Motorevija
PRETRAGA
2017-03-08 , Autor: Uwe Seitz, Slike: Kawasaki
Bookmark and Share

Z 650 je moderna interpretacija legendarnog klasika nastala na bazi ER-6n-a, dok oklopljena inačica Ninja 650 očigledno igra na kartu sporta. Uspješno?



Novi mu stajling savršeno pristaje! Nezgrapna i pasivna figura prethodnika ER-6f-a zamijenjena je oštrim linijama skinutim sa superbikea ZX-10 R-a, uz dodatak uvijek atraktivne zeleno-crne racing grafike (doplata oko 1600 kuna). No, nova Kawasakijeva 650-tka nije prošla samo dizajnerski preobražaj, već i onaj puno važniji – tehnički.



Naime, "skinula" je čak 18 kg mase, i to ponajprije zahvaljujući novom čeličnom cjevastom okviru i stražnjoj vilici. Nova forma stražnje vilice znatno utječe na samu percepciju motocikla, koji sada djeluje ozbiljnije i vrednije. Kada već spominjemo ozbiljnost, recimo i to da je ugradnja spojke anti-hopping također prilagodba duhu vremena i potrebama tržišta.



S druge strane, naziv Ninja kod Kawasakija je uvijek bio vezan uz čistokrvne sportske, racing modele. No, pojavom Kawasakijeva skutera J 300 – koji nije ništa drugo no u zelenu boju lakirani Kymco Downtown 300 – ovaj je standard urušen. Dvocilindarski kawasakijev twin je samo daljni korak u tom smjeru, budući da mu je čak i snaga zbog ispunjavanja Euro 4 norme – smanjena. Dakle nešto što nikako ne ide uz pravog Ninju. Točno 4 KS je 650-tka izgubila u odnosu na prethodnika, promjer leptirastih tijela smanjen je sa 38 na 36 mm.


Nova stražnja vilica djeluje ozbiljnije i kvalitetnije. Ujedno je i lakša za čak 2,8 kg

Dakle, sada kada smo zaključili da će mnogi istinski zaljubljenici u "zelenu marku" iz Akashija zatresti glavom i promrljati – svetogrđe – red je da se Ninjom 650 upustimo u prvu vožnju. Od početka je jasno da su se Kawasakijevi inženjeri odrekli vršne snage u korist rasta okretnog momenta u nižim i srednjim režimima. Prisjećamo se brojnih usporednih testova u kojima je ER-6n u poglavlju elastičnosti ili međuubrzanja djelovao poput mlakonje u odnosu na žilave i poletne konkurente - Suzukija SV 650 (56.165 kuna) ili Yamahe MT-07 (57.900 kuna).


Sjedalo je komfornije, no suputnika će od vožnje odvraćati visoka pozicija
 
Ninja 650 to čini osjetno bolje od svoga prethodnika, iako u oštrijem tempu vožnje zamjećujemo već spominjani nedostatak da u višim okretajima jednostavno ostaje bez daha. Isto tako, mjenjač sada traži dinamičniji angažman, vozač mora prije šaltati. Logično, jer radno je područje sada uže. Hvalimo Ninjinu neutralnost i lakoću vožnje, upravljivost je na vrlo visokoj razini, prilagođena podjednako početnicima i naprednijima.


Raspoznatljivi prizvuk nostalgije – stražnje svjetlo u obliku slova Z

Na Ninji će gotovo sigurno svatko pronaći svoje veselje. Kočnice su napokon podešene agresivnije, sportski, i kao takve su zasigurno element koji je uz upravljivost na ovome motociklu najviše napredovao. E sad, učinkovitije (čitaj - snažnije) kočnice za sobom su povukle i neke negativne posljedice. Naime, iako je i ovjes dotjeran, prednja će vilica prilikom snažnijih kočenja potonuti do kraja, tj. doći "na blok". Mjesta za popravak zasigurno ima, što u vidu aftermarket opruga to vjerojatno i odabirom gušćeg ulja.


Vjetrobran je podesiv u u visinu do 60 mm. Nažalost, samo pomoću alata



Visoki, pasivno postavljeni upravljač dodatno naglašava sport-touring koncept

Je li na kraju Ninja 650 pravi ratnik ili promašeni marketinški trik koji će dalje potkopavati "zeleni mit"? Ukoliko ste istinski zaljubljenik u sport, tada za vas na tržištu zasigurno postoje puno prikladniji i bolji motocikli. Nasuprot tome, ako ste početnik ili povratnik u svijet motociklizma nakon dužeg izbivanja, a težite ugodnoj i opuštenoj vožnji, tada je Ninja 650 – pravilan izbor. A sa 59.096 kuna čak i - fer kupnja. Postoji li još pametnija? Ako nas pitate da, i to – naked izvedba. No, to je već teza za diskusiju na nekom drugom mjestu i u drugo vrijeme.




Ušteda na masi u odnosu na prethondika ER-6f je čak 18 kg. Novi okvir ponajviše je zaslužan za to, baš kao i stražnja vilica. 



TEHNIČKI PODACI
Kawasaki Ninja 650

Motor
Tekućinom hlađeni dvocilindarski redni, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje 2 x 36 mm, regulirani katalozator, alternator 336 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83,0 x 60,0 mm
obujam 649 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 68 KS (50,2 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 66 Nm pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, prednja klasična vilica promjera 41 mm, stražnja čelična dvostruka vilica, monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust sa dva klipa, ABS

Gume i kotači
3,50 x 17; 4,50 x 17
120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1410 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 193 kg, ukupna dopuštena masa 393 kg, spremnik goriva 15 litara

Garancija dvije godine
Boje narančasta, crna, zeleno-crna (KRT edition)
Cijena od 59.096 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R