Test | Kymco Xciting 400 VS: Dinamika u prvom planu
Od početka je slovio kao dobro opremljen skuter vrhunskih performansi. Tradicija se po tom pitanju nastavlja, a što još sve nudi tajvanski GT obujma 400 ccm, postat će jasno nakon - prve vožnje
Opće je poznata činjenica da predrasude nailaze na plodno tlo u nedostatku stručnosti i znanja. Mnogi motociklisti, posebno oni koji ne pozdravljaju vozače skutera u trenutku mimoilaženja na cesti, 'klasu variomat' ne doživljavaju posebno inspirativnom, uzbudljivom, dinamičnom... U redu, neki od njih po sjećanju iz mladosti respektiraju Vespu kao izdržljivo i šarmantno vozilo na dva kotača, no simpatije uglavnom završavaju tu gdje i počinju.
Stereotip 'dosadnih skutera' na našim je prostorima definitivno razbila Yamaha Tmax 500, da bi nešto kasnije slabije inačice X-max 250 i 300 klasu GT-skutera ustoličile i kao pomodnu. Iz tog vremena sredine 2000-ih pamtimo i Kymco Xciting 250 (ali i 500 ccm) koji je od samog početka u okvirima jednog skutera nudio vrlo dobru opremu. Naime, na 'tajvancu' ste onomad mogli pronaći podesive ručice kočnice, čelična opletena kočna crijeva kao i dvostruki disk sprijeda, što u to vrijeme nisu imali ni neki motocikli srednje klase. Ne trebamo reći tko se kome na kraju rugao, zar ne...
U međuvremenu je, naravno, Xciting dodatno napredovao, te je obujmom završio na 400 ccm. Tajvanci ga, naime, ne nude u varijanti sa 300 ccm, a stepenica iznad njega rezervirana je za sportski nastrojen AK 550. Kad smo već kod sporta, Xciting 400 je po tom pitanju vrlo ozbiljan! Oštre linije oplata, opaka prednja i stražnja LED-svjetla, kočne čeljusti s radijalnim prihvatom, kontrola trakcije... Kymco se po svemu sudeći drži tradicije, te i dalje nudi vrhunsku opremu.
Između ostalog, prednja klasična vilica promjera 41 mm smještena je između dva mosta, baš kao na motociklima, što značajno povećava krutost vozila, a samim time i stabilnost u vožnji. Doista je nevjerojatno kakvom lakoćom Xciting 400 mijenja pravac te se prebacuje iz nagiba u nagib, a pritom ostaje vrlo stabilan i ne leluja. No od vozača pritom traži mirnu ruku i čistu liniju. U konačnici, rekli bismo da se osjeća poput nekog skutera sa 100 ccm manje, što znači lakše i poletnije no što bi to njegov obujam dao naslutiti.
Jednocilindarski motor od 400 ccm s četiri ventila isporučuje 34 KS i okretni moment od 38 Nm, što je sasvim dovoljno žustrosti za ovu vrstu vozila. Xciting 400, naime, postiže najvišu brzinu od 140 km/h, što ga čini podobnim i za duže izlete na autocestu. A kakva su ubrzanja? Kultivirani agregat odiše linearnošću, te bez problema prati i nešto žešći tempo vožnje na magistralnoj cesti. Pretjecanja automobila na kratkim ravnim dionicama izvode se bez 'kapi prolivena znoja', što znači sigurno i brzo.
Već spomenute dvostruke diskove sprijeda u kombinaciji s radijalno montiranim četveroklipnim fiksnim čeljustima karakterizira dosljedno i linearno usporavanje koje se izvodi malom uporabom sile na polugici. Boschev ABS (9.1) nadzire kotače te osigurava najbolje performanse kočenja bez blokiranja. Nadalje, vjetrobransko staklo, čija se pozicija može ručno mijenjati, nudi sasvim dobru zaštitu prsa i glave u višoj poziciji. Osobno nam je više odgovarao vodoravni položaj stopala na podnici, a jedino nas je malo smetala visina upravljača koji nam je bio preblizu koljena. Suvozača će pak, zahvaljujući visokoj stepenici na dvodijelnoj klupi, razveseliti nesmetani pogled preko vozača, dok s prostorom za kacigu baš i neće biti najsretniji. Ondje, naime stane jedna integralna kaciga u kombinaciji s nešto opreme.
Na kraju i o cijeni. Kymco je tijekom godina evoluirao u modernog proizvođača skutera, pa je i cijena u skladu s tom filozofijom. Xciting 400 u izvedbi VS, koja slovi kao limitirana, košta nemalih 8299 eura/62.528 kuna. To je nešto više od Yamahinog bestselera X-maxa 300, no zauzvrat dobivate i malo više performansi i opreme.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 400 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 34 KS (24,9 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 38 Nm pri 5750 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica promjera 41 mm, straga oscilirajuća vilica i dvostruki amortizeri. Sprijeda dvostruki diskovi promjera 280 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa
Kotači alu-legura 3,50 x 15, 4,25 x 14
Gume 120/70-15, 150/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1565 mm, dužina 2205 mm, širina 820 mm, visina 1285 mm, hod sprijeda/straga 110/107 mm, visina sjedala 815 mm, spremnik goriva 12,5 litara, masa 213 kg
Garancija dvije godine
Cijena 8299 eura/62.528 kuna
Zajednica | Komentari