Članak | 100.000 km: Ivica Krajnović i Honda Transalp 650
Prvi vlasnik Honde Transalp 650 iz 2004. gotovo svih 100.000 km prevalio je unutar granica Hrvatske
Nakon što je Ivica skinuo ceradu u garaži, Transalp je ostavio odličan prvi dojam, kao da ima najviše 30.000 km. No, povod našeg susreta čarobna je brojka od 100.000 km, koju je analogni brojač okrenuo samo nekoliko dana ranije, pa na njemu piše da je motocikl prevalio svega 100 km.
Ovo je Ivičin prvi 'veliki' motor, kupljen je nov 2004., a nas zanima kako je sve počelo. "Još kao klinac zarazio sam se mirisom benzina i vibracijama Tomosa T 14 koji je vozio moj ujak. I dok su moji vršnjaci bili zaluđeni nogometom, mene lopta nije ni najmanje zanimala. Kraće vrijeme živjeli smo u Njemačkoj i tada nisam mogao dočekati novi broj Motorrada. Brat i ja listali smo ga po cijele dane, gledali fotografije i proučavali tehnikalije, tih dana uopće nismo izlazili iz stana", smije se Ivica i napominje da se oko 12. ili 13. godine njegova ljubav prema motoriziranim dvokotačima posve rasplamsala.
Sve je kulminiralo očevim obećanjem da će za izvrstan uspjeh na kraju osmog razreda kupiti 'mofu', odnosno bicikl s pomoćnim motorom koji može razviti brzinu od 25 km/h. Bio je to njegov prvi susret s motoriziranim dvokotačem i sreći nije bilo kraja. No, ubrzo je stigao ratni vihor 90-ih, uslijedila je dulja pauza, Ivica se oženio i zasnovao obitelj, ubrzo su stigla i djeca pa je priča s motorima pala u sasvim drugi plan. "Bez obzira na sve okolnosti, u meni je uvijek tinjala želja da imam svoj motocikl. Plamen je tinjao i tinjao, a u 40. godini se potpuno razbuktao. Odlučio sam konačno položiti A-kategoriju te pronaći motocikl po svom ukusu.
Malo sam mjerkao velike četverocilindraše čiji me zvuk očaravao, ali nisam se najugodnije osjećao u njihovu sedlu. Potom sam otišao u prodajni salon Top Moto, sjeo na Hondu Transalp 650 i odmah zaključio - to je to“, prisjeća se Ivica trenutka u kojem si je ispunio veliku želju. Jasno, ženi nije rekao ni slova, samo se pojavio s Hondom ispred kafića u kojem je radila. Trebalo joj je barem nekoliko minuta da zbroji dva i dva te shvati tko sjedi za upravljačem novog Transalpa.
Ipak, svih 100.000 km Ivica je odradio solo, supruga mu nije bila suputnica na nebrojenim putovanjima po Hrvatskoj. I nek joj bude žao zbog tog propusta (još se stigne predomisliti!), jer Transalp je upoznao gotovo svaki kutak Hrvatske: "Svake sezone odabrao bih jednu hrvatsku regiju i detaljno upoznao zabačenije ceste. Jedne godine to je bila Slavonija, druge Istra, treće otoci sjevernog Jadrana, pa sljedeću godinu otoci južnog Jadrana", govori nam Ivica uz napomenu kako se na neke otoke uvijek rado vraća.
Od prvog dana Honda je održavana u ovlaštenom servisu Moto Sekol, što se nastavilo i nakon isteka garancije. Profesionalni odnos ubrzo je postao i prijateljski, a Transalp je sve vrijeme održavan točno prema tvorničkim propisima. Kvarovi? Jedino vrijedno spomena je novi 'pick-up' na paljenju, dok izmjenu kontakta stop-svjetla na poluzi prednje kočnice i promjenu brtve na poklopcu ventila stražnjeg cilindra i ne svrstavamo u kategoriju 'kvarova'. Zanimljivo, originalni akumulator potrajao je čak 12 godina - zasigurno su mu godile dugotrajne vožnje, garažiranje, ali i to što Ivica svoj Transalp nikad nije konzervirao, već bi svaku donekle povoljnu meteorološku situaciju iskoristio - za vožnju.
TEHNIČKI PODACI
Honda XL 650 V Transalp
Tekućinom hlađeni, dvocilindarski V-motor, 644 ccm, 53 KS (38 kW) pri 7500 o/min, 55 Nm pri 5500 o/min, mjenjač s pet stupnjeva, sprijeda dva diska promjera 256 mm, straga disk 240 mm, prednja guma 90/90-21, stražnja guma 120/90-17, spremnik goriva 19 l, masa sa svim tekućinama 214 kg
Zajednica | Komentari