Test | Schuberth S2
Dojmovi nakon 365 dana druženja s inovativnom sport-touring kacigom
Schuberth je s modelom S2 ponudio inovativnu all-round kacigu namijenjenu sportski nastrojenim vozačima koji često putuju. Ima nekoliko posebnosti, a s kacigom smo se detaljno upoznali tijekom prošle testne sezone, gdje smo spoznali sve njene vrline i mane. Krenimo redom.
Jedna od posebnosti modela S2 je sunčani vizir na izvlačenje. Radi se o elementu koji donedavno nije bio korišten u segmentu sportskih kaciga, a izuzetno je funkcionalan i praktičan. Istina, taj sklop donosi otprilike 200 grama na vagu, ali zauzvrat otklanja komplikacije s nošenjem dodatnog vizira te njegovom izmjenom (prozirni/zatamnjeni).
Neosporno je da sportske kacige s tamnim ili iridium vizirima izgledaju atraktivnije, naročito ako se radi o trkaćim replikama, no ovaj Schuberthov model klasificiran je kao sport-touring, a ne race kaciga. Vozite li se veći dio godine, ubrzo ćete uvidjeti prednosti sunčanog vizira na izvlačenje. Sjetite se samo vožnje u tunelu ili za slabije vidljivosti, da ne spominjemo večernje sate koji za zimskog računanja vremena počinju već oko 16 h. U takvim uvjetima, tamni vizir uvelike ograničava vidljivost, a o vožnji po kiši da ne govorimo. Ipak, na popisu dodatne opreme nalazi i nekoliko varijanti tamnih vizira.
Još jedna stvar koju valja osobitno istaknuti je udobnost nošenja. Unutrašnjost je izuzetno ugodna i dobro profilirana (odgovara li kalup kacige obliku vaše glave), pa višesatne vožnje nisu nimalo naporne, što može biti slučaj s racing kacigama koje već nakon sat vremena mogu izazvati neugodu zbog tanke unutarnje podstave i loše profiliranog područja oko ušiju. Racing kacige i jesu konstruirane za vožnju jedne utrke, a ne za cjelodnevno putovanje, što mnogi zaboravljaju. Ventilacija je također vrlo učinkovita, otvori su lako dostupni, precizni i robusni. Isto vrijedi i za komande sunčanog vizira i velikog vizira, koji se lako otvaraju ili lijevom ili desnom rukom.
Jaki aduti Schubertha S2 su vrhunska aerodinamika i dobra zvučna izolacija, naime, ovaj je model konstruiran za položaj sjedenja na sport-touring motociklima, pa ostaje vrlo stabilan i pri visokim brzinama. Kaciga je korištena prilikom testiranja većine motocikala u sezoni 2013., a dokazano se dobro ponaša i na nakedima. Sila uzgona ne osjeća se ni pri visokom tempu na autocesti. S razinom buke od 85 decibela pri 100 km/h, spada u red najtiših kaciga na tržištu.
Među sportskim vozačima omiljeni sustav kopčanja dvostrukim D prstenom, ovdje nije slučaj. Schuberth se poslužio klasičnom mikrovezicom, koja ima više prednosti nego mana. Naime, primijenjena je još jedna inovacija, a to je Anti-Roll-Off System (A.R.O.S.), koji onemogućava eventualno ispadanje kacige prilikom pada, odnosno prevlačenje vezice preko brade.
U osnovnoj opremi isporučuje se pinlock vizir protiv magljenja, dodatni deflektor za bradu koji je izuzetno koristan za hladnijeg vremena i navlaka za spremanje/nošenje. Za sezonu 2014. uskoro će biti dostupne i nove grafike.
Zajednica | Komentari