Članak | 100.000 km: Igor Dorić i Suzuki V-Strom 650
Igor je zaražen virusom putovanja, svojim je V-Stromom 650 iz 2008.
obišao europski kontinent uzduž i poprijeko, a otisnuo se i duboko u
Aziju
Nakon što je sredinom 2007. nastradao u bizarnoj prometnoj nesreći, koja mu je gotovo potpuno uništila želju za vožnjom motora, a Kawasaki ER-6f pretvorila u hrpu željeza, Igora je i dalje 'kopkao' crv putovanja. Inspiriran putopisima i dokumentarcima, dobio je neopisivu želju proputovati Europu.
"Plavi mali V-Strom opremljen ABS-om stigao mi je usred sezone 2008. Dvostruki kralj Alpa, što je rijetkost za japanski motocikl, i to male kubikaže, bio je logičan odabir za realizaciju moje ideje. Na prvo višednevno putovanje krenuli smo 2009. u smjeru francuske Normandije, kada smo Strom i ja napravili 6000 km u dva tjedna.“
Svakodnevne avanture protkane osjećajem neizvjesnosti, samo su dodatno otvorile Igorove apetite, pa se 2010. zaputio na dvotjednu ekspediciju preko baltičkih zemalja sve do Skandinavije. "Koliko god razvijena Europa bila zanimljiva, visoke cijene nimalo im ne idu u prilog. S mojim velikim apetitom za uzbuđenjima, plan za iduću godinu bio je kudikamo ambiciozniji, a kazaljka kompasa okrenula se u sasvim drugom smjeru. U društvu prijatelja koji je vozio BMW R 1200 S, krenuli smo do Irana i s povratkom kući okrenuli 13.000 km. To je trenutak u kojem se moj virus putovanja potpuno razbuktao i stalno me vukao na Istok."
Sljedeće dvije godine okolnosti mu nisu dopuštale višetjedna putovanja, pa je tijekom 2012. i 2013. odradio nekoliko kraćih putovanja po Bugarskoj, Rumunjskoj, Moldaviji, Albaniji, Grčkoj i Makedoniji. Istok je morao pričekati iduću godinu.
"Strom i ja zaputili smo se 2014. do Kavkaza, tj. Gruzije, Azerbejdžana i Armenije u trajanju od dva i pol tjedna. Put nas je ponovno vodio preko cijele Turske. Zbog manjka slobodnog vremena, 2015. i 2016. vozio sam samo vikend ture po Hrvatskoj i okolici. No, pravi razlog je bio što sam zaista uzbudljivo putovanje vidio tek izvan granica Europe, daleko iza Turske i Irana."
I sada dolazimo do ključnog trenutka, jer Strom je na brojaču 'okrenuo' 100.000 km, Igor je skupio dovoljno iskustva i hrabrosti pa je započela velika azijska avantura. Otisnuli su se duboko u Aziju, prevalili još 25.000 km, ali o tom pothvatu čitat ćete nekom drugom prilikom jer se dojmovi još nisu slegnuli.
Igor ističe da je s V-Stromom dobio još jednu vrijednu stvar, a to je zajednica V-Strom u Hrvatskoj i okolici, okupljena oko foruma kao izvora vrlo korisnih informacija. Kako to obično biva, nakon isteka garancije Strom je počeo održavati kod provjerenih mehaničara izvan ovlaštene mreže, a ozbiljnijih kvarova nije ni bilo. "Makadam i zemljana cesta nisu nikakav problem u rukama malo vještijeg vozača, ali pijesak, blato, prelasci rijeka i kamena stranputica ipak nisu prirodni okoliš za V-Strom. Zamjena motornog ulja svakih 6000 kilometara jedina je gnjavaža na duljim putovanjima, no to nipošto nije velik trošak", zaključuje.
Tehnički podaci
Suzuki V-Strom DL 650 A K8
Dvocilindarski V-motor pod 90 stupnjeva, 645 ccm, 67 KS pri 8800 o/min, 60 Nm pri 6400 o/min, mjenjač sa šest stupnjeva, prednja guma 110/80-19, stražnja guma 150/70-17 , suha masa 220 kg, spremnik goriva 22 l
Zajednica | Komentari