Motorevija
PRETRAGA
2018-04-13 12:31:55 , Autor: Mladen Posavec; Foto: Petar Santini
Bookmark and Share

Čekanju je kraj, pista je u potpunosti spremna za nove okršaje sa štopericom!



Gotovo 40 godina na grobničkom asfaltu nije se radilo ništa, a sada prije svega nekoliko dana položena je nova podloga. Pohitali smo prema Rijeci, točnije pisti u brdima iznad, kako bismo iz prve ruke saznali o kakvoj se podlozi radi. Prije testnih vožnji razgovarali smo s direktorom staze Zdenkom Šantićem i njegovom desnom rukom, voditeljem organizacije i manifestacija, Robertom Žikovićem, koji su nam objasnili kako je protekla akcija pomlađivanja Grobnika.

Radovi su počeli 4. prosinca prošle goodine, svi su pripremni radovi odrađeni do 13. veljače, dakle pasice, frezanje, sanacija loših dijelova, zemljani radovi, ograde i proširenje izletnih zona. I zapravo se od tada strpljivo čekalo osam do devet dobrih, sunčanih dana u komadu, koji su se nedavno ukazali kako bi se asfaltiranje moglo dovršiti.

Za bitumensku podogu trebalo je tri do četiri dana, a zatim se ukupno 66 sati asfaltiralo. Ukupno ima 2500 metara novih pasica, prema standardima za staze, položeno je 55 tisuća kvadrata asfalta, odnosno 5200 tona. Grobnik je zbog stare podloge rapidno gubio klijente, pa se s novom podlogom više nije moglo čekati.



Kako pričaju gospoda s Grobnika, radi se o možda i najboljem agregatu koji se ugrađuje u sastav podloge za trkaće staze. Eurptivni agregat u recepturi mješavine radio je GP Krk. Korišten je tvrdi bitumen, dakle ne standardni koji se koristi kod asfaltiranja cesti, a recepturu za asfalt je dala tvrtka Dromo iz Italije, koja je radila na 12 motodroma. Primjerice, radili su stazu Marco Simoncelli - Misano, Sepang u Maleziji... Samo polaganje je radila Adige Bitumi grupa iz Italije.

Staza je u vrijeme naše vožnje bila jako natopljena kišom i vozili smo automobil na zimskim gumama. Podloga se nije pokazala pretjerano grubom kao prije, te iako je još uvijek ispuštala bitumen, nije bila posebno klizava. Optimalno stanje podloge očekuje se tek nakon pola godine do godine dana, a za usporedbu, prema riječima Roberta Živkovića, podloga je najsličnija onoj na stazi Mugello u Italiji.

Dok ovo čitate na novoj se podlozi već troše prve gume. Action Bike - organizator evenata iz Njemačke - organizirao je utrke, a dok smo u četvrtak odlazili prema Zagrebu, prvi trkači već su parkirali prikolice s motorima u bokseve. Počinje potpuno novo poglavlje za naš jedini pravi automotodrom, a mi iz Motorevije želimo im puno sreće i uspjeha u daljnjem radu!




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R