Test | Dunlop Roadsmart 3
Nova generacija Dunlopove sport-touring gume najveći napredak ostvaruje po kriterijima upravljivosti i trošenju gaznog sloja
Teško je bilo zamisliti ljepši event za početak nove moto sezone! Dunlop je pozvao specijalizirane novinare u južnu Francusku na predstavljanje nove gume u sport-touring segmentu. Roadsmart 3 svoju je premijeru, osim na cestovnoj dionici dugačkoj 150 km, imao i na stazi Mireval, gdje se na posebno pripremljenim poligonima ispitivala upravljivost pri niskim brzinama, test na mokroj podlozi i high-speed test.
Na tehničkoj prezentaciji istaknuto je kako Roadsmart 3 u odnosu na svojeg prethodnika najveći napredak ostvaruje po pitanju lakoće upravljanja, značajno je unaprijeđeno trošenje gaznog sloja, a poboljšano je i prianjanje na mokroj podlozi.
Nakon cestovne dionice od 150 km, koja je uključivala vožnju vrlo zavojitim cestama, mjestimično loše kvalitete i pune zakrpa, zaključci su vrlo pozitivni. Roadsmart 3 nije priuštio nikakva neugodna iznenađenja, a bilo je tu i podmuklih vlažnih dionica.
Uslijedila su tri worksopa na testno-razvojnoj stazi Mireval. Prvi zadatak odnosio se na upravljivost pri niskim brzinama. Dvije Yamahe FJR 1300, prva na Roadsmartu 2, sa druga na Roadsmartu 3, bile su spojene na telemetriju. Svaki je vozač prvo krenuo na Roadsmartu 2: osmica, spori krug, slalom, izbjegavanje prepreke. Zatim ponavljanje radnje na Roadsmartu 3 i uslijedila je analiza podataka snimljenih 2D data recordingom. Rezultat? Senzori na upravljaču izmjerili su da za pojedine manevre vozač primjenjuje od 4 do 20 puta manju silu! Potvrda je to subjektivnog dojma – FJR 1300 na Roadsmartu 3 perolako mijenja smjer.
Roadsmart 2 dokazao se na testovima kao guma koja se ne boji kiše. Međutim, konkurencija je ostvarivala nešto bolje rezultate, pa Roadsmart 3 ponovno skače u prvu ligu. Uvjerili smo se u to na posebno pripremljenom poligonu koji se konstantno natapa vodom. Na motociklima Suzuki GSR 750 napravili smo po pet krugova na Roadsmartu 3, a zatim i na dva najbolja konkurenta, Michelinu Pilot Road 4 i Pirelliju Angel GT. Subjektivno, najuvjerljivijim se pokazao Pirelli, no Dunlop nudi približno jednaku količinu gripa uz precizniju upravljivost. Michelin nudi obilje gripa, međutim, upravljivost je osjetno tromija nego u slučaju ostala dva testna kandidata.
Šećer na kraju – high speed test! Tri BMW-a, R 1200 R, R 1200 GS i S 1000 XR cijeli dan (i cijeli tjedan!) rundaju po stazi. Samo malo, pa ovo je sport-touring guma, hoćemo li pričekati pet minuta između dva izlaska na stazu da gume predahnu? Dunlopovi inženjeri odmahuju rukom, mi sliježemo ramenima i krećemo punim gasom. Iako R i GS raspolažu sa 125 KS, a XR sa 160 KS, Roadsmart 3 nije imao nikakvih problema s prenošenjem snage na podlogu, kao ni sa silovitim kočenjima. Drugim riječima, dokazao se kao vrlo upotrebljiv track-day alat za hobi trkače. Da, da, zvuči nevjerojatno kako jedna sport-touring guma podnosi torturu na trkaćoj stazi (na ciljnoj ravnini hvatali smo dobrih 210 km/h), ali škakljivih situacija nije bilo.
Pozitivni dojmovi nakon zaista iscrpnih cjelodnevnih vožnji ukazuju na to kako Roadsmart 3 puca na sami vrh podija. Nije ni čudo, Dunlopovi inženjeri i test vozači utrošili su 31 mjesec na razvoj, pri čemu su se 22 mjeseca igrali s pogađanjem optimalne smjese. Na internim testovima prevaljeno je više od 1,2 milijuna kilometara! Detaljnije o cijeloj priči s Mirevala čitajte u sljedećem broju Motorevije, na kioscima od 15. travnja!
Zajednica | Komentari