Test | Dunlop SportSmart Mk3: Prvi kilometri
Sve što trebate znati o novoj sportskoj gumi – donosimo odgovore iz prve ruke
Za koje je motocikle namijenjen?
Tržište novih motocikala u posljednjih se desetak godina radikalno promijenilo. Vozači, motocikli, klase – ništa više nije isto kao prije, pa su otud i ciljevi novih guma potpuno drukčiji no kod prethodnika. Nasljednik SportSmarta 2 Max namijenjen je za sportske motocikle (vožnja na cesti), super-nakede, nakede pa i za tourere. Ovima posljednje spomenutima se sa SportSmartom Mk3 bitno unaprjeđuje lakoća upravljanja i agilnost. Čak 19 modela na koje cilja Dunlopova hipersportska guma nalazi se u top 50 prodaje na europskom tržištu. Samo neki od njih su: Yamaha MT-07, Kawasaki Z 900, Yamaha MT-09, Yamaha Tracer 700 i 900, BMW F 800 GT, ST i R, Suzuki GSX-S 1000, BMW S 1000 XR itd.
Što nudi?
Dunlopova hipersportska guma je premium proizvod koji je u 90 posto slučajeva namijenjen za cestovnu uporabu, no ne isključuje i poneki hobi izlet na trkalište (amateri). U sebi sjedinjava vrhunska vozna svojstva, stabilnost na pravcu kao i u nagibu, a zanimljivo je da je na mokrom bolji od sport-touring guma starije generacije (prije kojih desetak godina).
Kako se vozi?
SportSmart Mk3 smo u ranim jutarnjim satima isprobali na zavojitim cestama u okolici Barcelone, i to na svježim proljetnim temperaturama. Cesta je bila hladna, na nekim dijelovima koji su u hladovini i mokra, no to nam nije smetalo. Guma vrlo brzo dolazi na radnu temperaturu te nudi obilje gripa, u što smo se uvjerili vozeći snažni BMW S 1000 XR. Na BMW F 800 GT-u se pak doimala vrlo sigurnom i agilnom, te iznad svega i stabilnom - pogotovo na pravcu. Unatoč tome što je prvenstveno razvijena za cestovnu uporabu, u tri sessiona po 15 minuta smo se mogli uvjeriti da funkcionira i na trkaćoj stazi. Testni Z 900 je na prednjem i stražnjem dijelu imao gripa i više no što mu je potrebno, no s vremenom se osjećalo da ipak pomalo 'gubi dah'.
Koliko brzo se troši?
Naravno, tempo trošenja gume ovisi o konkretnom motociklu te o načinu vožnje, no u globalu Dunlop kaže da je trajnost SportSmarta Mk3 na 70 posto sport-touring gume Roadsmart 3. Dakle, 'u igri' bi trebalo biti sigurnih 10.000 km, što je u rangu cestovne sportske gume sjajan rezultat. No, o trajnosti ćemo ipak moći više reći nakon našeg tradicionalnog usporednog testa guma kojeg ćete moći pročitati u svibanjskom izdanju Motorevije.
Na koji se pritisak pumpaju?
Sprijeda 2,2 do 2,4 bara, straga 2,5 do 2,7 – na 'hladno' naravno. Zanimljivo je da SportSmart Mk3, kako bi na cesti mogao pružati vrhunske performanse u svim uvjetima, ima visok udjel silike u mješavini. Naravno, zbog toga se guma u ekstremnim uvjetima tj. na trkaćoj stazi i puno brže zagrijava. Primjerice, tijekom test-vožnje na stazi nedaleko od Barcelone pritisak u gumama je nakon 15 minuta 'skočio' za 0,6 bara.
Dimenzije i cijene:
Sprijeda:
120/70 ZR17 = 921 kuna
Straga:
180/55 ZR 17 = 1361 kuna
180/60 ZR 17 = 1428 kuna
190/50 ZR 17 = 1457 kuna
190/55 ZR 17 = 1486 kuna
200/55 ZR 17 = 1511 kuna
Sve dimenzije i cijene Dunlopovih guma možete provjeriti klikom na
LINK
Zajednica | Komentari