Test | Royal Enfield Hunter 350: Lovac na zabavu
Unatoč bezvremenskom, klasičnom dizajnu, Hunter, odnosno HNTR, ne želi pod svaku cijenu biti retro. Prvi put Indijci postavljaju motocikl na 17-inčne kotače bez zračnica, fokusirajući se na agilnost, stil i svestranost za mladu publiku
Ne, nije riječ o tipfeleru. Royal Enfield svijetu ljetos predstavljen stroj Hunter 350 u Europi reklamira kao 'HNTR 350', no i dalje se izgovara Hunter. Tako velika slova za malen motocikl s velikim ambicijama? Da, namjera mu je u zapadnom dijelu svijeta približiti se ciljnoj skupini koja je uglavnom nova za tradicionalnu indijsku marku. Kod mladih, modernih ljudi u srednjim dvadesetima, simpatije želite osvojiti agilnošću, jednostavnošću i retro šarmom, odnosno pristupačnim, robusnim strojem klasičnog dizajna, stvorenim kao svakodnevni ili drugi motocikl za svaku priliku.
U tu svrhu tvrtka, s poviješću duljom od 120 godina, napušta vlastite, dobro utabane staze. U povijesti marke ne postoji izravan primjer motocikla koji je inspirirao dizajn modela HNTR 350. Kratkim međuosovinskim razmakom, relativno ravnim, uskim upravljačem te aktivnim položajem za vožnju, izdvaja se od prethodnih modela serije 350 iz ponude Royal Enfielda. I vizualno podsjeća na europske moderne klasike poput otmjenog Triumpha Bonnevillea.
U fokusu okvira, koji je potpuno redizajniran izuzev jedne cijevi, nalazi se zrakom hlađeni jednocilindarski motor. I barem ovdje gotovo sve ostaje isto. Dugohodni motor od 349 kubika u identičnom izdanju pokreće Classic i Meteor te u službenim podacima ostavlja iznimno dobar dojam. Konstrukcija iz 2021. s bregastom osovinom pokretanom lancem i samo dva ventila može se mirne savjesti opisati kao pripadnik stare škole. Zračna kutija i ispuh su novi, potonji nije kromiran i umjesto toga je od običnog, crno obojenog čelika. S novim mapiranjem, HNTR bi trebao spontanije reagirati od klasičnih Royalovih izvedbi.
Jedan okret taktilno privlačne retro startne tipke i jednocilindraš se pokreće iznenađujuće živahno. Royal Enfield naglašava da svaki model serije 350 namjerno ima vlastiti jedinstveni karakter zvuka. HNTR tutnji iz ispušne cijevi u maniri mnogo odraslijeg motora, odlučno i uvjerljivo reagirajući na unose ručice gasa. Homologacija Euro 5 očito nije utjecala na zvuk, čak i ako je izlazna snaga solidna. Dobrih 20 KS pri 6100 o/min i 27 Nm od 4000 o/min izmjereno na mjernom stolu točno odgovaraju specifikacijama proizvođača. Uostalom, ravni tijek krivulje okretnog momenta otkriva iskoristiv potisak gotovo iz praznog hoda, dovoljan za brzo startanje na semaforu i ležernu 'dizelašku' vožnju pri niskim okretajima u gradskoj gužvi.
Naša testna vožnja, međutim, počinje taman na izlasku iz naselja. Iako je kraj siječnja, vremenski uvjeti iznenađujuće su ugodni dok napuštamo Senj u smjeru juga po Jadranskoj magistrali, vjerojatno najljepšoj cesti u Hrvatskoj. Osjećaj ručice spojke i kočnice impresivni su od prvoga metra, a prijenos snage može se dozirati uglađeno i fino, te zahtijeva malo ručne snage i stoga je prikladan i pri niskim brzinama. Mjenjač s pet stupnjeva prijenosa može se precizno koristiti (iako konkretni primjerak još nije bio potpuno razrađen). Zahvaljujući kontrabalansnoj osovini, razina vibracija ostaje ugodna.
Lagano skrećući uskim upravljačem prema nizu zavoja koji vode prema Karlobagu, HNTR ostavlja uvjerljiv dojam. Na takvom terenu odabir stupnjeva prijenosa postaje sporedan, a uglađeni jednocilindraš vjerno služi i kao akustični brojač okretaja. Samo iznad granice od 50 km/h poželjeli smo nešto odlučniji potisak, jer kada izađete iz naselja, potrebno je dosta strpljenja kada je u pitanju ubrzanje.
Osobito kada, uz masu od 180 kilograma spremnih za vožnju (plus vozač), brzinomjer prijeđe oznaku od 100 kilometara na sat. Ako želite postići najvišu brzinu od 114 km/h, morate prebaciti u niži stupanj prijenosa i naviknuti se na visokofrekventne vibracije u gornjem rasponu okretaja. Ipak sve navedeno vožnju čini zabavnom - HNTR nije osobito brz, no to znači da prije zavoja nećete ubrzati do brzina koje zahtijevaju snažno korištenje kočnica (ako uopće). Zvučna kulisa stvara dojam da jurite, a zapravo ste uvijek u sasvim razumnom rasponu brzina - plus za sigurnost, a i vozačku dozvolu.
