2006-07-15 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Kymco je GT-skuter srednje klase obukao u odijelo veće inačice, što ima i prednosti i mane: xciting 250 je u gradu prevelik, ali oduševljava startnošću, na autocesti je nedovoljno brz, ali je miran i udoban. Najbolji je na zavojitim cestama, a osvaja i bogatom opremom te izvrsnom završnom obradom
Exciting na engleskom znači - ono što uzbuđuje, uzrokuje veliko zanimanje ili entuzijazam. Ta engleska riječ za uzbuđenje poznata je mnogima širom svijeta, najviše zbog filmova, glazbe i beskrajnih reklamnih kampanja. Na tajvanskom „uzbuđenje“ gubi prvo slovo, ali dobiva obujam 250 ccm i postaje xciting 250.
Radi se o GT-skuteru srednje klase koji je, uz manje promjene, obučen u odijelo veće inačice od 500 ccm. Široka podnica koja se prema gore pretvara u prednju oplatu vozača vrlo dobro štiti od vjetra. Moderno prednje svjetlo i integrirani bijeli pokazivači smjera naglašavaju dinamičnost i vizualno smanjuju veliki gornji dio oplata, u koji su Kymcovi inženjeri smjestili spremnik goriva kapaciteta 12,8 litara, s pristupačnim poklopcem s desne strane upravljača. Upravljač je uzdignut i vrlo širok, što vozaču daje veliku sigurnost i olakšava upravljanje. Na njemu je samo najbolje, kvalitetni prekidači i polugice kočnica s mogućnošću podešavanja položaja. Ispred širokog upravljača su široki instrumenti GT-looka, središnji brzinomjer s možda malo presitnim LCD-om, okretomjer, pokazivač temperature rashladne tekućine i, moramo reći, vrlo nelinearan pokazivač količine goriva.
Vjetrobran je prostran, svijen i visoko postavljen, upravo kako treba na ovakvom skuteru, što se ne može reći za iznimno lijepo dizajnirane, ali potpuno neučinkovite retrovizore. Postavljeni nisko, dopadljivo proširuju siluetu skutera, ali zato smetaju u gradskoj gužvi i uz minimalan pregled straga najviše prikazuju ruke vozača. Sjedalo je u istoj GT-maniri prostrano i široko, sličnije fotelji nego skuteru, s praktičnim malim prtljažnim prostorom na svom prednjem dijelu.
Suvozaču xciting nudi obilje prostora na sjedalu i sportske oslonce nogu ispod središnje plastične imitacije okvira. Cijeli stražnji kraj je vrlo širok, s velikim držačima za ruke suvozača pripremljenima za putni kofer i integriranim stop-svjetlom u LED-tehnologiji te pokazivačima smjera. Sve u svemu, moderno, veliko i vrlo ozbiljno izvana i, da ne zaboravimo, s izvrsnom završnom obradom. Ispod sjedala koje se podiže uz pomoć malog amortizera, prtljažnom prostoru moramo izostaviti ovo „velik“. Iako sjajno opremljen, s tapeciranom podnicom, rasvjetom, držačem i punjačem za mobitel, ne može sakriti manjak prostora u koji komotno stane samo jedna jet-kaciga.
Statika je zbilja „xciting“, ali skuter služi za vožnju, a u vožnji je kymco pokazao i vrline i nedostatke. Velike oplate vozača dobro štite od vjetra dok udobno sjedi i opušteno upravlja skuterom, ali u gradskoj gužvi veličina mu nije vrlina, pa je prolazak kroz nju otežan. Vožnja kreni-stani i spuštanje nogu otežava vrlo široka podnica na kojoj ima beskrajno mjesta za noge, ali kad treba održavati ravnotežu na mjestu, noge morate jako raširiti, pa će nižim vozačima nedostajati oslonca i prostora među autima. Po mokrom je nogavice hlača nemoguće sačuvati od prljanja po boku podnice. Sreća je što skuter izrazito dobro starta s mjesta pa će gužva, ako ste malo vičniji, ostati za vama.
U vožnji izvan grada skuter se ponaša uzorno, ali su ovjes i kočnice pomalo neodređeni, a čini vam se i da je pretežak za svoj obujam. Konstruktori su prije svega mislili na komfor pa su tome podredili dinamiku vožnje. Tako je najviša brzina na autocesti 130 km/h, a pritom je, barem prema okretomjeru, agregat tisuću okretaja u crvenom području. Uz automobile koji voze približno istom brzinom, za probijanje, obilaženje i potpuno iskorištenje nedostaje mu barem 10 km/h.
No, zato su zavojite ceste, unatoč veličini i masi skutera, stvarno „xciting“. Davanje nagiba skuter prati mirno i bez opiranja, u zavoj - doduše - ne pada sam, ali to je posljedica širokog profila guma. U najveći nagib dovodi se bez problema, a krajnji položaj označava zvučni signal struganja centralnih oslonaca o asfalt. Kymco posebno voli duge brže zavoje, gdje putanju prati uzorno i omogućuje visok putni prosjek. Dojam kvare tromost i osjećaj težine u brzom prebacivanju iz nagiba u nagib u bržim izmjeničnim zavojima, kao i nailazak na česta oštećenja kolnika u nagibu, koje prednja vilica dosta grubo prenosi na upravljač pa ga tad treba čvrsto držati.
Integralni kočni sustav je u skladu s pojmom „dobro opremljen“ i masom od 185 kg. Tako, za razliku od konkurencije, kymco sprijeda zaustavljaju dvostruki diskovi promjera 260 mm i stražnji disk, a kočno ulje do njih dolazi kroz ojačana čelična crijeva. Na njihovo djelovanje prigovora nema, učinkovitost je korektna, ali je tup osjećaj na polugicama. Da biste iskoristili njihov potencijal, morate dobro stisnuti tvrde komande i priviknuti se na iznenadno hvatanje kočnica nakon početnog mlakog i pomalo „spužvastog“ osjećaja. Budući da ovakve skutere vole i žene, taj bi im ovaj dio posla treba malo olakšati.
U gradu oduševljavaju brz start i postizanje brzine do 50 km/h, a u vožnji izvan grada mirnoća i uglađen rad, uz minimalnu buku iz velikog ispušnog topa. Pitanje koje su si u Kymcu sigurno postavili kad su oblikovali i slali ovaj GT na tržište je - „Tko su budući vlasnici ovog skutera?“ Zato su ga iznimno bogato i kvalitetno opremili, da bi uz visoki komfor i privlačan dizajn privukli kupce segmenta koji ne voze samo po gradu u čemu će nesumnjivo uspjeti. No, veličina skutera koja će se nekima svidjeti, druge bi, a pritom mislimo na sve veću žensku publiku, mogla okrenuti u drugom smjeru.
Iako je xciting opremljen i bočnim osloncem, podizanje na centralni traži nemalu silu, premještanje po garaži također, pa impresivnost dobivena izgledom većeg modela nekima može biti i neprivlačna. Uz to, stvoriti kvalitetan skuter poput xcitinga ni u Tajvanu više nije jeftino. Tako xciting 250 s cijenom od 33.930 kuna nije najjeftiniji u klasi, na što smo od tog proizvođača bili navikli, pa će ga se kroz takvu prizmu i promatrati. Unatoč svemu, xciting definitivno želi postati stvarna veličina u svojoj klasi, i zato su tu ovakva cijena i odlična završna obrada.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |