Motorevija
PRETRAGA
2007-07-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

SH 300i je stilski dotjeran skuter koji je Honda namijenila ponajprije µenama, čemu je prilagođena i ergonomija. No, vanjski je ±arm upotpunjen i kvalitetnom mehanikom, ponajprije motorom i kočnicama

Sve u µivotu treba probati, posebno nove stvari - stari je moto pod kojim smo isprobali SH 300i, Hondin maksi skuter s velikim kotačima, predstavljen kao novitet u 2007. godini. Zbog obujma pomalo egzotičan model na na±em trµi±tu, SH nas je privukao i zato ±to na maraton testu imamo njegovu manju inačicu od 150 ccm kojom smo vrlo zadovoljni, ali i činjenicom da je upravo taj manji prethodnik već godinama najprodavaniji skuter u Italiji.



Iako je, uz hornet 600, upravo on stvoren za osvajanje europskog trµi±ta, SH 300i pomalo odskače od vrlo popularne klase 250 i te±ko ga je staviti u okvire konkurencije. Tako je na trµi±tu pomalo zaseban svijet, klasa za sebe.
Honda je tom projektu pristupila vrlo temeljito, ±to se vidi na prvi pogled. Skuter je vrlo dopadljivo oblikovan, a oble linije i gotovo nevidljivi prijelazi na ostale elemente, poput svjetla i pokazivača smjera, odlično su izvedeni. Zavr±na je obrada na visokoj razini, a vidi se utjecaj talijanskih majstora dizajna kao i na manjem modelu. Budući da je namijenjen klijenteli koju gotovo potpuno čine µene, i ergonomija je - uz izgled - tome maksimalno prilagođena. Vozačevo je sjedalo postavljeno na visinu od 785 mm, a uz ravnu i nisko poloµenu podnicu, koja nije pretjerano ±iroka, poloµaj omogućuje sigurno kretanje i stajanje u gradskoj voµnji. Time je olak±ana i manipulacija skuterom pri parkiranju.
Udobnosti u voµnji i lakoći kretanja u mjestu pridonosi i visoko postavljen upravljač koji ne smeta koljenima vozača. Osim toga, nije ni pretjerano ±irok pa, uz namjerno usku i izduµenu siluetu, olak±ava provlačenje kroz gradsku guµvu. Sjedalo bi moglo biti i mek±e, posebno za suvozača, koji se vozi s nogama postavljenima na preklopne nosače na kraju podnice. Zbog tog poloµaja i tvrđe podloge sjedala udarne rupe vi±e osjeća. Mi smo isprobali model s dodatnim koferom montiranim na straµnji prtljaµnik koji je i naslon za suvozača, pa je voµnja s njime ugodnija.
Unatoč tome, u gradskoj voµnji udvoje skuter je zadovoljavajuće udoban, čemu pridonose i 16-colni kotači, koji su i bili osnova za njegovo projektiranje. Pod sjedalo se moµe smjestiti jedna jet-kaciga, ispod njega je i spremnik goriva, a s lijeve unutarnje strane prednjice je mali spremnik za sitnice. Instrumenti su moderno oblikovani, a analogni pokazivači brzine, količine goriva i temperature rashladne tekućine upotpunjeni su multifunkcijskim displejem i signalnim lampicama te dopadljivo ukomponirani u oplatu upravljača, kao i prekidači na ručicama i vrlo upotrebljivi retrovizori.



Vanjski luksuz i ±arm upotpunjeni su kvalitetnom mehanikom, ponajprije motorom i kočnicama. Za SH 300i Honda je razvila novi agregat s četiri ventila po cilindru i modernim sustavom ubrizgavanja goriva PGM-FI poznatim s njenih motocikala i skutera. Snagom od 27 KS i 26 Nm okretnog momenta motor lako pokreće 161,8 kg teµak skuter i vozača na njemu. Čak i kad su na vozilu dva putnika, motor okretanje ručice gasa prima u trenu i bez kolebanja ubrzava u bilo kojoj situaciji, a iznimno je brz i u kretanju s mjesta.
Agregat radi izuzetno tiho, tro±i oko četiri litre na 100 km u normalnoj voµnji, a skuter moµe ubrzati preko 130 km/h, ±to je vi±e nego dovoljno za prevaljivanje i duµih međugradskih relacija. Pri vr±nim brzinama tvrđe pode±eni ovjes ne dopu±ta lelujanje skutera poznato kod konstrukcija s visokim kotačima, nedostaje vjetrobran, a veće udarne rupe osjetiti će samo suvozač. Zato tvrđi ovjes omogućuje odličnu voznost i performanse ravne onima na motociklu pri prolasku kroz sve vrste zavoja. U o±trijoj voµnji do izraµaja dolaze i integralni sustav kočenja koji omogućuje bolju raspodjelu sile kočenja među kotačima i smanjuje zaustavni put. Sustav ABS moµe se naručiti, a njegovom ugradnjom ionako siguran skuter postaje jo± sigurniji.
Sve u svemu, Honda je trµi±tu ponudila vrlo ozbiljan paket, stilski i mehanički dotjerano vozilo koje u odnosu na konkurenciju ima samo jedan nedostatak - relativno visoku cijenu. Kaµemo relativno jer 39.990 kuna odskače od prosjeka klase u kojoj je potencijalna konkurencija, ali i neke performanse također odskaču, pa će ono ±to SH 300i nudi mnogi biti spremni platiti.





Yamaha YZF750R 1993-1998
Yamaha YZF750R 1993-1998

Yamaha YZF750R

�daje

Obujam: 749 cm3

Snaga: 125 k (93 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 80,4 Nm @ 9500 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Straľnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Straľnja guma: 180/55-ZR17

Obujam spremnika: 19 l

Duľina: 196 kg

Maksimalna brzina: 230 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R