Test | Kawasaki Z 650 (2020): Ostao je sasvim svoj
Popularni Z 650 mogao je bez ikakvih preinaka nastaviti vrlo uspješan
tržišni nastup, no Kawasaki ga je odlučio doraditi u detaljima, ali i po
pitanju povezivosti
Pobjedničkog konja ne treba mijenjati - dobro je poznati slogan koji se može primijeniti na brojne sfere života. Pa tako i na Kawasaki Z 650. Podsjetimo, još od lansiranja na europsko tržište 2017., model Z 650 pronašao je put do 37.250 kupaca. Popularan je i u Hrvatskoj gdje ga redovito nalazimo među top deset najprodavanijih novih motocikala, a u Njemačkoj čvrsto drži četvrtu poziciju (!) pored neprikosnovena BMW-a GS, Yamahe MT-07 i većeg brata, Kawasakija Z 900. Nema druge nego Kawasakiju iskreno čestitati, a kako bi zadržali val popularnosti, u Akashiju su odlučili napraviti redizajn i digitalizirati svoj twin.
Za 'svježije' crte lica zadužen je novi kroj prednjeg LED-svjetla, kao i maskica te naravno - moderni TFT-zaslon uz funkciju povezivosti s pametnim telefonom. Pogled nam je često 'skretao' na digitalne instrumente i možemo reći da je za ciljanu skupinu mladih kupaca ovo posebno važan detalj jer sada Kawasaki može komunicirati s vašim pametnim telefonom putem bluetooth veze. Dakle, na TFT-zaslonu možete vidjeti dolazne pozive i poruke, ali i upute s navigacijske aplikacije koju ste instalirali. Naravno, javljanje na telefonski poziv jedino ima smisla kada stojite, no lijepo je znati da sve te podatke možete očitati bez imalo naprezanja očiju, i to prije svega zahvaljujući jasnom prikazu te izvrsnom kontrastu ekrana.
Pored nabrojenih te ostalih za vožnju neophodnih informacija, digitalni zaslon ispisuje trenutačnu i prosječnu potrošnju goriva, preostali doseg, prosječnu brzinu, napon akumulatora i temperaturu rashladne tekućine. Ambijentalnu temperaturu nažalost ne, a voljeli bismo vidjeti i taj koristan podatak. Uglavnom, za izmjenu prikaza navedenih informacija treba pritisnuti gumbiće koji se nalaze na samim kutovima podno ekrana. Još jedna zanimljivost - kada okretaji dosegnu oznaku 9000 o/min, cijeli ekran počinje bljeskati narančasto, a neposredno nakon postignutih 10.000 o/min uključuje se limitator koji 'prekida igru'.
Sada dolazimo i do sljedećeg bloka promjena - na glavama cilindara revidirani su usis i ispuh, a dorađen je i ispušni sustav. Iako je ispušni top dizajnerski istovjetan prethodniku, promjene su zahvatile katalizator i prednji dio ispušnog sustava koji su glomazniji no prije. Nažalost, cijeli ispušni sustav izrađen je iz jednog dijela, što komplicira ugradnju zamjenskog topa, a cijeli postupak čini osjetno skupljim. Dodatne izmjene tiču se airboxa i dvostrukih tijela za ubrizgavanje, pa je Z 650 'Euro-5-ready', barem tako piše u službenim tehničkim podacima. No, model za 2020. homologiran je kao Euro 4, a koji je razlog tome - u ovom trenutku nije ni važno.
No važna je svakako snaga motora koja je ostala na istoj razini kao i u slučaju modela iz 2019. I dalje je na raspolaganju 50 kW (68 KS) pri 8000 o/min, dok je najviši okretni moment tek minimalno smanjen, sa 66 Nm pri 6500 o/min na 64 Nm pri 6700 o/min. Prema Kawasakijevim navodima kupci zapravo nisu ništa izgubili, štoviše, u srednjim okretajima motor je dobio na potentnosti, što ćemo i provjeriti na mjernom stolu.
