Čekanju je kraj, pista je u potpunosti spremna za nove okršaje sa štopericom!
Gotovo 40 godina na grobničkom asfaltu nije se radilo ništa, a sada prije svega nekoliko dana položena je nova podloga. Pohitali smo prema Rijeci, točnije pisti u brdima iznad, kako bismo iz prve ruke saznali o kakvoj se podlozi radi. Prije testnih vožnji razgovarali smo s direktorom staze Zdenkom Šantićem i njegovom desnom rukom, voditeljem organizacije i manifestacija, Robertom Žikovićem, koji su nam objasnili kako je protekla akcija pomlađivanja Grobnika.
Radovi su počeli 4. prosinca prošle goodine, svi su pripremni radovi odrađeni do 13. veljače, dakle pasice, frezanje, sanacija loših dijelova, zemljani radovi, ograde i proširenje izletnih zona. I zapravo se od tada strpljivo čekalo osam do devet dobrih, sunčanih dana u komadu, koji su se nedavno ukazali kako bi se asfaltiranje moglo dovršiti.
Za bitumensku podogu trebalo je tri do četiri dana, a zatim se ukupno 66 sati asfaltiralo. Ukupno ima 2500 metara novih pasica, prema standardima za staze, položeno je 55 tisuća kvadrata asfalta, odnosno 5200 tona. Grobnik je zbog stare podloge rapidno gubio klijente, pa se s novom podlogom više nije moglo čekati.
Kako pričaju gospoda s Grobnika, radi se o možda i najboljem agregatu koji se ugrađuje u sastav podloge za trkaće staze. Eurptivni agregat u recepturi mješavine radio je GP Krk. Korišten je tvrdi bitumen, dakle ne standardni koji se koristi kod asfaltiranja cesti, a recepturu za asfalt je dala tvrtka Dromo iz Italije, koja je radila na 12 motodroma. Primjerice, radili su stazu Marco Simoncelli - Misano, Sepang u Maleziji... Samo polaganje je radila Adige Bitumi grupa iz Italije.
Staza je u vrijeme naše vožnje bila jako natopljena kišom i vozili smo automobil na zimskim gumama. Podloga se nije pokazala pretjerano grubom kao prije, te iako je još uvijek ispuštala bitumen, nije bila posebno klizava. Optimalno stanje podloge očekuje se tek nakon pola godine do godine dana, a za usporedbu, prema riječima Roberta Živkovića, podloga je najsličnija onoj na stazi Mugello u Italiji.
Dok ovo čitate na novoj se podlozi već troše prve gume. Action Bike - organizator evenata iz Njemačke - organizirao je utrke, a dok smo u četvrtak odlazili prema Zagrebu, prvi trkači već su parkirali prikolice s motorima u bokseve. Počinje potpuno novo poglavlje za naš jedini pravi automotodrom, a mi iz Motorevije želimo im puno sreće i uspjeha u daljnjem radu!