Test | Kawasaki Z 650 RS (2022): Zaokružena retrospektiva
Dizajn susreće funkcionalnost. Elementi klasičnog stila odlična su kombinacija s modernim komponentama. Senzualni oblici inspiriraju, a cijena mami na kupnju
Po uzoru na četverocilindrični Z 900 RS, Kawasaki je četiri godine kasnije predstavio i manju retro uzdanicu – Z 650 RS. Baza ovoga modela je dakako paraleni twin sa 68 KS koji je posuđen iz jednog od naprodavanijih modela u Europi, nakeda Z 650. Kao povijesni uradak za zaokruživanje programa retro-kontrasta, poglavito glede dizajnerskih linija i boja, poslužio je kultni Z 650 iz 1977. koji je tada doduše brojao dva cilindra više. Unatoč tome što je otvorena žučna rasprava po pitanju koncepta pogonskog agregata (neki tvrde da je riječ o blasfemiji, falsificiranju povijesti itd.), moramo priznati da je Kawasaki uložio zadivljujući trud i veliku pažnju prema nekim detaljima koji prizivaju nostalgiju.
Kao i u slavnim 70-ima, tradicionalna linija 'spremnik goriva-sjedalo' završava tzv. 'pačjim repom' tipičnim za Kawasakije tog vremena. Shema boja u stilu tih godina savršeno se uklapa u siluetu, uključujući oble linije spremnika goriva te klasično inspirirane bočne poklopce. Okrugli instrumenti i LCD-ekran koji je između njih dobro kombiniraju klasičan izgled i blagodati digitalnog vremena. Tako i treba biti a iznimno nas vesele i klasični, okrugli kočioni diskovi RS-a namjesto onih valovitih na Z 650. Šlag na torti su zlatni alu-kotači s više krakova, koji su dostupni samo u kombinaciji sa zelenom bojom RS-a. Izgleda bezvremenski skladno, lijepo i samo po sebi autentično.
Zauzimamo poziciju za upravljačem. Postavljen je visoko, širine je 79 centimetara (uključujući utege) te je prilagodljiv. Tanka, pomalo neugledna čelična cijev idealno leži u rukama. Zahvaljujući malom i uskom spremniku goriva od 12 litara, koljena savršeno naliježu na siluetu motocikla. U kombinaciji s prikladno postavljenim osloncima za noge, to rezultira opuštenom i vrlo ugodnom ergonomijom. Udobno i blago profilirano sjedalo je postavljeno na visinu od 820 milimetara i uskog je kroja. Čak i vozači nižeg rasta stoga ne bi trebali imati problema prilikom čestih zaustavljanja u gradskom režimu prometovanja.
Paralelni twin zajedljivo reži iz airboxa te diskretno gunđa iz ispušnog sustava od nehrđajućeg čelika. Umjetnički oblikovane ispušne cijevi vode u debeli kolektor te se dalje nstavljaju na kratku završnu cijev. Koncept stražnje 'banana-vilice' bi na desnoj strani vjerojatno ostavio mjesta za još nešto duži, 'klasični' ispušni top, no nema veze... I ovako to izgleda dosta dobro. Twin s radilicom od 180 stupnjeva, što je danas rijetkost, radi decentno i uglađeno. Ova konstrukcija u Kawasakiju ima dugu tradiciju te se u osnovi još uvijek temelji na modelu ER-6n iz 2006. godine. Na gasu je izravan ali nikada preagresivan, što olakšava kontrolu. Identični agregat - s istim hardverom – pogoni i Ninju, Versys te Vulcan. Dokazan i vrlo isplativ modularni princip.
Z 650 RS od prvog metra vozaču daje veliko samopouzdanje. Izvrsno, jer smo još uvijek usred gustog prometa u Marseilleu. Što je važno u ovom živopisnom, drugom po veličini gradu u Francuskoj? Imati izrazito kooperativan motocikl koji s lakoćom, poput bicikla, prolazi oko silnih 'metalnih kutija'. U ovome okruženju mali RS funkcionira odlično! Kompaktna Kawa s punim spremnikom goriva na vagi pokazuje 187 kg pa ne čudi što lako ide ukorak s eskadrilama skutera koje se agresivno probijaju kroz francusku mediteransku prijestolnicu.
