Test | Suzuki V-strom 250: Prvak ekonomske klase
V-strom 250 predstavljen je ujesen 2017. i otad nije pobudio značajniji
interes hrvatskih kupaca. No, od ovoga proljeća cijena je snižena na
prihvatljivih 37.990 kuna, što ga je preko noći promoviralo u - traženu
robu
Svaka priča nekog novog modela započinje od cijene, pa tako i ova. Suzuki je krajem 2017. predstavio najmanji V-strom, obujma 250 ccm. Paralelni twin posudio je iz Inazume, postavio ga u čelični okvir, navukao cestovne 17-colne naplatke te sve zajedno upakirao u prepoznatljiv strom-izgled. Za taj je naoko ozbiljan paket u početku tražio 46.000 kuna, što se većini imalo zainteresiranih kupaca činilo previše. V-strom 250 uglavnom je otad mirovao u skladištima, bez da pritom budi značajnije zanimanje u Hrvata.
No, u proljeće ove godine dogodio se kopernikanski preokret. Suzuki Hrvatska odlučio je korigirati cijenu na vrlo prihvatljivih 37.990 kuna i prodaja se odjednom pomaknula s mrtve točke. Zašto je V-strom 250 preko noći postao zanimljiv? Ne samo da je prvi konkurent osjetno skuplji, već je mali V-strom ujedno postao ozbiljna alternativa snažnijim rabljenim motociklima približno iste vrijednosti (klasa 600 ccm).
E sad, što budućim vlasnicima V-strom 250 uopće nudi? Prije svega, ne bi ga trebalo doživljavati putnikom već primarno - gradskim suputnikom. Naime, zbog uspravne pozicije sjedenja i upravljača uskog hvata, V-strom 250 je idealan za gradsko švrljanje. Jednostavan je i predvidiv, lak za korištenje kako u vožnji tako i na mjestu, te ne traži posebno zahtjevan i angažiran pristup vožnji. Izuzev, na mjenjaču ćete morati marljivo raditi, jer je vrlo kratko stupnjevan. S druge strane, to vam neće pasti pretjerano teško jer spojka-mjenjač kao cjelina funkcioniraju izvrsno - lako i precizno.
Najviša brzina od 125 km/h (prema instrumentima) čini ga vrlo upotrebljivim i na otvorenim magistralnim cestama, dok za autocestu ipak nedostaje koji kilometar više u 'špici'. Isto tako, putna se brzina bez problema može održavati na 120 km/h, no prelaskom te granice pojačavaju se vibracije u predjelu oslonaca za noge i ručica upravljača - toliko su iritantne da se ne može koncentrirati na vožnju.
Iako smo većinu vremena V-strom vrtjeli u visokim okretajima (6000-10.000 o/min), prosječna potrošnja na testu iznosila je skromnih 3,2 l/100 km. Tako niska potrošnja u kombinaciji s velikim, 17-litrenim spremnikom goriva rezultira vrlo ozbiljnim dosegom iznad 500 km. Kolega Santini je konkretno put od Zagreba do Zadra, vozeći se cijelo vrijeme po staroj cesti, svladao sa svega pola spremnika goriva!
I dok s jedne strane kultivirani i živahni paralelni twin štedi gorivo, s druge V-stromovo usko i tvrdo sjedalo ostavlja traga na vašoj stražnjici. Na ovako dugim rutama pokazalo se neudobnim te ergonomski loše profiliranim, čime se ponovno vraćamo na gradsku vožnju. Aduti najmanjeg Stroma zasigurno leže u urbanim sredinama, gdje može iskoristiti svoju okretnost. Kočnice u svakom trenu vladaju situacijom, ABS je neprimjetan, a serijski ugrađene gume Road Winner zasad dobro funkcioniraju. Iako, ne gajimo pretjerano povjerenje u njih i vrlo rado bismo ih zamijenili. Budući da ćemo se s V-stromom 250 družiti još neko vrijeme, za to će zasigurno biti prilike.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, dva ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 26 mm, regulirani katalizator, alternator 350 W, akumulator 12 V /10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, mjenjač šest stupnjeva, pogonski lanac
Promjer x hod 53,5 x 55,2 mm
Obujam 248 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 25 KS (18,4 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Čelične cijevi, prednja klasična vilica promjera 37 mm, stražnja čelična vlica, direktno vezan monoamortizer
Kočnice
Sprijeda disk promjera 290 mm i čeljust s dva klipa, straga disk 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači 3,00 x 17; 4,00 x 17
Gume sprijeda 110/80-17; straga 140/70-17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1425 mm, kut glave okvira 64,8 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 115/125 mm, suha masa 188 kg, najveća dopuštena masa 375 kg, spremnik goriva/rezerva 17,3/2,4 litre
Garancija dvije godine
Cijena 37.990 kuna
IZDVOJENO
Pogled na konkurente
Kawasaki Versys-X 300
Paralelni twin, 296 ccm, 39 KS pri 11.500 o/min, 26 Nm pri 10.000 o/min, masa sa svim tekućinama 181 kg, spremnik goriva 17 l
Cijena: od 44.595 kn
BMW G 310 GS
Monocilindrik, 313 ccm, 34 KS pri 9500 o/min, 28 Nm pri 7500 o/min, masa sa svim tekućinama 169,5 kg, spremnik goriva 11 l
Cijena: 51.916 kn
Zajednica | Komentari