Motorevija
PRETRAGA
2019-01-11 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Prvi vlasnik ističe da mu provjerena mehanika nije stvarala nikakve probleme, ali je originalni stator dvaput otkazao poslušnost



Detaljniji pogled na Kawasaki otkriva neobičnu, odnosno neoriginalnu kombinaciju boja. Naime, Damir je član Hollistera čije je pravilo da motocikl mora biti crn, što je 'riješio' već drugi dan nakon kupnje srebrnog primjerka koji je 2006. pronašao u zagrebačkom salonu Kaptol Cargo. Doduše, originalni crni bio je dostupan u drugom salonu, no jedan ga je detalj odmah odbio od kupnje. "Ružni crvenkasti okvir koji se isporučuje na crnom modelu nije dolazio u obzir, pa sam kupio srebrni motocikl sa zlatnom ramom i odmah svratio u prodavaonicu boja i lakova te se počastio mat-crnim sprejevima. Već sutradan dobio sam što sam želio!"



Njegov motocikl možda vizualno izgleda zapušteno, ali srce je uvijek u top-stanju i nema govora o preskakanju servisnih intervala. Damir je uvijek na cesti, ne preže ni od siječanjskih minusa, a kada smo se našli na čašici razgovora, prepričava kako se prije nekoliko dana vratio iz Knina, odakle su i tragovi prljavštine i soli s ceste, pa smo motocikl fotografirali bez ikakva 'ulickavanja', odnosno uljepšavanja.

Dok sjedimo za šankom zagrebačkog Bikers Beer Factoryja, Damir prepričava kako je sve počelo: "Virusom motoriziranih dvokotača zarazio sam se u svojoj 14. godini, kada me bratić u Zagorju provozao na svom MZ-u. Upravo je on aktivirao taj virus, jer kada sam prvi put osjetio vibracije, za mene više nije bilo povratka. Znaš onaj osjećaj, kada ti cijelo tijelo zatitra u dvotaktnom ritmu", dobacuje uz smijeh. Nakon te premijerne vožnje, uslijedila je kraća faza tijekom koje je Damir stjecao prva iskustva na djedovim Tomosima, dok su mu sline curile na susjedov BMW R65 koji se prodavao. No bio je to za njega prevelik i nedostižan zalogaj, a ubrzo je stiglo i oktansko zatišje uzrokovano ratnim vihorom 90-ih.



Damir se potom zaposlio na HRT-u i zasnovao obitelj, znate kako to već ide. No, želja za posjedovanjem motoriziranog dvokotača postajala je sve jačom: "Puk'o sam 1999. i zaključio da jednostavno ne mogu bez motora. Sin je tada već imao dvije godine, financijska situacija se malo stabilizirala i kupio sam rabljenu Yamahu TDR 125. Vozio sam je do 2001., a zatim je ponovno nastao kraći tajac gdje su obiteljske obaveze došle u prvi plan. Zatim sam malo preslagivao financijsku konstrukciju te donio odluku - kupujem novi Kawasaki KLE 500!"
Bio je vrlo zadovoljan njegovim sposobnostima, a istodobno se počeo intenzivnije družiti s Hollisterima uz status 'supportera'. Svidjela mu se njihova filozofija, pronašao je istomišljenike i sve se više vozio i družio.



A potom je 2006. u razgovoru s prijateljem koji je nedavno kupio novi Kawasaki ER-6n, shvatio da zapravo plaća jednaku ratu kredita kao za svoj KLE! Svjestan ekonomskog aspekta cijele priče, odlučio je otići stepenicu više, KLE je završio u oglasniku, a Damir se počastio novim Kawasakijem ER-6f koji je i povod ove priče. I kako navodi, izvrsno ga služi svih ovih godina, a popis kvarova vrlo je kratak - na njemu je samo jedna stavka, koja je u razmaku dvije godine dvaput otkazala poslušnost. Riječ je o statoru - originalni iz prve ugradnje potrajao je pet godina, a zamijenjen je ponovno originalnim koji je otkazao poslušnost nakon dvije godine: "Nisam igrao na treću sreću, već sam taj originalni odnio električaru na reparaciju što me koštalo 350 kuna. Radi bez greške i dan-danas", zadovoljno zaključuje Damir uz napomenu da baš nikada ne preskače servisne intervale.

Veće servisne zahvate obavlja mu poznati mehaničar Dudo iz Mlake, a Damir sam mijenja ulje i filtre svakih 5000 km. Iako motocikl djeluje zapuštenim, to je samo optička varka, jer bi ga jedno temeljito pranje pomladilo barem pet godina. "On je moj temperamentni štediša, u prosjeku troši 4,5 l/100 km, a ni tijekom živahne vožnje ne traži više od sedam litara. U skroz laganom ritmu na magistrali, potrošnja se može spustiti i na 3,1 l/100 km", dodaje.



Na upit o kupnji rabljenog motocikla sa 100.000 km Damir se nećka, ali postavlja uvjet - mora biti od poznatog vlasnika koji ga je redovito održavao. Otkriva i da među Hollisterima ima nekoliko takvih primjeraka, a za oko mu je zapeo V-Max klupskog kolege. Tko zna, možda nakon nekoliko ispijenih krigli piva padne i dogovor!


TEHNIČKI PODACI
Kawasaki ER-6f (2006.)

Tekućinom hlađeni, dvocilindarski redni motor, 649 ccm, 72 KS pri 8500 o/min, 66 Nm pri 7000 o/min, mjenjač sa šest stupnjeva, sprijeda dva diska promjera 300 mm, straga disk promjera 220 mm, prednja guma 120/70 ZR17, stražnja guma 160/60 ZR17, spremnik goriva 15,5 l, masa sa svim tekućinama 200 kg





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R