Motorevija
PRETRAGA
2011-02-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Milanski sajam motocikala EICMA nije lansirao samo nove zvijezde, već su neki modeli doživjeli svojevrsni comeback, kao primjerice legendarna honda CBR 600 F. Upravo 2011. godine ona uzvraća udarac



Pretvorbe uspješnih nakeda u neuspješne allroundere nisu neuobičajena pojava! Dogodilo se to, između ostalog, i velikoj Hondi kada je uspješan hornet 600 dodatno opremila gornjom oplatom te drukčijom izvedbom ispuha.
Iako je konkurenciji s kawasakijem ZR-7 S-om te Yamahi s fazerom 600 posao doslovce bujao i dokazivao da na tržištu ima mjesta za još ponekog konkurenta, Hondin je hornet 600 S pak brže izletio iz proizvodne ponude no što je onamo dospio. Rekli bismo - stigao je brzo, a otišao još brže.

Kasnije je Kawasaki s modelom Z 750 S doživio sličnu sudbinu, i svi su mislili da je „prodavanje nakeda pod allroundere“ ustvari loš poslovni potez. Kao i mnogo puta dotad, potvrdilo se da na tržištu motocikala zapravo nema pravila i da cijela teorija naprosto - ne drži vodu! Jer, kako onda objasniti fenomen yamahe FZ6 fazera koja je ostavila dubok trag u gotovo svim europskim zemljama te postala jednim od najuspješnijih motocikala 21. stoljeća unatoč gornjoj oplati, ili možda baš zbog nje!

No, ona nije bila derivat nakeda, već je verzija naked ustvari bila derivat FZ6 fazera! Je li obrnuti redoslijed možda dobitna formula? Bilo kako bilo, Honda je svoju lekciju naučila te klasu nakeda od 600 ccm jasno razgraničila. Gornja oplata ide uz model CBF 600 S, dok se hornet 600 nudi isključivo kao naked. Naravno, ta dva motocikla razdvaja i količina snage od 24 KS viška u korist horneta.

     

No, usporedo s tim tijekom razvoja u spomenutim klasama, tržište je od svestrane Honde tražilo sve manje svestranosti, a sve više radikalizma te beskompromisnosti. U takvom raspletu 2004. rođen je model CBR 600 RR, a ugašena je legenda duga 19 godina - CBR 600 F. Da, biznis ne mari za legende, pa čak ni kada je u pitanju motocikl takve karizme.
Također, CBR 600 F je bio kamen temeljac klase 600 kao klase sportskih motocikala koje danas poznajemo. Godinama je na svim usporednim testovima deklasirao konkurenciju, mijenjajući tek poneki detalj te slovo u oznaci. Premda je konkurencija s vremenom postajala sve oštrijom i opasnijom, Honda je kontinuirano držala svoj pravac u smjeru svestranosti. To je u konačnici i pokopalo F-icu, jer ona jednostavno više nije bila dorasla vremenu.

No, 2011. je stanje stvari sasvim drukčije. Radikalni sport se iz godine u godinu sve manje prodaje pa tvrtke moraju početi pratiti nove trendove. Traže se motocikli koji su jednostavni za upravljanje, laki za održavanje, pouzdani te ponajprije jeftini! Hondi je tu sinula ideja - da ovaj put hornet 600 obuče u oplate od glave do pete, te mu vrati ime koje ju je krajem 20. stoljeća proslavilo - CBR 600 F!

Prve reakcije na uskrsnuće CBR-ke su sjajne. Svi govore da je upravo taj motocikl trebao Hondi da zaokruži svoju ionako snažnu ponudu modela.

Kupac CBR-a 600 F dobiva četverocilindarski motor snage 102 KS koji je provjereno pouzdan, uglađen i štedljiv. Tu je i aluminijski back-bone okvir s motorom kao nosećim dijelom, izvrsne kočnice vrlo lake za doziranje, te prostrano sjedalo na kojemu ni putovanje udvoje neće biti nikakav problem. Stoga ostaje tek jedna nepoznanica - cijena? Ona bi prema prosudbi zdravog razuma trebala biti konkurentna.



Naime, poznato je da je u posljednje dvije godine tečaj japanskog jena spram eura izrazito nepovoljan, što je rezultiralo poskupljenjem japanskih motocikala. Naravno, tako su europski proizvođači postali konkurentnijima, na što su japanski proizvođači reagirali smanjenjem proizvodnje motocikala. No, smanjenje proizvodnje pak donosi dodatno poskupljenje pa je za japanske proizvođače nastao tzv. „efekat živog pijeska“, odnosno svakim su danom sve dublje u problemima, a svaki ih logičan potez još više ukopava.

Bilo kako bilo, Honda je ustvari učinila ono što je jedino mogla - uzela je uspješan i provjeren model koji se proizvodi u talijanskoj Atessi (nema carine, ne ovisi o jenu), a koji nije morala razvijati s praznog lista papira te ga opremila kompletnim oplatama te novim prednjim svjetlom. No, najbolje od svega je da taj motocikl ustvari nema konkurenciju. Suzukijev GSX 650 F nije na istoj tehničkoj razini, Yamahin fazer 800 je skuplji i nema pune oplate, dok yamaha XJ6f diversion osjetno zaostaje u snazi te više cilja na početnike.

Naša je prognoza da će CBR 600 F za Hondu biti nova „zlatna koka“. Kupci će u konačnici dobiti izvrstan allrounder provjerene kvalitete. Naravno, sve to pod uvjetom da - cijena štima.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Honda CBR 600 F (2011.)
Honda CBR 600 F (2011.)

Honda CBR600F

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 100 k (75 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 235 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R