Motorevija
PRETRAGA
2020-07-23 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Popularni Z 650 mogao je bez ikakvih preinaka nastaviti vrlo uspješan tržišni nastup, no Kawasaki ga je odlučio doraditi u detaljima, ali i po pitanju povezivosti



Pobjedničkog konja ne treba mijenjati - dobro je poznati slogan koji se može primijeniti na brojne sfere života. Pa tako i na Kawasaki Z 650. Podsjetimo, još od lansiranja na europsko tržište 2017., model Z 650 pronašao je put do 37.250 kupaca. Popularan je i u Hrvatskoj gdje ga redovito nalazimo među top deset najprodavanijih novih motocikala, a u Njemačkoj čvrsto drži četvrtu poziciju (!) pored neprikosnovena BMW-a GS, Yamahe MT-07 i većeg brata, Kawasakija Z 900. Nema druge nego Kawasakiju iskreno čestitati, a kako bi zadržali val popularnosti, u Akashiju su odlučili napraviti redizajn i digitalizirati svoj twin.



Za 'svježije' crte lica zadužen je novi kroj prednjeg LED-svjetla, kao i maskica te naravno - moderni TFT-zaslon uz funkciju povezivosti s pametnim telefonom. Pogled nam je često 'skretao' na digitalne instrumente i možemo reći da je za ciljanu skupinu mladih kupaca ovo posebno važan detalj jer sada Kawasaki može komunicirati s vašim pametnim telefonom putem bluetooth veze. Dakle, na TFT-zaslonu možete vidjeti dolazne pozive i poruke, ali i upute s navigacijske aplikacije koju ste instalirali. Naravno, javljanje na telefonski poziv jedino ima smisla kada stojite, no lijepo je znati da sve te podatke možete očitati bez imalo naprezanja očiju, i to prije svega zahvaljujući jasnom prikazu te izvrsnom kontrastu ekrana.

Pored nabrojenih te ostalih za vožnju neophodnih informacija, digitalni zaslon ispisuje trenutačnu i prosječnu potrošnju goriva, preostali doseg, prosječnu brzinu, napon akumulatora i temperaturu rashladne tekućine. Ambijentalnu temperaturu nažalost ne, a voljeli bismo vidjeti i taj koristan podatak. Uglavnom, za izmjenu prikaza navedenih informacija treba pritisnuti gumbiće koji se nalaze na samim kutovima podno ekrana. Još jedna zanimljivost - kada okretaji dosegnu oznaku 9000 o/min, cijeli ekran počinje bljeskati narančasto, a neposredno nakon postignutih 10.000 o/min uključuje se limitator koji 'prekida igru'.



Sada dolazimo i do sljedećeg bloka promjena - na glavama cilindara revidirani su usis i ispuh, a dorađen je i ispušni sustav. Iako je ispušni top dizajnerski istovjetan prethodniku, promjene su zahvatile katalizator i prednji dio ispušnog sustava koji su glomazniji no prije. Nažalost, cijeli ispušni sustav izrađen je iz jednog dijela, što komplicira ugradnju zamjenskog topa, a cijeli postupak čini osjetno skupljim. Dodatne izmjene tiču se airboxa i dvostrukih tijela za ubrizgavanje, pa je Z 650 'Euro-5-ready', barem tako piše u službenim tehničkim podacima. No, model za 2020. homologiran je kao Euro 4, a koji je razlog tome - u ovom trenutku nije ni važno.

No važna je svakako snaga motora koja je ostala na istoj razini kao i u slučaju modela iz 2019. I dalje je na raspolaganju 50 kW (68 KS) pri 8000 o/min, dok je najviši okretni moment tek minimalno smanjen, sa 66 Nm pri 6500 o/min na 64 Nm pri 6700 o/min. Prema Kawasakijevim navodima kupci zapravo nisu ništa izgubili, štoviše, u srednjim okretajima motor je dobio na potentnosti, što ćemo i provjeriti na mjernom stolu.



