Test | Royal Enfield Shotgun 650: Slobodna paljba
Royal Enfield je Shotgun 650 stavio u prvi red svoga izloga. Motocikl je zanimljiva mješavina različitih žanrova po fer cijeni. Zauzeli smo mjesto u sedlu, spremni smo za paljbu
Svima su bila puna usta bobbera. Indijci su još 2021. na EICMA-i izložili atraktivan koncept naziva SG650, s kojim su na velika vrata htjeli ući u svijet lifestylea. A SG650 je bio doista jedinstven, ukrašen stilskim elementima custom i bober scene. I kao što to često biva kada su takvi projekti dobro prihvaćeni od strane publike, SG650 je poslužio kao osnova za novi model koji će na relativno sličan način krenuti u serijsku proizvodnju.
Sredinom prosinca prošle godine došlo je njegovo vrijeme. Stroj nazvan Shotgun 650 bio je spreman za prvu probnu vožnju u centru Los Angelesa, a u međuvremenu je došao i do hrvatskih salona. No, prije njegova prvog putovanja proći ćemo kratku retrospektivu ove serije. 'Pumperica' ni u kojem slučaju nije vrhunac platforme 650. Definitivno je iza Enfieldovog Super Meteora, a i Continentala GT-a i Interceptora. I komfor i tehničke značajke Shotguna su nešto oskudnije izvedene no na navedenim modelima. No, Shotgun pogonski agregat dijeli sa Super Meteorom, što uključuje i podešenje motora ali i okvir koji je istovjetan s izuzetkom nekoliko nosača.
Prvi kontakt sa Shotgunom. Začudo, na masi se nije štedjelo, gotovo sve je izrađeno od metala, a ne samo obavezni elementi kako smo u posljednje vrijeme navikli. Dakle, oba blatobrana, prednje svjetlo, maska prednjeg svjetla, bočni poklopci, spremnik, stražnje svjetlo, prekidači. Okej, pomislite u sebi, to će se itekako odraziti kada motocikl stavite na vagu. Indijci u rubrici 'suha masa' za Shotguna navode 240 kg. I evo nas opet blizu Super Meteora koji teži 241 kg.
Zajašili smo na 790 mm visoko sedlo i ugodno se iznenadili! Upravljač, položaj oslonaca za noge i visina sjedala omogućuju vrlo opušten položaj sjedenja s kutom svijanja koljena od 90 stupnjeva, a koji baš i ne možemo opisati kao pasivan. Shotgun 650 djeluje ugodno vitko, pogotovo kada je stražnji dio skinut. A da biste to učinili, trebate otpustiti svega četiri matice. Stražnji okvir ujedno služi i kao nosač prtljage, pod uvjetom da uklonite stražnje sjedalo. Dakle, vozač može birati između solo-postavke, solo-postavke s prtljažnikom ili vožnje udvoje.
Zašto se nitko toga prije nije sjetio? Provjereni zrakom hlađeni paralelni twin oživi na prvi dodir elektropokretača, živahnih 47 KS spremno je za pokret. Vrlo brzo dolazimo do posljednjeg stupnja prijenosa, mjenjač ima vrlo kratak prijenosni omjer kako bi bio prilagođen performansama. Zvuk iz dva velika, crno obojena ispušna topa je iznenađujuće jezgrovit i moćan. Ukoliko smatrate da su ispušni topovi predugi i želite ih promijeniti, morat ćete se malo strpiti. Iako Royal Enfield već nudi 31 komponentu za individualizaciju ovog motocikla, auspuh u to nije uključen, barem ne u dogledno vrijeme.
Twin kratkog hoda ugodan je suputnik koji ne vibrira iritantno. Spojka na testnom motociklu je donekle indiferentna, no funkcionira savršeno. Zupčanici nasjedaju u tren oka, na svoje mjesto škljocnu precizno i vrlo lako. Ali, od 47 KS ne treba očekivati čuda. Ipak, performanse su sasvim dovoljne za krstarenje na magistralnim cestama. Ukratko, 47 KS u Shotgunu se čini mnogo živahnijim nego, primjerice, 50 KS u starijoj Hondi Transalp. Pogon 'pumperice' ne djeluje potkapacitirano u bilo kojem dijelu radnog područja, a uz to se čak rado vrti sve do uključivanja limitera.
