Test | Dunlop Roadsmart 4: Koliko je zapravo dobra?
Donosimo prve dojmove nakon vožnje po cesti, stazi i mokrom poligonu
BLIC INFO
Segment: sport-touring
Klase motocikala: nakedi, power nakedi, sport-toureri, toureri, crossoveri
Konkurencija: Bridgestone Battlax T32, Continental RoadAttack 4, Metzeler Roadtec 01/SE, Michelin Road 6, Pirelli Angel GT II
Dostupnost: u prodaji
Cijena seta (u dimenziji 120/70-17 i 180/55-17): 2350 kuna
Info:
www.unikomerc.hr
Zašto su sport-touring gume trenutno prvi izbor većine vozača?
Jer pokrivaju širok raspon modela motocikala – unutar top 20 najrpodavanijih motocikala u Europi, čak 17 ih je pogodno za ugradnju sport-touring guma. Vrlo su zahtjevne (i skupe) za razvoj jer pomiruju niz kontardiktornih zahtjeva. Moraju podjednako dobro funkcionirati u svim vremenskim uvjetima i tijekom svih godišnjih doba. Moraju brzo dostići radnu temperaturu ali se isto tako tijekom angažirane vožnje ne smiju pregrijati. Trebaju imati velike rezerve gripa a sporo se trošiti, moraju funkcionirati na suhome ali i biti vrlo sigurne na mokrome itd.
Po čemu se razlikuje od prethodnika?
Roadsmart IV treba svoga prethodnika nadmašiti novom podstrukturom koju čine dva sloja rayona sprijeda s aramidnim pojasom. Uz to, izgubio je sklonost 'preupravljivosti', malo bolje ublažava (komforniji je), nudi osjetno bolje prianjanje na mokroj podlozi te se nešto uglađenije i tiše kotrlja. I da razjasnimo zbrku u oznakama - Roadsmart 4 GT također ima dva sloja rayona na karkasi, a SP samo jedan. GT bi upravo zbog toga trebao poboljšati voznu dinamiku teških tourera.
Motocikli i vozači – preporuka?
Preporuka je prije svega onima koji se voze veći dio godine i prevaljuju veći broj kilometara. Uvjeti? Svi – kiša, sunce, hladno, toplo itd. Vrsta motocikala? Power nakedi (Kawasaki Z 1000, KTM SuperDuke 1290, Ducati Monster 1200, BMW S 1000 R itd), allrounderi (Kawasaki Z 750/800, Suzuki GSR 600/750, Yamaha Fazer 600/800, Honda Hornet 600 i CBF 600 F itd.), crossoveri (Kawasaki Versys 650/1000, Yamaha Tracer 700/900, BMW S 1000 XR itd) , toureri (Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, BMW serija K 1300/1600) ili sport-toureri (Kawasaki Z 1000 SX i ZZ-R 1400, Suzuki Hasyabusa itd.) . Roadsmart 4 preporučujemo svima koji polažu na jasne povratne informacije s podloge te opušten, antistresni način vožnje, osobito ako je riječ o mokroj podlozi. Naravno i svima onima koji 'tuku' 15-ak tisuća kilometara godišnje i pri tom ne žele mijenjati gumu tijekom sezone.
Koliko sporta mogu izdržati?
Dunlop Roadsmart IV smo isprobali i na trkaćoj stazi (četiri sessiona po pet krugova) na motociklima poput BMW S 1000 XR-a, Suzukija GSX-S 1000 GT-a, Kawasakija Z 1000 SX-a, Z 900 RS-a i Versysa 1000. Na svakom od njih putanja je bila čista i precizna, a pritom je nudio rezerve gripa unatoč nagibima od dobrih 50-ak stupnjeva. Da odemo i korak dalje - guma je zasigurno mogla još više no motocikli nisu, jer nas je sloboda nagiba ograničavala (struganje oslonaca za noge, ispušnog sustava, glavnih stajnih oslonaca...). Dakle, granicu na trkaćoj stazi jasno je postavio koncept motocikala kojima je ova guma namijenjena.
Dojmovi iz vožnje?
Podvucimo crtu na kraju jednodnevnog testiranja - 180 kilometara magistralne ceste, dvadesetak krugova na trkaćoj stazi i isto toliko na mokrom poligonu nisu ni 'okrznuli' Roadsmart 4 po pitanju trajnosti. Homogeno trošenje, fina zrnata abrazija te jedva primjetan trag trošenja su karakteristike koje smo uočili na kraju dana. Ipak, za konačan rezime po pitanju trajnosti morat ćemo pričekati naš usporedni test sport-touring guma koji slijedi u Motoreviji 150/22 (lipanj). Sve što smo dosad iskusili upućuje na to da Roadsmart 4 nudi više kilometraže od svoga prethodnika, što zapravo nije nikakvo iznenađenje. S druge strane, Dunlop je i u tome pronašao mjesta da popravi slabe točke prethodnika, pogotovo nastup na mokrome, što je itekako impresivno.
Zajednica | Komentari