Test | Honda CBR 900 RR SC28
Kodna oznaka SC u Hondi označava motocikle klase 1000 ccm, a 28 nije
ništa drugo no redni broj konkretnog projekta koji je iznova definirao
pojam maksi-sportaša
Godine 1992. aktualni je Suzuki GSX-R 750 W s punim spremnikom goriva na vagi pokazivao 239 kg, dok je Kawasaki ZXR 750 bio devet kilograma lakši. U klasi 1000 je Yamaha FZR mjerila 241 kg, dok je Suzuki GSX-R 1100 W iz 1993. s 260 kg više potpadao u kategoriju teretnog vlaka no sportskog motocikla.
Koliko je prvi Fireblade bio ispred svoga vremena pokazuje podatak da je sa svim tekućinama mjerio svega - 208 kg. Honda je masu svojstvenu klasi 600 kombinirala s motorom obujma 893 ccm koji je razvijao 124 KS. Samo 124 KS? Da, bio je to kamen spoticaja za sve tvrdokorne ljubitelje maksi sporta, koji su s nevjericom i šokom promatrali inače vrlo atraktivnu Hondu. Jer, kako se sa Exupovih ili GSX-R-ovih 150 KS spustiti razinu niže, na snagu svojstvenu klasi 750?
Spartanski kokpit svojstven sportskim motociklima
Vozači su morali biti spremni na potpunu promjenu filozofije vožnje, redefiniranje prioriteta i usvajanje potpuno novog stila vožnje. Zbog širokih alu-profila okvira smotanih oko glave motora, Fireblade se u predjelu koljena osjećao dvostruko šire od superbikeova s kraja 80-ih. No maleni, uski upravljač bliže je smješten vozaču, što daje bolji osjećaj za prednji kraj motocikla. Honda se sprijeda, za razliku od ostale konkurencije toga vremena, kotrljala na 16-colnom kotaču dimenzije 130/70. To joj je najveći nedostatak, budući da je 1992. bio veliki problem (baš kao i danas) pronaći kvalitetan pneumatik u toj dimenziji.
Konvencionalna vilica je u odnosu na onu upside-down štedila 1 kg – kaže Honda
Prigušeni zvuk i svileni karakter iznimno pouzdanog i kvalitetnog četverocilindarskog motora savršeno se nadopunjava s besprijekornom završnom obradom i funkcionalno izvedenim detaljima. Crni originalni ispušni top decentno je ukomponiran u siluetu motocikla, a zvuk koji izlazi iz njega je stidljiv i nježan. Inače, na tržištu rabljenih su još prije desetak godina bili poznati primjerci SC28 sa preko 150.000 km koji su "zviždukali" jednako zdravo kao i prvoga dana.
Motor ubrzava od 2000 o/min čak i kada je u šestoj brzini, Firebladeovi mišići su u svakom trenutku napeti i spremni za borbu. Premda je prošlo dva i pol desetljeća od njezina rođenja, SC28 se i danas u - okvirima ove klase - silovito obrušava na sve kombinacije zavoja i visine nagiba. Sve prepreke svladava lakonogo i opušteno, a brze zavoje prolazi nešto širom putanjom od one na koju smo naviknuli od sportaša novijeg datuma proizvodnje.
Rupice u oplatama su prema Hondinim navodima trebale poboljašti
upravljivost pri većim brzinama
- teško je povjerovati u tako nešto
Uz takvu laku i jednostavnu upravljivost, snaga od 124 KS i danas je sasvim dostatna za svaku situaciju s kojom se možete susresti na cesti. Analogni instrumenti su ugodni za oko, logički posloženi i pregledni, te čak iz današnje perspektive djeluju atraktivno. Ukorak s današnjim trendovima ide i potrošnja. Dokaz koliko je na ovom motoru sve dobro usklađeno, dokazuje podatak da Fireblade rijetko kada u cestovnoj uporabi troši preko 5,5 litara na 100 km! Prvi je Fireblade vrlo uspješno u isti lonac uspio ubaciti allrounderski talent i sportski duh, što je postao trend za vrijeme koje je slijedilo. Dokazao je i da sportaš - unatoč snazi od „samo“ 124 KS - može biti strašno brz, kako na cesti tako i na stazi.
Upravljiva, lakonoga, precizna – Honda Fireblade SC28
Tehnički podaci
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, promjer x hod 70 x 58, obujam 893 ccm, snaga 124 KS (91 kW) pri 10.500 o/min, okretni moment 91 Nm pri 8000 o/min, dvostruke alu-grede, klasična vilica promjera 45 mm, sprijeda dvostruki diskovi promjera 296 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg
Zajednica | Komentari