Članak | 100.000 km: Slaven Maslać i BMW R 1200 GS
Slaven Maslać i njegov BMW R 1200 GS druže se od 2006., a dosad su
skupili nešto više od 104.000 km. Donosimo kratku priču o ovoj simbiozi
kojoj se ne nazire kraj
"To je motor koji želim!", uzviknuo je Slaven Maslać u jesen 2004. kada je ugledao premijerno predstavljen BMW R 1200 GS. S riječi na djela prešao je brzo, 30. svibnja 2006. postao je ponosnim vlasnikom novog GS-a, a kupio ga je u zagrebačkom salonu Tomić & Co. "Prethodni model R 1150 GS nikako mi se nije sviđao, taj čudan prednji kljun nisam mogao 'sažvakati', a u ovaj sam se odmah zaljubio", govori nam Slaven dok ispijamo kavu na terasi jednog zagrebačkog kafića, gledajući njegov svježe uglancan GS.
Zaista, motocikl vrlo dobro skriva svoje godine i teško je procijeniti njegovu stvarnu kilometražu, no digitalni brojčanik ispisuje točno 104.386 km. "Ove sezone, samo od sredine veljače do sredine svibnja, prevalio sam 6000 km, a nekima za tu kilometražu trebaju i dvije godine", pohvalio se Slaven te dodao da GS koristi svakodnevno i često odlazi na vikend putovanja.
Najudaljenija destinacija kamo se zaputio su otoci u Sredozemlju, Sardinija i Korzika, a tijekom desetodnevne ture prevalio je bezbrižnih 3700 km. "Najveće zasluge za besprijekorno tehničko stanje mog GS-a idu mehaničaru Igoru Ivankiću, vlasniku servisa Motorkotači Igor", pojašnjava nam Slaven, uz napomenu da se strogo drži tvornički propisanih servisnih intervala, uz korištenje isključivo originalnih rezervnih dijelova. "Izmjerena kompresija od 12:1 dovoljno govori sama za sebe, motor kao da nije ni osjetio 100.000 km, a bit ću iskren pa priznati da kazaljku okretomjera baš nikad nisam zakucao u crveno. Uostalom, samo sam ga ja i vozio!"
Da s motociklom gaji poseban odnos, vidi se i po 'nakitu' - svake godine Slaven ga počasti nekom novom komponentom pa detaljniji pogled otkriva Akrapovičev ispušni top, ksenon svjetla, LED pokazivače smjera, žbičane kotače... "Ako se detaljnije zagledate, vidjet ćete da je i vjetrobran preuzet s modela Adventure, što pruža osjetno bolju zaštitu, no prava blagodat na dugim putovanjima je personalizirano sjedalo, izrađeno prema odljevu mog debelog mesa", smije se Slaven i dodaje da je riječ o investiciji koja se dosad isplatila barem tisuću puta.
Dok promatramo detalje na motociklu, primjećujemo i besprijekorno stanje svih lakiranih i plastičnih površina. "Volim kada motocikl izgleda čisto i uredno pa ga s vremena na vrijeme predam u ruke vrhunskih stručnjaka iz detailing-centra RB11 koji ga detaljno ispoliraju i potom nanesu zaštitni nano-premaz."
Na pitanje kako mu se dopada GS s vodenim hlađenjem, samo odmahuje rukom: "Bavarski zračnjak nepoderiv je stroj, a dodatna porcija snage koju donosi vodenjak, realno nije potrebna. Svoj motocikl poznajem u dušu, točno znam što može, saživio sam se s njime i mogu ga voziti do krajnjih granica. Boxer i kardan čine moju doživotnu kombinaciju." Na kraju smo ga priupitali bi li imao hrabrosti kupiti rabljeni motocikl sa 100.000 km? Slaven je odgovorio potvrdno, ali navodi dva uvjeta: "Kao prvo, to mora biti BMW, a kao drugo, morao bih znati povijest održavanja. U svakom slučaju, prije kupnje motocikl bi trebao proći detaljnu provjeru kod mehaničara Igora u kojeg imam puno povjerenje."
Tehnički podaci BMW R 1200 GS (2004.)
Zrakom hlađeni boxer, 1170 ccm, 98 KS pri 7000 o/min, 115 Nm pri 5500 o/min, okvir od čeličnih cijevi, sprijeda diskovi promjera 305 mm, straga disk 265 mm, gume 110/80-R19 i 150/70-R17, visina sjedala 840 mm, suha masa 199 kg, spremnik goriva 20 l
Zajednica | Komentari