Honda je za 2021. temeljito revidirala svoju seriju NC. No, dok je s jedne strane dodala maksi skuter Forzu 750, X-model je kao jedini NC ostao braniti čast motocikala
Novčanik, smartphone i dokumenti su u jakni, no gdje smjestiti sunčane naočale, windstopper, kišno odijelo? Pohrana dodatnih ali uvijek potrebnih, korisnih stvari na motociklu oduvijek je predstavljala veliki izazov. Izazov kojem Honda NC 750 X i danas, devet godina nakon premijere u potpunosti udovoljava. Naime, sve što trebate učinit je da podignete poklopac lažnog spremnika goriva, ubacite sve neophodne sitnice i već ste spremni za ležerno putovanje.
Honda je za prvu vožnju osigurala NC 750 X s DCT-mjenjačem, koji je u međuvremenu došao do 55 posto omjera u ukupnoj prodaji ovoga modela. DCT je revidiran, tu su novi modovi vožnje – standard, sport i rain – a na odgovarajući stupanj prijenosa utječe i vaš stil vožnje. U osnovi, čak se i skeptici dobro slažu s funkcioniranjem DCT-a s tim da vam uvijek kao alternativa ostaje i ručna izmjena stupnjeva putem prekidača.
Sve u svemu, DCT, koji Honda neprestano dorađuje u proteklih 10 godina, vrlo je dobro 'složen', stupnjeve prebacuje tiho i bez trzaja a i zvučna kulisa (klang-zvuk) od sada je znatno ugodnija (tiša). Doplata za DCT košta 5000 kuna, a osim povećanja komfora donosi i dodatnih 10 kg na vagi. Stoga je sasvim u redu da su Hondini inženjeri uštedjeli kilograme negdje drugdje, konkretno - na motoru i okviru. S DCT-om NC X sada teži 224 kg.
Zaključak
NC 750 X nikada nije pokušavao biti showbike, njih ionako ima podosta na tržištu, već racionalni allrounder primjeren širokom krugu kupaca. Snažniji motor i skraćen završni prijenos u njega su 'ubrizgali' dodatnu dozu dinamike, racionalnost je tako postala još dinamičnija. Upravo to je i trebalo NC-u, budući da njegova praktičnost (prostor pod spremnikom, potrošnja, skromni troškovi rednovnog održavanja, pouzdanost itd.) ionako nikada nije bila upitna.
Što je novo?
Euro5 standard
povećanje snage od 4 KS i okretnog momenta od 1 Nm
Povećanje leptirastih tijela (plus 2 mm)
Povećanje broja okretaja (plus 600 o/min)
Novi airbox
Manji i efikasbiji katalizator
Smanjenje mase motora (minus 1,2 kg)
Lakši okvir (minus 1,8 kg)
Ride-by-wire
Dorada kontrole trakcije (tri intenziteta)
LCD-kokpit lakši za čitanje
Povećanje prostora pod lažnim spremnikom goriva
Niže sjedalo (minus 30 mm)
Kraći hod ovjesa
Efikasnija zaštita od vjetra (vjetrobran)
Izmjena dizajna
Masa motocikla smanjena za 6 kg
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 420W, akumulator 12V/11,2 Ah, šest brzina (DCT), pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 77,0 x 80,0 mm
Obujam 745 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 59 KS (43 kW) pri 6750 o/min
Okretni moment 69 Nm pri 4750 o/min
Buka u stajanju 89 dB (A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda disk prmjera 320 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 4,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 214 (224) kg, najveća dopuštena masa 432 kg, spremnik goriva 14,1 l
Garancija dvije godine
Boje plava, crvena, bijela, mat-crna
Cijena 64.500 (69.500) kuna
*vrijednosti u zagradi odnose se na model s DCT-om