Indijski motocikl naginje se bez napora i precizno kruži oko najužih zavoja. Njegov uzak spremnik goriva i umjereno visoki upravljač osiguravaju uspješno ergonomsko balansiranje između ležerne i aktivne vožnje. Manevri skretanja i manevriranja laki su zahvaljujući velikom zakretnom kutu upravljača, kratkom međuosovinskom razmaku te niskom težištu. Za vozače više od 1,90 metara, HNTR se u početku čini premalenim. Ali ako se kao visoka osoba pomaknete daleko unazad u sjedalu, koljena i položaj oslonca pristaju iznenađujuće dobro. Vozači s kratkim nogama će ionako biti sretni zbog kompaktne ergonomije. Katalog dodatne opreme također nudi nešto više, dosljedno ravno sjedalo za više slobode kretanja.
Gume Ceat Zoom XL indijske proizvodnje postavljene su na 17-inčne kotače od lijevanog aluminija. Djeluju dobro na suhom, čak i na niskim temperaturama. HNTR radijuse iscrtava intuitivno i vjerno u odabranoj putanji, brzo povećavajući povjerenje u sve dublja naginjanja.
Teleskopska vilica i stražnji amortizeri pouzdano traže zdravu sredinu između čvrstog i udobnog. Pri brzim udarcima, odziv ovjesa bi trebao biti malo osjetljiviji. Ako pri kočenju naiđete na poprečnu neravninu, dovoljna progresija vilice sprječava snažne udarce u graničnik. Jedino što se može podešavati je predopterećenje opruge straga, što je s obzirom na cijenu i kategoriju vozila podnošljivo.
Kočnice? Čeljusti Bybre opremljene su fino reguliranim dvokanalnim ABS-om. Uz sportski stil vožnje, ugodno kratak prazan hod ručice ne prati uvijek očekivana sila kočenja, ali to može biti do konkretnog (ne potpuno uhodanog) primjerka. Koga briga, učinak kočenja dovoljan je za opuštenu vožnju u zavojima i gradu.
I jesmo li već spomenuli uzbudljivi zvuk pucketanja ispuha pri spuštanju okretaja, odnosno otpuštanju gasa? Ostali dodaci i značajke također su pragmatični - USB-priključak skriven je ispod ručice spojke, jednobojni digitalni zaslon u kokpitu pruža informacije o vremenu, odabranom stupnju prijenosa, razini goriva te nudi brojač prijeđenih kilometara. H4 žarulja nalazi se u klasičnom okruglom svjetlu - LED-ice su samo straga. Postoje opsežne mogućnosti dodatne opreme za individualiste. Između ostalog, dostupni su vjetrobran, retrovizori na kraju upravljača, kratki rep te odsad opcijski dodatni instrument za navigacijski sustav. Cijena je također dobra - retro motocikl dostupan je od 4910 eura, dok dvobojna kombinacija stoji 140 eura više. Postoji ukupno šest varijanti boja koje možete izabrati.
Zaključak
Najsportskiji Royal Enfield u klasi od 350 kubika do danas čini mnogo toga dobrog te gotovo ništa loše. S jednostavnim dizajnom, odgovarajućom kvalitetom izrade te mnogo karaktera, novoj generaciji motociklista omogućuje doživljavanje 'Modern Classica' iz perspektive diskontne cijene. Preporučljivo? Apsolutno. Nadamo se da će se mnogo više proizvođača u budućnosti odvažiti na ovaj mladi, ali rastući segment tržišta.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom/uljem hlađeni četverotaktni monocilindrik, jedna bregasta osovina u glavi, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, regulirani katalizator, alternator 221 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac, sekundarni prijenos 2,800
Provrt x hod 72,0 x 85,8 mm
Obujam 349 ccm
Kompresija 9,5 :1
Snaga 20 KS (15,0 kW) pri 6100 o/min
Okretni moment 27 Nm od 4000 o/min
Statična buka 89 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 270 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura, 3.00 x 17, 4.00 x 17
Gume 110/70-17, 140/70-17
Serijske gume CEAT Zoom XL
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1370 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 96 mm, hod sprijeda/straga 130/102 mm, visina sjedala* 790 mm, masa sa svim tekućinama* 180 kg, nosivost* 180 kg, spremnik goriva/rezerva 13,0/0,5 l
Garancija: tri godine
Servisni intervali: svakih 5000 km
Boje: plava, crvena, crna, srebrna, bijela, siva
Cijena: od 4910 eura/36.994 kune
Mjerenja
Najviša brzina: 114 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 15,1 s
Međuubrzanje 60-100 km/h: 14,4 s
Odstupanje brzinomjera
Efektivno (50/100 km/h) 47/96 km/h
Potrošnja
Magistrala: 3,1 l/100 km
Doseg: 419 km
Vrsta goriva: Eurosuper 95
Zajednica | Komentari