2010-09-02 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC | |
Kymcov provjereni maksi skuter Xciting spoj je nove vanjštine te provjerenih svojstava, a zahvaljujući njima birat će ga vozači skloni putovanju koji ne vole učestalo mijenjati svog dvokotačnog ljubimca
Ponovno smo se susreli s Kymcovim maksi skuterom Xcitingom 300Ri i kao da smo se našli sa starim dobrim prijateljem, a nismo ga na prvi pogled prepoznali. Novi, moderniji izgled, svježe linije te još bolja završna obrada pokazivali su da je od našeg posljednjeg susreta mnogo toga dotjerano te da je stari poznanik „radio na sebi“. No, kada smo se približili, dotaknuli ga i provozali, sjetili smo se svega što smo proživjeli zajedno te uvidjeli da se stvari na koje smo se naviknuli, nisu previše promijenile pa da i dalje možemo pretpostaviti manire našeg starog znanca.
Za ovu je godinu Kymco predstavio izvana poprilično izmijenjeni model Xciting koji je na našim prostorima poznat već dulji niz godina. Uz to, poslije prošlogodišnjeg dotjerivanja koje je uključivalo jači motor obujma 300 ccm te nekoliko naglašenih sportskih detalja u inačici Ri, Xciting odsad dolazi sasvim preobražen. Očito je dizajnerski studio radeći na modelu downtown uočio da na dobroj Xcitingovoj podlozi pomlađivanje mogu poprilično lako odraditi, a i dodatno dobiti na ekskluzivnosti.
Unatoč predstavljanju novih maksi skutera još je uvijek vidljivo da Kymco model Xciting i dalje vidi kao vrh svoje ponude. No, sada je taj vrh kudikamo ljepši zahvaljujući posve novoj prednjoj oplati s dvostrukim svjetlima, integriranim pokazivačima smjera, dodatnim svjetlima LED-tehnologije te podužem vjetrobranu. Isto tako, sprijeda je skuter potpuno nove osobnosti, dok je straga ostao gotovo nepromijenjenim. Komponiranje staro-novo odrađeno je izvrsno, a linijama oplata proteže se stara ergonomija.
Uz to, veliko prostrano sjedalo i dalje nudi obilje mjesta, no ne „prima“ vozača duboko u sebe te mu ne omogućuje potpuno stapanje sa skuterom. S druge strane, podnica je još uvijek izdašna s izvrsnim gornjim položajem za noge. Ni suvozaču se nije mnogo toga promijenilo, pa sjedne li na skuter straga, neće vam znati reći na kojem od Xcitinga se vozi. Što se opreme tiče, standardno je kvalitetna, a instrumenti su pregledni u svom automobilskom stilu, no uz i dalje prisutnu primjedbu na premale brojke i slova na središnjem LCD-ekranu. Upravo raspored prtljažnog prostora prvi otkriva da novi Xciting leži na „kosturu“ starog.
Prilaz spremniku goriva pak je još uvijek na desnoj strani prednjice, no voljeli bismo da - kao i na downtownu - jednog dana to bude u sredini podnice. Također, sjedalo i dalje ima simpatičan i koristan pretinac na svom prednjem dijelu, ali je prostor pod njime ostao premalenim te s malim kutom otvaranja sjedala. Stoga će spremiti integralnu kacigu biti poprilično teško, a dvije gotovo nemoguće. Međutim, može se uživati u amortizeru koji drži sjedalo podignutim te puniti mobitel ili napajati navigaciju pomoću 12-voltne utičnice. Osim toga, bočni se pretinac na prednjici može zaključati što je više nego pohvalno, a tu Xciting prednjači pred novijim downtownom.
Nadalje, upoznavanje ili bolje rečeno podsjećanje na stare manire, nastavlja se i u vožnji. Ugodan na pravcu, nešto tromiji pri promjeni nagiba u zavojima, te donekle lelujav na prednjem kotaču pri višim brzinama Xciting je i u novom ruhu, no čini nam se da je inače tvrd ovjes odsad nešto uravnoteženiji, a zaštita od vjetra dobra. Kočnice standardno odrađuju svoju zadaću i ustvari se dinamički nema baš što za prigovoriti. Osim činjenice da je sve onako kako je bilo i prije, u doba kada je Xciting ugledao svjetlo dana, a otad ima već godina.
Iako je dobar i sasvim dovoljan za Xcitingovu masu i dinamičke osobine, njegov motor snage 24 „konja“ bi mogao biti i boljim. Nemojte pogrešno shvatiti - motoru ne možemo ništa prigovoriti osim nešto veće buke pri kretanju, no nakon što smo u downtownu 300 vozili novi motor snage 30 KS, ne možemo, a da ga ne poželimo i ispod ovih oplata.
Rezimirajmo stoga ovako. Xciting se u osnovi nije pretjerano promijenio te će nam skora budućnost vjerojatno donijeti dostojnog nasljednika. Ipak, unatoč nekim zamjerkama koje se tiču pomalo arhaičnih voznih osobina, Xciting je i dalje više nego uzoran putni skuter koji nudi obilje mjesta za vozača i suvozača. Povrh toga, oduvijek je bio iznimno kvalitetno izrađen, pouzdan i uzorno završno obrađen, a odsad je zahvaljujući dotjeranoj vanjštini i znatno ljepši.
Cijenom od 38.025 kuna nikako ne pripada jeftinijim skuterima u klasi, niti to više pokušava biti, a njegova najveća pozitivna osobina je što svima koji ne teže otkrivanju novih modela, već žele voziti, provjereno nudi novi osvježen izgled. Ti vozači neće dvojiti da ispod novog lica plate provjerenu tehničku pozadinu.
Obujam: 270,6 cm3
Snaga: 23 k (17,5 KW) 8000 rpm
Okretni moment: 41,4 Nm @ 5500rpm
Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 - 15
Stražnja guma: 150/70 - 14
Obujam spremnika: 12,8 l
Dužina: 185 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |