Test | Royal Enfield Meteor vs. Classic 350: Nostalgija nadohvat ruke
Oni nisu ni veliki ni brzi, ali su šarmantni i autentični. Njihovo je nasljeđe neupitno, jednostavni su za vožnju, razmjerno zabavni i cjenovno vrlo pristupačni
Royal Enfield odlično pogađa tržišnu nišu. Nakon enduro modela Himalayan 411, a zatim i dvocilindarskih roadstera Interceptor i Continental GT 650, krajem ožujka detaljno smo se upoznali s modelima koji predstavljaju ulaznicu u svijet ovog renomiranog indijskog proizvođača sa 120-godišnjom tradicijom. Meteor i Classic 350 temelje se na novoj J-platformi koja podrazumijeva novorazvijeni jednocilindarski motor obujma 350 ccm smješten u čelični okvir oblika dvostruke kolijevke.
Pogonska jedinica usuglašena je s eko-normom Euro 5 jer poslovni plan Royal Enfielda uključuje angažiran nastup na tržištu Starog kontinenta. I zapravo, sve ide prema planu. Kako nam govori Siniša Grbačić, vlasnik i direktor Noveme Nove, na hrvatskim prometnicama nalazi se 50-ak Royal Enfielda, a s dolaskom ljepšeg vremena ta će brojka samo rasti. Tim više što se cijene za Meteor i Classic, ovisno o izvedbi, kreću oko 40 tisuća kuna, dok su dvocilindarski modeli Interceptor i Continental GT 650 skuplji za 20-ak tisuća kuna, a rokovi isporuke iznose svega nekoliko dana.
Podsjetimo, početni model Meteor 350 dostupan je već od 37.000 kn, što je itekako fer cijena za sve što nudi. "Kupci si to mogu priuštiti, u principu nema mnogo premišljanja, često je riječ o kombinaciji ušteđevine od 10-20 tisuća kuna i 'provlačenju' kreditne kartice na 12 ili 24 rate za financiranje preostalog iznosa", objašnjava nam Ivan Kristijan Brezović, voditelj prodaje za Royal Enfield.
Sredinom ožujka temperature u kontinentalnom dijelu Hrvatske izražavale su se jednoznamenkastim vrijednostima, pa su Meteor i Classic 350 stigli do Senja u kombiju. Večer prije, autor ovih redaka pregledavao je tvorničke fotografije oba modela i brzo zaključio da je upravo Meteor njegov favorit. No, čim smo motocikle izvukli iz kombija i parkirali ih na suncem okupanoj rivi u Senju, situacija se okrenula naglavačke. Uživo, Classic 350 izgleda privlačnije nego na službenim fotografijama, tim više što je riječ o istinskom klasiku, snažno inspiriranom poslijeratnim modelom G2. I jako mu lijepo pristaje ova siva matirana boja. Bezvremenska estetika sa zaobljenim blatobranima i spremnikom goriva u obliku suze, a zatim i konkretan, baritonski zvuk jednocilindarskog motora su detalji koji će vas osvojiti na prvu. Poglavito ako niste ljubitelj cruiser stila, jer platformski brat Meteor najlakše je doživjeti kao varijaciju na temu u stilu Yamahe Virago 535, odnosno 250 ako bismo izjednačili performanse.
Inačica Supernova dolazi s vjetrobranom i naslonom za suvozača što su detalji koji naglašavaju siluetu cruisera i ako je to vaš stil, onda je jasno koji je vaš prvi izbor. Dizajn je vrlo subjektivna stvar, no lijepo je znati da plastike nema, što bi se reklo, 'ni u tragovima'. Blatobrani? Također od metala. Stoga ne čude podaci s vage od 191, odnosno 195 kg sa svim tekućinama, ali je manevriranje u mjestu jednostavno zbog niske točke težišta, a podloga se uvijek dotiče punim stopalima. Lijepi su to komadi metala, dovoljno korpulentni motocikli da ih ne biste doživljavali kao igračke, jer će bez problema odraditi i kraću vožnju udvoje.
I dok ćete već na prvi pogled odabrati vašeg favorita u smislu estetske privlačnosti, pomnijim pregledavanjem detalja zaključujemo da je završna obrada vrlo uredna. Lakirane površine lijepo se presijavaju, strujne instalacije dobro su skrivene, bravice ne zapinju. Vrijedi istaknuti i razlike u ergonomiji. Classic je tipičan klasik, sjedi se kao na nakedu, ali su nožni oslonci pomaknuti više prema naprijed. Uz širok upravljač gornji dio tijela dolazi u pomalo napadačku, aktivnu poziciju, što uopće nije loše jer ostavlja dobar dojam kontrole nad motociklom. Meteor je bitno drukčija priča, sjedi se više 'u motociklu' jer je i sjedalo postavljeno na niskih 765 mm, a oslonci za noge su još više pomaknuti prema naprijed. Zbog toga je vozačka ergonomija pasivnija, ali i bolje odgovara za easy-ridere, odnosno putnike na duge pruge koji uživaju u boljoj zavjetrini.
Budući da su pogonska jedinica i okvir istovjetni na oba modela, manje razlike u geometriji prije svega stvaraju različite dimenzije stražnjih kotača, odnosno guma. Meteor koristi 140/70-17, dok je na Classicu uži ali col veći 120/80-18. Zanimljivo, kao prva ugradnja korištene su gume Ceat Zoom Plus s kojima se nismo susretali, ali prvi su dojmovi uglavnom pozitivni tim više što je riječ o gumama dijagonalne konstrukcije. Jasno, na Classicu su ugrađene zračnice jer su felge sa žbicama, dok Meteor ima lijevane felge s gumama bez zračnica.