Posljednja tehnička promjena vezana je uz gume prve ugradnje - prijašnji Dunlop D 215 zamijenile su modernije, također Dunlopove gume Sportmax Roadsmart 2. S jedne strane svidjela nam se lakoća upravljanja, neutralno ponašanje u nagibu i tek minimalan efekt uspravljanja tijekom kočenja u nagibu, dok s druge strane nismo uživali u dovoljnoj količini povratnih informacija, kao ni količini gripa u graničnom području pa smo nekoliko puta osjetili nenadano proklizavanje.
Kada bi gume postigle radnu temperaturu, količina gripa inspirirala nas je na još dinamičniju vožnju. Budući da okvir i ovjes nisu dorađivani, vještiji su vozači brzo pronašli limit, što s motociklom ove kategorije i nije osobito teško. Postavke ovjesa ne mogu se mijenjati (izuzev prednapregnutosti opruge stražnjeg amortizera), pa u žestokom tempu osjećamo povremeno 'pumpanje' ovjesa.
S druge strane, twin uvijek isijava sportskim karakterom, ali unatoč ugradnji osovine za uravnoteženje, vibracije su i dalje prisutne u cjelokupnom radnom području. Svidjela nam se elastičnost i uravnotežen odaziv na gas, već od 3500 okretaja može se kliziti u šestom stupnju prijenosa - bez obzira na odabrani stupanj prijenosa, od 6000 okretaja računajte na konkretniji potisak. U praksi, dovoljno je okretaje držati između 3000 i 7000 o/min, dok uz mekanu anti-hopping spojku izmjene stupnjeva prijenosa postaju prava dječja igra.
Prema tvorničkom navodu, twin iz Akashija u prosjeku se zadovoljava sa 4,3 litre eurosupera na 100 prevaljenih kilometara. Nemamo razloga sumnjati u taj podatak, jer smo s prethodnikom na testu izmjerili potrošnju na magistrali od svega 3,6 l/100 km. Što još izdvojiti kao važno? Poluge prednje kočnice i spojke mogu se podešavati po udaljenosti, spojka je mekana pa se lako dozira s dva prsta, dok prednje kočnice nemaju pretjerano žustar ugriz, što je dobro. Ako ste viši i na standardnom sjedalu (790 mm) imate problema s preoštrim kutom svijanja koljena, na popisu opcija pronaći ćete 30 mm više sjedalo. Također, i suvozačko je sjedalo revidirano, deblja podstava osigurava udobniju vožnju za suvozača, no Z 650 baš i nije prvi izbor za vožnju udvoje na duljim relacijama. Uz minimalan porast cijene u odnosu na prethodnika, zaključujemo da je, kao i dosad, riječ o - poštenoj ponudi.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni motor, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje suhim karterom, ubrizgavanje goriva 2 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12 V / 14 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u uljnoj kupki (anti-hopping), mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83 x 60 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 10.8: 1
Snaga 50,2 kW (68 KS) pri 8000 o/min
Okr. moment 64 Nm pri 6700 o/min
Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih cijevi, motor nosivi element, sprijeda teleskopska vilica Ø 41 mm, dvostruka stražnja vilica od čelika, centralno smješten amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda diskovi Ø 300 mm, dvoklipna plutajuća čeljust, straga disk Ø 220 mm, jednoklipna plutajuća čeljust, ABS
Kotači aluminijski 3.50 x 17; 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1410 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 790 mm, najveća dopuštena masa 387 kg, spremnik goriva 15 litara
Boje zelena, crna, bijelo/crna
Cijena od 58.620 kn
Što je novo?
• Kokpit: TFT-zaslon s više informacija i funkcijom povezivosti
• Osvjetljenje: LED-tehnologija svjetala, nova prednja maska
• Motor: revidiran usisni i ispušni trakt, modificiran airbox, veći katalizator, motor je 'Euro 5 ready', ali i dalje nosi homologaciju Euro 4
• Suvozačko sjedalo: deblje podstavljeno, poboljšan komfor
• Gume: prva ugradnja Dunlop Sportmax Roadsmart 2
Zajednica | Komentari