, stražnja vilica kao oscilirajući dio, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda disk promjera 256 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači alu-legura, 3,50 x 15, 4,00 x 14
Gume 120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1490 mm, kut glave okvira 74 stupnja, predtrag 89 mm hod sprijeda/straga 89/100 mm, visina sjedala 780 mm, suha masa 182 kg, dopuštena ukupna masa 342 kg, spremnik goriva 11,5 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna, siva, bijela, srebrna
Cijena 48.000 kuna (uključujući kofer)
Zajednica | Komentari