Test | Suzuki GSX-S 750 - Butelja s novom etiketom
Evolucija Suzukijeva nakeda pokretanog tričetvrtlitrenim motorom donosi
atraktivniji dizajn, bolje performanse, rafiniranost te bogatiju opremu
Najprije kratko objašnjenje - "Apex Predator" je prema navodu internetske enciklopedije naziv za biološku vrstu koja se nalazi na samom vrhu prehrambenog lanca. Kakve to veze ima s motociklima, odnosno novim Suzukijem GSX-S 750? Konkretno, ovdje se radi o igri riječi, jer apex predstavlja tjeme zavoja, što vodi prema zaključku da Suzuki svom novom modelu želi dati nadimak ‘lovac na zavoje’. Da, bez dobro zamišljene marketinške priče, danas je izuzetno teško plasirati proizvod. Drugim riječima, Suzuki je svjestan da više nije dovoljno napraviti dobar motocikl po poštenoj cijeni, već za ostvarivanje planova prodaje motocikl mora imati - karakter. Apex Predator je sintagma koja šalje jasnu poruku, GSX-S 750 želi zauzeti čvrstu poziciju među nakedima srednje klase. Ima li za to pokriće?
Njegov je pitomi prethodnik, model GSR 750, ostavio solidan trag, ali nasljednik želi napraviti odmak od postojećeg, uz kudikamo veće apetite. GSR 750 je bez sumnje izvrstan allrounder srednje klase, s uglađenim četverocilindrašem, finim manirama te kvalitetama poželjnima u svakodnevici. Podjednako je dobro ispunjavao ulogu motocikla za početnike, a mnogo je toga nudio i zahtjevnijim vozačima. Ipak, nešto mu je kronično nedostajalo, a to je prije svega - wow-faktor. Falio mu je agresivan stajling koji najavljuje beskrupulozan cestovni nastup.
Nasljednik je na dobrom putu da to ispravi - GSX-S 750 je dizajnerski dobro osmišljen proizvod, privlačan je iz svakog kuta gledanja, što će zasigurno pomoći Suzukiju u povećanju tržišnog udjela. Tehnička je osnova dobro poznata jer je preuzeta od prethodnika - unutar čeličnog okvira smješten je četverocilindraš obujma 750 ccm, a motocikl se dizajnerski snažno oslanja na snažnijeg brata, model GSX-S 1000. Tim potezom Suzuki širi obitelj GSX-S, a tričetvrtlitreni izdanak usuglašen je s novom normom Euro 4 te opremljen novim spremnikom goriva obujma 16,5 l. Tu su i novi aluminijski kotači s deset krakova, a lijepo se ističu i četveroklipna kočna kliješta radijalnog prihvata.
Glede prve ugradnje guma nije se štedjelo, na felgama se nalazi Bridgestone Supersport S21 u posebnoj specifikaciji G. Riječ je o inačici koju su Suzuki i Bridgestone razvili posebno za ovaj model motocikla, a pritom je dorađena i karkasa gume i smjesa same gazne površine. Koji je razlog tome? Cilj je bio jasan i nedvosmislen - motocikl mase 213 treba se jednostavno i lako obarati u zavoj. Jesu li uspjeli u svom naumu?
Uspinjemo se u usko sjedalo smješteno na 820 mm od tla, dok četverocilindraš hladno prede na visokim okretajima. Temperatura zraka relativno je niska, a uvjeti na Hungaroringu nisu baš idealni. Ipak, nema razloga za brigu, jer stražnji kotač zauzdava kontrola trakcije, što će posebno cijeniti manje iskusni vozači. Dok se pista sasvim ne osuši, kontrolu trakcije držimo u najrigoroznijoj od triju postavki kako bismo spriječili proklizavanje kotača u najranijoj fazi. Spojka je mekana i lako se dozira, a ubacivanje u prvu nije popraćeno neželjenim mehaničkim zvukovima.
U donjem dijelu skale okretomjera Suzuki nježno i uglađeno grabi naprijed, a objašnjenje se krije u sustavu ‘low-RPM-Assist’ koji poznajemo iz snažnijeg modela GSX-S 1000. Riječ je o sustavu za olakšavanje kretanja iz mjesta, koji automatski i diskretno podiže broj okretaja čime sprječava eventualno zatrzavanje i gašenje motora. Četverocilindraš je opremljen novim sustavom ubrizgavanja, a odaziv na gas je uravnotežen čak i pri najnižim okretajima. Šeststupanjskim mjenjačem barata se s velikom preciznošću, uz podatan osjećaj na polugici. Pri izmjeni stupnjeva prijenosa, ne primjećujemo izražene reakcije gasa pod opterećenjem koje pamtimo s tisućice. One nisu potpuno iščeznule, ali gotovo da ne dolaze do izražaja na 750-ki.