Ali, treba li nam to uopće? Svatko tko prvi puta vidi ovaj stroj, svrstat će ga u žanr bobbera zbog njegovih linija i mono sjedala. Ali, Shotgun to uopće ne želi biti. Pravom boberu bi dobro došao veći obujam motora, a uz to obično se kotrlja na dva kotača jednake veličine, koji često znaju biti i širi. Shotgun se pak kotrlja na uskim dimenzijama guma – sprijeda na 100/90-18, straga na 150/70-17. No, unatoč tome funkcionira jako dobro. Motocikl je iznenađujuće okretan i upravljiv, a da pri višim brzinama ne postaje nestabilan.
Prilično kruto podešen ovjes također igra važnu ulogu u tome. Nakon Super Meteora, Shotgun je drugi motocikl Royal Enfielda s upside-down vilicom i hodom od 120 mm. Hod stražnjih amortizera je samo 90 mm, nešto manje nego kod Super Meteora. Da prijeđemo na stvar - ukoliko često planirate voziti po lošim cestama, trebali biste: odabrati drugi motocikl ili zamijeniti amortizere.
Straga je dosta tvrdo, no to s druge strane stvara stabilnost u brzim, dugim zavojima. Naravno, oslonci za noge asfalt dotiču malo ranije no oni na sportskim naked motociklima, ali ukoliko vozite duge oble linije, kroz zavoje možete putovati prilično brzo. U skladu s tim, kočnice ne pokazuju nikakve slabosti te usporavaju vrlo sigurno. Iako, ovdje ne govorimo o pritisku s dva prsta – nepohodna su četiri.
Nakon 120 vijugavih kilometara i nekoliko u režimu gradske gužve, slijedi pauza. Imamo dovoljno vremena za sortiranje dojmova. Suprotno prvim spoznajama, Shotgun je mješavina naked bikea i urbanog cruisera, začinjena daškom bobber stila. I ne treba se bojati konkurencije. Sa 78 KS i cijenom od oko 15.000 eura, Triumph Bobber je u potpuno drugoj ligi, kako u pogledu performansi tako i cijene. Honda Rebel 500, koja je dostupna za 7590 eura s gotovo identičnim performansama, puno je pasivnija u vožnji i nije niti približno tako cool u dizajnu kao Shotgun. Royal Enfieldov bobber je hladan ali ne sterilan, odrastao a unatoč tome sladak. Moderan je, ali je i funkcionalan, suzdržan a u isti vrijeme aktivan.
Posljednje, ali ne i najmanje važno - sa svojim zrakom hlađenim twinom Royal Enfield nije samo dostojna zamjena za Harleyeve popularne modele 883, koji više nisu dostupni, već je i cjenovno pristupačan. Možete ga dobiti već za 7990 eura! Još je ostalo da odgovorimo na jedno pitanje - zašto se zove Shotgun? Mnogi su nazivi iz duge povijesti Royal Enfielda u međuvremenu zauzeti, a Indijci su 1891. isprva započeli s proizvodnjom malokalibarskog oružja, da bi 10 godina kasnije predstavili svoj prvi motocikl. Naziv modela je očigledno bio nadohvat ruke.
Zaključak
Shotgun 650 oplemenjuje moto scenu - teško da bilo koji motocikl prikladan za početnike izgleda ovako ozbiljno i odraslo. Varijabilnost (dvosjed ili jednosjed) je bogata, a ukoliko izbjegavate autocestu, 47 KS vam je sasvim dovoljno. Osim tvrdog stražnjeg ovjesa, Shotgun jedva da pokazuje ikakvu slabost. Ne samo da je odličan gradski i međugradski suputnik, već je i toliko aktivan da se možete dobro zabaviti na zavojitim magistralnim cestama. Također, koketira s jednim od rijetkih pogona koji su hlađeni zrakom/uljem a koji su (još uvijek) dostupni. I sve to po cijeni koja je ispod one konkurencije.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom/uljem hlađen paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje 2 x Ø 34 mm, regulirani katalizator, alternator 154 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod 78,0 x 67,8 mm
Obujam 648 cm³
Kompresija 9,5:1
Snaga 47 KS (34,6 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 52 Nm pri 5650 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri, podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk, Ø 320 mm, plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk, Ø 300 mm, plivajuća čeljust sa dva klipa, ABS
Kotači alu-legura, 2.50 x 18; 3.50 x 17
Gume 100/90-18, 150/70 R 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1465 mm, kut glave okvira 64,7 stupnjeva, predtrag 101 mm, hod sprijeda/straga 120/90 mm, visina sjedala 795 mm, suha masa 240 kg, ukupna dopuštena masa 428 kg, spremnik goriva 13,8 litara
Garancija tri godine
Boje plava, zelena, bijela, siva
Cijena od 7990 eura
Zajednica | Komentari