Test | Suzuki V-Strom 650 vs. 1000
Ono po čemu se najviše razlikuju, osim obujma motora i performansi, je
prodajna cijena. Vrijedi li 35.000 kuna doplate za veći Strom?
Već dugo vremena, Suzukijeva ponuda putnih enduro motocikala djeluje skromno. Sve donedavno, u prospektima se nalazio tek jedan, ali vrijedan, model V-Strom 650. Popularni mali Strom prošao je kroz reviziju 2011., radi tehničkog i optičkog osvježavanja, zahvaljujući čemu još uvijek djeluje moderno.
Ipak, u segmentu veće kubikaže vladala je tišina, Suzuki nije imao takmaca u klasi 1200 ccm. Kada se početkom 2014. pojavio veliki Strom, nije zapucao na vrh klase, jer za to nije ni imao pokrića u vidu snage, poluaktivnog ovjesa i sličnih nezaobilaznih stavki kojima se razbacuje konkurencija. Čitajući između redaka, V-Strom 1000 zapravo je otvorio novu podklasu - jedna litra obujma, 100 KS, cijena 100.000 kuna. Tim je brojkama pogodio točno između klase 800 i 1200, a istovremeno se dovoljno udaljio od svog manjeg brata. Između malog i velikog Stroma tako stoji 30 KS razlike, a nakon što je korigirana cijena 650-ke, doplata za veći model postala je još veća - radi se o nemalih 35.000 kuna.
Velike sličnosti pronalazimo u ergonomiji vozača - oba motocikla pružaju vrlo sličan položaj sjedenja, mali Strom prostran je kao i veliki. Tisućica je ipak nešto udobnija, ponajviše zbog bolje podstavljenog sjedala, dok je 650-ka uža u predjelu koljena. Trokut upravljač-sjedalo-oslonci za noge vrlo je sličan i tipično prostran za klasu, a čak ni razlika u kilaži nije pretjerana. Mali Strom broji 216 kg, a veći 229 kg, pa je razlika jedva osjetna čak i pri manevriranju u mjestu.
Frapantno su slični već od prvih metara vožnje - oba V-twina iznimno su uglađena, nema nikakvih trzaja ni „bičevanja“ lanca, već okretaje nabiru u najboljim manirama, osjetno profinjenije od europskih konkurenata. Logično, zbog manjih rotacijskih masa, 650-ka to čini još uglađenije.
Deblji V2 svoje prednosti ističe zahvaljujući većem obujmu. Snažno pulsira na minimumu, a već na 3500 okretaja dostupna je maksimalna vrijednost okretnog momenta. Zbog toga se i osjeća osjetno potentnijim na cesti, a ubacivanje u viši stupanj prijenosa lagodno se može izvršiti i na 4000 okretaja - nema prijeke potrebe tjerati ga prema crvenom području.
Jasno, 650-ka ima primjetno drugačiji karakter - umjesto suverenog nastupa od najnižih okretaja, mali V2 zahvaljujući kraćem hodu klipova s lakoćom nabire okretaje i u svakom režimu djeluje svježe i živahno. Bez ikakvog napora trese snagu iz rukava, pa se razlike na papiru u odnosu na većeg brata vrlo brzo izgube na cesti. Dijagram mjerenja snage odmah sugerira osjetnu razliku, međutim, u praksi se to ne doima tako dramatičnim.
Stvari se pak mijenjaju kada ukrcate suputnika - tisućica tada na vidjelo iznosi svoj potencijal potkrijepljen velikim obujmom, ali i kapacitetnijim ovjesom. Prednji se teleskopi mogu podešavati po svim parametrima i to je neminovna prednost u odnosu na 650-ku. Iako veliki Strom koristi napredniju USD prednju vilicu, valja istaknuti kako su klasični teleskopi na malom Stromu sasvim solidnih karakteristika - za solo vozače više nego zadovoljavajući.
Kako konfiguracija kočnica nagoviješta - razlike su osjetne u zaustavnoj moći, ali i osjećaju za točku najjačeg pritiska. Zahvaljujući radijalno pričvršćenim kočnim čeljustima, veliki Strom pruža bolji osjećaj, preciznije doziranje i više zaustavne sile od aksijalno pričvršćenih, plutajućih čeljusti kakve nalazimo na manjem bratu.
I u voznoj dinamici postoji puno dodirnih točaka. I mali i veliki Strom suvereno prolaze kroz zavoje svih radijusa te podjednakom lakoćom mijenjaju smjer. Zato u solo-vožnji veći brat ne uspijeva izgraditi veliku prednost. Njegovi se aduti, prije svega, kriju u sveobuhvatnijim putnim kvalitetama te većoj snazi motora, koja do izražaja dolazi u vožnji sa suvozačem. Dodatni motiv za kupnju predstavlja i kompletna putna oprema (koferi, štitnici...) po vrlo primamljivoj cijeni, a te su stavke ionako nezaobilazne ako veliki Strom namjeravate koristiti sukladno njegovoj namjeni.
ZAKLJUČAK
Potentan motor od 1000 ccm, uvjerljiv ovjes i odlične putne kvalitete najjači su aduti velikog Stroma. Ipak, velika razlika u cijeni (+ 35.000 kuna) bode oči i iznova stvara dvojbu pri donošenju odluke o kupnji. V-Strom 650 i dalje osvaja uglađenim motorom sklonim vrtnji te uzornom voznom dinamikom. Zato je za solo vozače, koji preferiraju magistralne ceste, logičniji i kudikamo povoljniji izbor.
Zajednica | Komentari