Velika pomoć u takvom okruženju je i mekana spojka koja se lako i precizno dozira. Zahvaljujući funkciji 'assist' (i anti-hopping), svega jedan ili dva prsta su dovoljna za promjenu stupnjeva prijenosa. Cjevasti čelični okvir, težak 13,5 kg, u potpunosti podržava živahni motor snage 68 KS. U odnosu na standardni Z 650 promijenjen je samo stražnji okvir. Klasična vilica promjera vilica 41 mm i vodoravno položen monoamortizer (s polužjem) harmoniraju dobro i mogu podnijeti puno stresa.
Stigli smo i do obalne ceste Provanse. Twin povlači glatko, ali u nižem rasponu okretaja ne kida stabla. Po potrebi se vrti hrabro, lagano pulsirajući prema zenitu svoje izvedbe pri 8000 o/min. Balansna osovina pri tom prigušuje vibracije. Lagani 650 s prilično uskom stražnjom gumom dimenzije 160 je razigran i divno praktičan. Gotovo telepatski pronalazi pravu liniju, izuzetno je okretan no nikad ne i prenervozan. Na taj način vam razbistri um. Potpada li to već u kategoriju 'polu-autonomne vožnje'? Teško, no vozaču s manje iskustva će u svakom slučaju goditi.
U (na žalost) tradicionalno montiranim plivajućim čeljustima sprijeda, kočione pločice se mogu lako namjestiti i konkretno zagristi. Doduše, za tako nešto treba i dobrano povući polugu kočnice. Da, uporabna sila na ručici je ipak malo prevelika. Dunlop Roadsport 2 s posebnom oznakom "W" dobro prianja na suhi katran. I isto tako na vrijeme nagovještava lagano klizanje po vlažnim cestama.
Inače, oprema na RS-u je dobra. To uključuje i protektore ispred štapova vilica te zasebnu bravu za ključanje kacige kao u dobra stara vremena. Obje poluge su podesive, LCD-panel u kokpitu izvještava o vremenu, razini goriva u spremniku, temperaturi rashladne tekućine, uključenom stupnju prijenosa, dosegu i potrošnji goriva – trenutnoj i prosječnoj. Ako je vjerovati putnom računalu, trebala bi biti 4,3 l/100 km. LED rasvjeta kulminira u okruglom svjetlu promjera 130 milimetara. Kawasaki, koji je proizveden na Tajlandu, izgleda jako dobro a kvaliteta laka na njemu je odlična!
A cijena? Retro se 'nosi' već neko vrijeme, i retro je jako cool... A ono što je u trendu i što je cool u konačnici i košta. Tako je Z 650 RS od standardne izvedbe Z-a skuplji za 7100 kuna tj. za njega ćete ukupno morati izdvojiti 68.058 kuna. Usporedba s konkurencijom? Triumph za Tridenta 660 – koji broji cilindar više, 13 KS više i ima nešto bolju opremu – traži jednako toliko (68.000 kuna/model 2021.) dok je Yamahin XSR 700 jeftiniji za tisuću kuna (66.990 kuna/model 2021./gotovina). No, vrijedi povući i usporedbu s Z 900 RS-om. Čak 35 tisuća kuna jefitiniji mali RS nameće se kao vrlo ozbiljna alternativa snažnijoj četverocilindarskoj inačici.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, ubrizgavanje (2 x 36 mm), regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping)šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83,0 x 60,0 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 68 KS (50,2 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 64 Nm pri 6700 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, motor noseći dio, prednja klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer sa polužjem podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i dvoklipne plivajuće čeljusti, straga disk promjera 220 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači i gume
Alu-legura 3,50 x 17, 4,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 66,0 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 820 mm, masa praznog vozila 187 kg, ukupna dopuštena masa 388 kg, spremnik goriva 12 litara
Garancija dvije godine
Boje crna, zelena, siva
Cijena 68.058 kuna (model SE 69.244 kuna)
Zajednica | Komentari