Iako je novokonstruirana pogonska jedinica moderna, ipak se oslanja na neka tradicionalistička rješenja. Prije svega mislimo na odnos promjera i hoda klipa koji je daleko zašao u sferu 'undersquare'. Hod klipa je osjetno veći od njegova promjera, što već na papiru daje naslutiti da su vršne performanse u drugom planu. Zvuk je vrlo šarmantan i razmjerno dubok, ali nastup u praksi je pomalo uspavan, motor sporo nabire okretaje i cijela se filozofija vrti u 'easy-rider' stilu. Drugim riječima, jednocilindraš ne potiče na žustru vožnju s čestim izmjenama stupnjeva prijenosa, već je idealno uhvatiti 60-70 km/h i zatim ubaciti u četvrtu, a na nekih 90 km/h u petu i lagano krstariti magistralnim cestama. Tu se 350-ka najbolje osjeća, dok je na dužim ravnicama lako uhvatiti 110 km/h, uz još malo strpljenja najviših 120 km/h prema satovima, što bi bilo 114 km/h prema tvorničkom navodu.
Maksimalna brzina postiže se u četvrtom stupnju prijenosa, jer je peti postavljen kao 'overdrive' za ekonomičniju vožnju pri nižim okretajima, uz manje vibracija, koje su vrlo suzdržane u cjelokupnom radnom području jer osovina za uravnoteženje dobro radi svoj posao. No, stotka je zapravo puna šaka brade, sve iznad toga rezultira gubitkom harmonije vožnje. Najljepše se voziti u tempu između 70 i 90 km/h kada gotovo da nema potrebe za korištenjem mjenjača. Inače, motocikli se još nisu ni pošteno razradili, ali mjenjač već od prvih kilometara ostavlja dobar dojam, razmjerno je precizan i ne previše bučan. Nekako nas najviše podsjeća na mjenjače iz Moto Guzzija, što se sasvim uklapa u filozofiju korištenja ove vrste motocikala. Zgodan detalj je što Meteor ima 'klackalicu' pa s poluispruženim nogama ležerno 'ubadate' u viši stupanj prijenosa kratkim trzajem lijevom petom.
Kočnice? Nismo ih pretjerano angažirali što zbog opuštenog krstarenja, što zbog činjenice da za fluidnu vožnju magistralom treba unijeti puno brzine u zavoj, jer prespor ulazak rezultira još sporijim izlaskom. Lijepo je znati da se u kočnice možete pouzdati jer isporučuje ih ByBre, podbrend prestižnog Bremba, iako izostaje onaj profinjen osjećaj i preciznost kod doziranja.
Kao što smo napomenuli na početku, Royal Enfield precizno popunjava tržišne niše, pa umjesto potrage za rabljenom Yamahom Virago 250 ili 535, odnosno nekog drugog motocikla iz segmenta 250-400 ccm gdje je izbor ionako vrlo uzak i problematičan, Meteor ili Classic predstavljaju se kao idealno i nadasve pristupačno rješenje. Ne samo da su idealni za početnike s vozačkom dozvolom A2, već su toliko prijateljski nastrojeni i jednostavni za upravljanje da bi mogli probuditi motociklistički duh i kod nekoga u zrelim godinama.
Nas su početkom sezone podsjetili na esenciju motoriziranog dvokotača, uz naglasak na minimalizam i minimalan upliv moderne tehnologije. Zahvaljujući dvokanalnom ABS-u zaključeno je pitanje sigurnosti, a učinkovito ubrizgavanje goriva spustilo je potrošnju na deklariranih 2,7 l/100 km. U praksi dakle možemo govoriti o okrugloj trojki, a tu je i tvornička garancija u jednakom trajanju, bez ograničenja kilometara, uz osiguranu pomoć na cesti (Allianz Paneuropean Roadside Assistance). Na kraju ostaje pitanje – imate li dovoljno ušteđevine ili ipak treba 'peglati' kreditnu karticu?
TEHNIČKI PODACI
Royal Enfield Meteor
Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, alternator 221 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac, sekundarni prijenos 2,800
Promjer x hod 72,0 x 85,8 mm
Obujam 349 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 20 KS (15 kW) pri 6100 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 4000 o/min
Statična buka 89 dB (A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 270 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura 2,15 x 19, 3,50 x 17
Gume 100/90 19, 140/70 17
Serijske gume Ceat Zoom Plus
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1400 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 106 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/90 mm, visina sjedala 760 mm, masa sa svim tekućinama 192 kg, nosivost 183 kg, spremnik goriva/rezerva 15,0/5,0 litara
Garancija tri godine
Servisni intervali svakih 5000 km
Boje žuta, crvena, crna, plava, smeđa, plavo-crna
Cijena od 37.000 kn
TEHNIČKI PODACI
Royal Enfield Classic 350
Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, alternator 221 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 72,0 x 85,8 mm
Obujam 349 ccm
Kompresija
9,5:1
Snaga 20 KS (15 kW) pri 6100 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 4000 o/min
Statična buka 89 dB (A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 270 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači sa žbicama 2,15 x 19, 3,50 x 18
Gume 100/90 19, 120/80 18
Serijske gume Ceat Zoom Plus
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1390 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 106 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/90 mm, visina sjedala 805 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, nosivost 183 kg, spremnik goriva/rezerva 13,0/4,0 litara
Garancija tri godine
Servisni intervali svakih 5000 km
Boje crna, zelena, siva, crvena
Cijena od 41.000 kn
Zajednica | Komentari