Motorevija
PRETRAGA
2015-12-08 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Dojmovi nakon 365 dana druženja s inovativnom sport-touring kacigom

Schuberth je s modelom S2 ponudio inovativnu all-round kacigu namijenjenu sportski nastrojenim vozačima koji često putuju. Ima nekoliko posebnosti, a s kacigom smo se detaljno upoznali tijekom prošle testne sezone, gdje smo spoznali sve njene vrline i mane. Krenimo redom.



Jedna od posebnosti modela S2 je sunčani vizir na izvlačenje. Radi se o elementu koji donedavno nije bio korišten u segmentu sportskih kaciga, a izuzetno je funkcionalan i praktičan. Istina, taj sklop donosi otprilike 200 grama na vagu, ali zauzvrat otklanja komplikacije s nošenjem dodatnog vizira te njegovom izmjenom (prozirni/zatamnjeni).



Neosporno je da sportske kacige s tamnim ili iridium vizirima izgledaju atraktivnije, naročito ako se radi o trkaćim replikama, no ovaj Schuberthov model klasificiran je kao sport-touring, a ne race kaciga. Vozite li se veći dio godine, ubrzo ćete uvidjeti prednosti sunčanog vizira na izvlačenje. Sjetite se samo vožnje u tunelu ili za slabije vidljivosti, da ne spominjemo večernje sate koji za zimskog računanja vremena počinju već oko 16 h. U takvim uvjetima, tamni vizir uvelike ograničava vidljivost, a o vožnji po kiši da ne govorimo. Ipak, na popisu dodatne opreme nalazi i nekoliko varijanti tamnih vizira.



Još jedna stvar koju valja osobitno istaknuti je udobnost nošenja. Unutrašnjost je izuzetno ugodna i dobro profilirana (odgovara li kalup kacige obliku vaše glave), pa višesatne vožnje nisu nimalo naporne, što može biti slučaj s racing kacigama koje već nakon sat vremena mogu izazvati neugodu zbog tanke unutarnje podstave i loše profiliranog područja oko ušiju. Racing kacige i jesu konstruirane za vožnju jedne utrke, a ne za cjelodnevno putovanje, što mnogi zaboravljaju. Ventilacija je također vrlo učinkovita, otvori su lako dostupni, precizni i robusni. Isto vrijedi i za komande sunčanog vizira i velikog vizira, koji se lako otvaraju ili lijevom ili desnom rukom.





Jaki aduti Schubertha S2 su vrhunska aerodinamika i dobra zvučna izolacija, naime, ovaj je model konstruiran za položaj sjedenja na sport-touring motociklima, pa ostaje vrlo stabilan i pri visokim brzinama. Kaciga je korištena prilikom testiranja većine motocikala u sezoni 2013., a dokazano se dobro ponaša i na nakedima. Sila uzgona ne osjeća se ni pri visokom tempu na autocesti. S razinom buke od 85 decibela pri 100 km/h, spada u red najtiših kaciga na tržištu.



Među sportskim vozačima omiljeni sustav kopčanja dvostrukim D prstenom, ovdje nije slučaj. Schuberth se poslužio klasičnom mikrovezicom, koja ima više prednosti nego mana. Naime, primijenjena je još jedna inovacija, a to je Anti-Roll-Off System (A.R.O.S.), koji onemogućava eventualno ispadanje kacige prilikom pada, odnosno prevlačenje vezice preko brade.





U osnovnoj opremi isporučuje se pinlock vizir protiv magljenja, dodatni deflektor za bradu koji je izuzetno koristan za hladnijeg vremena i navlaka za spremanje/nošenje. Za sezonu 2014. uskoro će biti dostupne i nove grafike.











Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R