Test | Vozili smo Dunlop SportSmart TT
Agresor u hypersport-segmentu
Posljednjih nekoliko godina velika većina proizvođača okrenula se segmentu sport-touring dok je orijentacija cesta-staza pala u drugi plan. 'Krivica' ide na račun novih trendova u svijetu motocikala – sportaši su pali u zaborav dok su allrounderi i retro motocikli preuzeli tron.
I dalje je situacija ista po pitanju izbora motocikala ali dogodilo se to da vozači prevaljuju sve manje kilometara te shodno tome žele što bolje performanse bez obzira na kilometražu koju gume mogu odraditi. Uz to, iako imamo sve manje R-motocikala na cesti performanse istih su otišle u nebesa stoga je nužno imati najbolji materijal ispod sebe.
Upravo tu Dunlop traži svoju sreću - performanse za svakodnevno korištenje na cesti uz mogućnost ozbiljne vožnje na trkaćoj stazi. Novi Sportsmart TT smo isprobali na jugu Španjolske na stazi Monteblanco. Testna flota pokrivala je sve klase za koje je ova guma zamišljena - od najmanjeg Kawasakija Ninje 400, retro BMW R Nine T-a pa sve do superbikeova Yamahe YZF-R1 i Honde CBR 1000 RR SP.
U prvom dijelu prezentacije smo na kratko osjetili kako guma radi u idealnim suhim uvjetima i realno nema tu puno mudrovanja. Guma ovakvog pedigrea na trkaćoj stazi mora dati ono najbolje od sebe, bilo bi žalosno da je drugačije. Iako to nismo imali u planu, zbog toga i jesmo bili daleko na jugu Španjolske, osjetili smo novi Sportsmart TT i u kišnim uvjetima. Odnosno bolje reći u ekstremno kišnim uvjetima za koje realno ova guma nije niti zamišljena.
I kako je podnijela potop? Izuzetno dobro, količina gripa i osjećaj za prednji kraj su besprijekorni. Velikim dijelom dodatnu sigurnost dala su nam elektronska pomagala kojima su ovi motocikli opremljeni – ABS i kontrola trakcije itekako igraju svoju ulogu u ovakvim uvjetima.
No usporedbe radi, prebacili smo se na analogni Kawasaki Ninja 400 koji je opremljen ABS-om ali bez kontrole trakcije. Mali predstavnik klase SSP 300 savršeno je odrađivao posao uparen s novim Dunlopicama. Što to znači za sve vas krajnje korisnike koji ćete vjerojatno ovu gumu koristiti samo na cesti? Očekuje vas izniman grip i osjećaj za prednji kraj na suhome i brzo zagrijavanje, te sigurna vožnja u kišnim uvjetima. Po pitanju trajnosti - s obzirom na trošenje kojemu smo svjedočili na stazi - nemojte očekivati kilometražu kao sa sport-touring ili entry-level gumom. Gušti su gušti i kao takvi nikada ne dolaze gratis.
Što trebate znati o SportSmartu TT?
- TT kao dodatak u imenu ne odnosi se na Isle of Man TT već na Track Technology
- Nova guma nije zamjena za SportSmat 2 Max, već potpuno novorazvijena guma koja je smještena između Dunlopa GP Racer 212 i Sportsmart 2 Maxa
- Karkasa Sportsmarta TT koristi se u izradi dunlopove trkaće gume D 213 GP. Ovdje se radi o obrnutom procesu u kojemu cestovna guma i sam njen razvoj daju gen trkaćoj gumi
- Stražnja guma koristi tehnologiju NTEC RT (road & track). Tehnologija dopušta korištenje iznimno niskog tlaka u odnosu na preporučeni tlak proizvođača motocikala. U praksi umjesto preporučenih 2,9 bara gumu ste mogli pumpati na 1,5 bara ili čak i niže - ovisno o osjećaju koji ste tražili. Dodatak RT ovoj tehnologiji znači da je početni preporučeni tlak gume nešto viši , time se guma brže zagrijava u cestovnom korištenju dok opet ima mogućnost niskog tlaka za trkaću stazu
- SV-speed vent ili ventilacija uz pomoć brzine je skraćenica za oblik šare koju koristi Dunlop TT. Novi dizajn šare trebao bi davati maksimalan kontakt/grip uz puno bolje hlađenje
-Nova Sportsmart TT nema silike u svojoj 'koži'. Dakle nema problematike po pitanju grijanja i hlađenja, odnosno guma ne gubi performanse nakon ciklusa grijanja-hlađenja. Isto tako zbog ovoga ima lošije performanse u hladnim, kišnim uvjetima ali to na stazi nismo osjetili
Dostupne dimenzije:
Zajednica | Komentari