Posljednja tehnička promjena vezana je uz gume prve ugradnje - prijašnji Dunlop D 215 zamijenile su modernije, također Dunlopove gume Sportmax Roadsmart 2. S jedne strane svidjela nam se lakoća upravljanja, neutralno ponašanje u nagibu i tek minimalan efekt uspravljanja tijekom kočenja u nagibu, dok s druge strane nismo uživali u dovoljnoj količini povratnih informacija, kao ni količini gripa u graničnom području pa smo nekoliko puta osjetili nenadano proklizavanje. Kada bi gume postigle radnu temperaturu, količina gripa inspirirala nas je na još dinamičniju vožnju. Budući da okvir i ovjes nisu dorađivani, vještiji su vozači brzo pronašli limit, što s motociklom ove kategorije i nije osobito teško. Postavke ovjesa ne mogu se mijenjati (izuzev prednapregnutosti opruge stražnjeg amortizera), pa u žestokom tempu osjećamo povremeno 'pumpanje' ovjesa.

S druge strane, twin uvijek isijava sportskim karakterom, ali unatoč ugradnji osovine za uravnoteženje, vibracije su i dalje prisutne u cjelokupnom radnom području. Svidjela nam se elastičnost i uravnotežen odaziv na gas, već od 3500 okretaja može se kliziti u šestom stupnju prijenosa - bez obzira na odabrani stupanj prijenosa, od 6000 okretaja računajte na konkretniji potisak. U praksi, dovoljno je okretaje držati između 3000 i 7000 o/min, dok uz mekanu anti-hopping spojku izmjene stupnjeva prijenosa postaju prava dječja igra.



Prema tvorničkom navodu, twin iz Akashija u prosjeku se zadovoljava sa 4,3 litre eurosupera na 100 prevaljenih kilometara. Nemamo razloga sumnjati u taj podatak, jer smo s prethodnikom na testu izmjerili potrošnju na magistrali od svega 3,6 l/100 km. Što još izdvojiti kao važno? Poluge prednje kočnice i spojke mogu se podešavati po udaljenosti, spojka je mekana pa se lako dozira s dva prsta, dok prednje kočnice nemaju pretjerano žustar ugriz, što je dobro. Ako ste viši i na standardnom sjedalu (790 mm) imate problema s preoštrim kutom svijanja koljena, na popisu opcija pronaći ćete 30 mm više sjedalo. Također, i suvozačko je sjedalo revidirano, deblja podstava osigurava udobniju vožnju za suvozača, no Z 650 baš i nije prvi izbor za vožnju udvoje na duljim relacijama. Uz minimalan porast cijene u odnosu na prethodnika, zaključujemo da je, kao i dosad, riječ o - poštenoj ponudi.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni motor, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje suhim karterom, ubrizgavanje goriva 2 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12 V / 14 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u uljnoj kupki (anti-hopping), mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83 x 60 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 10.8: 1
Snaga 50,2 kW (68 KS) pri 8000 o/min
Okr. moment 64 Nm pri 6700 o/min

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih cijevi, motor nosivi element, sprijeda teleskopska vilica Ø 41 mm, dvostruka stražnja vilica od čelika, centralno smješten amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda diskovi Ø 300 mm, dvoklipna plutajuća čeljust, straga disk Ø 220 mm, jednoklipna plutajuća čeljust, ABS
Kotači aluminijski 3.50 x 17; 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1410 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 790 mm, najveća dopuštena masa 387 kg, spremnik goriva 15 litara
Boje zelena, crna, bijelo/crna
Cijena od 58.620 kn



Što je novo?

• Kokpit: TFT-zaslon s više informacija i funkcijom povezivosti
• Osvjetljenje: LED-tehnologija svjetala, nova prednja maska
• Motor: revidiran usisni i ispušni trakt, modificiran airbox, veći katalizator, motor je 'Euro 5 ready', ali i dalje nosi homologaciju Euro 4
• Suvozačko sjedalo: deblje podstavljeno, poboljšan komfor
• Gume: prva ugradnja Dunlop Sportmax Roadsmart 2





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R