Teška naoblaka polako se razbija, nove padaline nisu na vidiku i pista je gotovo sasvim suha. Podižemo tempo vožnje, a Suzuki odmah otkriva svoj lakonogi karakter. Gume u posebnoj specifikaciji pridonose preciznosti upravljanja, a rezanje zavoja svih radijusa prožeto je osjećajem neutralnosti. Tek u dugim bržim zavojima potrebno je više impulsa na upravljaču kako bi izmjene smjera bile pravovremene. Brzo dolazimo i do zaključka da GSX-S 750 preferira oblije putanje kroz zavoje, bez naglih ubrzanja i kasnih kočenja.
Optimizirana prednja USD-vilica promjera 41 mm dolazi iz Kayabe, a tvorničke postavke gotovo su savršene. Podešavati se može samo tvrdoća opruge, što vrijedi i za stražnji amortizer, no rezerve ovjesa sasvim su dovoljne i za brzu vožnju, a pritom komfor ne pati. I kočnice se fino doziraju, primjereno su snažne i pružaju dobar osjećaj na polugici. Ergonomija sjedanja nije suviše pasivna, ali je spremnik goriva mogao biti uži kako se nego ne bi nepotrebno širile u koljenima.
A motor? Redna četverocilindarska koncepcija nema prizvuk ekstravagancije, a umjesto punašnosti u srednjim okretajima, Suzukijevi inženjeri motor su više usmjerili visokim okretajima. Znači li to da je na niskim okretajima uspavan i lijen? U svakom slučaju, spremate li se dinamično napadati zavoje, okretaje je potrebno držati iznad 6000, a već na 7000 vatra je dobro rasplamsana. Ipak, ne treba očekivati onaj završni udarac snage jer ga jednostavno nema, ali nema ni neugodnih vibracija, čak ni kad je motor pred blokadom.
Po mnogočemu tipičan redni četverocilindraš, koji svoju nevoljkost u nižim okretajima pokušava kompenzirati optimiziranim airboxom iz kojeg dopiru reski tonovi usisa koji se zavlače pod kacigu. Taj mu detalj dodatno pripomaže u isticanju karaktera, pa u konačnici možemo govoriti o motociklu kojim je Suzuki ispravio sve, uvjetno rečeno mane, koje smo vezali uz pitomog prethodnika. Pritom je GSX-S 750 i dalje blagonaklon prema početnicima i povratnicima, a je li njegov nadimak ‘Apex Predator’ posve zaslužen, odgovor ćemo dobiti tek kada ga stavimo uz bok s izravnim konkurentima.
Razlike u odnosu na GSR 750:
- Norma Euro 4 ispunjena
- Potpuno nov dizajn, uključujući novo prednje svjetlo, LED stražnje i stop-svjetlo, novi spojler…
- Najveća snaga porasla sa 106 na 114 KS (500 okretaja kasnije, na 10.500 o/min)
- Novi injektori s deset rupica
- Dorade na radilici radi smanjenja gubitaka i omogućavanja razvijanja veće snage
- Ispušni sustav modificiran, novi katalizator
- Kontrola trakcije podesiva u tri stupnja s mogućnošću isključivanja
- Četveroklipna kočna kliješta radijalnog prihvata
- Airbox redizajniran radi optimizacije zvuka
- ‘EasyStart system’ za pokretanje motora samo jednim pritiskom na tipku (bez zadržavanja)
- LCD-kokpit preuzet od modela GSX-S 1000
TEHNIČKI PODACI
Motor
Četverotaktni, četverocilindarski redni motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva 4 x Ø 32 mm,
akumulator 12 V / 10 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u ulju, mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos lancem, 43:17
Promjer x hod 72 x 46 mm
Obujam 749 ccm
Kompresija 12.3: 1
Snaga 84 kW (114 KS) pri 10.500 okr.
Okr. moment 81 Nm pri 9000 okr.
Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih profila, prednja vilica USD, dvostruka stražnja čelična vilica, centralno smješten amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda diskovi 310 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 240 mm, jednoklipna kliješta, kontrola trakcije, ABS
Kotači aluminijski 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, kut glave okvira 64,7 stupnjeva, predtrag 104 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 120/138 mm, visina sjedala 820 mm, masa 213 kg, najveća dopuštena masa 400 kg, spremnik goriva 16,0 l
Garancija dvije godine
Boje plava, crna, crvena
Cijena 69.900 kn
Veliki usporedni test nakeda srednje klase, u kojem sudjeluju:
Suzuki GSX-S 750, MV Agusta Brutale 800, Triumph Street Triple 765, Kawasaki Z 900 i Yamaha MT-09 potražite u
srpanjskom broju MOTOREVIJE (4/2017.)
Zajednica | Komentari