Članak | Retrovizor: Suzuki DR Big 750/800
Popularni ‘doktor big’ danas je na bitno boljem glasu no u vrijeme kada se prodavao
Posljednjih desetak godina stekli smo dojam da je Suzukijev odjel za razvoj i istraživanje motocikala zapravo imaginaran pojam. Svake godine se iznova nadamo nekim novim modelima, no sve što smo dobili jest poneka izmjena sitnih detalja te u najboljem slučaju dizajnersko osvježavanje već postojećih platformi. Prošle je godine Suzuki odigrao na kartu nostalgije te predstavio reinkarnaciju legendarne Katane. U osnovi, riječ je o postojećoj (manje-više) platformi GSX-S 1000 F-a koja je za tu priliku bila obučena u novo ruho.
Aktualni V-Strom 1050 vjerno slijedi izvornu dizajnersku ideju
Slično se dogodilo i ove sezone kada je Suzuki 'upakirao' V-stroma 1000 u novo ruho i pritom iskoristio dizajnerske smjernice modela DR Big 750/800. Prve reakcije na novi V-strom 1050 (Euro5) su pozitivne, no zaintrigiralo nas je li slava DR Biga zaista na razini jedne Katane te može li dati novi komercijalni zamah pomalo umornom putnom enduru? Nažalost, teško je objektivno i konkretno sagledati komercijalnu stranu ove priče budući da se u sve upleo toliko spominjani koronavirus, i to baš u trenutku kada je trebala krenuti prodaja ovoga modela i njegove prve isporuke. Stoga, ograničit ćemo se isključivo na povijest originalnog modela.
DR Big 750 se premijerno pojavio u proljeće 1988. a njegov je dizajn odmah izazvao velike polemike. Detalj u koji su svi upirali prstom je dakako 'pačji kljun', koji nikog nije smetao na BMW R 1100 GS-u, no na Suzukiju je publiku iritirao do iznemoglosti. Prodaja DR Biga je u početku bila fijasko, baš kao i njegovi sportski uspjesi. Naime, u premijernoj godini ga je na reliju Pariz-Dakar vozio okorjeli pustinjski lisac Gaston Rahier i osvojio tek deveto mjesto.
Situacija ni tehnički nije briljirala, budući da su stručnjaci monocilindriku obujma 727 ccm prognozirali kratak radni vijek. No, to se pokazalo pogrešnom procjenom, agregat je bio vrlo stabilan, no problemi su navirali s drugih strana. Prije svega, procedura pokretanja motora je bila iznimno komplicirana (držanje poluge dekompresora), ispušni sustav je trunuo nevjerojatno brzo a predugi bočni oslonac bio je glavni krivac za česta izvrtanja na parkingu.
Suzuki je lošu početnu prodaju pokušao popraviti godinu dana kasnije uvođenjem touring-varijante (koferi, top-case, glavni oslonci) po neznatno većoj cijeni no niti to nije puno pomoglo. Malobrojni kupci neumorno su hvalili veliki doseg DR Biga, koji je nerijetko iznosio i preko 700 km (dvodijelni spremnik goriva, 29 l).
No, veliki obrat se dogodio 1991. kada je DR Big temeljito modificiran. Od tada nosi oznaku SR41B, a riječ je o najprodavanijem modelu te serije. Suzuki je već godinu prije povećao obujam motora (779 ccm) a sada je nadodao i dvostruke ispušne topove, pojačao prednju vilicu (43 namjesto 41 mm), smanjio spremnik goriva (jednodijelni, 24 l), snizio bočne oplate te nosivost sa 180 podigao na 200 kg. Iz naziva modela je uklonio 'big', što znači da je ostalo - DR 800. Vlasnici i simpatizeri su ga i dalje nazivali 'doktor big' a tako je ostalo do kraja modelskog ciklusa. Uz vrlo solidne prodajne rezultate ostao je u Suzukijevoj gami sve do 1999. te je u međuvremenu prošao tek jedno minorno tehničko osvježavanje (1996. - izmjena kočnog sustava, ugradnja senzora položaja otvorenosti gasa).
Danas je na bitno boljem glasu no u vrijeme kada se prodavao, čemu je vjerojatno najviše pridonio veliki uzlet klase putnih endura.
Zajednica | Komentari