Motorevija
PRETRAGA
2015-05-04 , Autor: Ante Radić, Slike: fact
Bookmark and Share

Dva nova pripadnika Yamahine obitelji MT igraju na kartu okretnog momenta. Poslije devetke stigla je i sedmica, ali još uvijek se povlači pitanje – koji je bolji za što?

MT-07 i MT-09 trenutni su prodajni hitovi, čak i na posrnulom hrvatskom tržištu. Toliko snage i cool-faktora ne nudi nitko osim Yamahe, barem ne za ovako diskontne iznose. Zato kupci u prodajne salone ulaze opterećeni slatkom dvojbom – koji MT pruža veću protuvrijednost za novac? Za odgovor na ovo pitanje treba nastaviti čitati dalje.



I dok sedmica nudi tipičnu ergonomiju nakeda, devetka to čini s primjesom endura. Naime, upravljač je na modelu MT-09 povišen i postavljen bliže vozaču, pa se izgubio onaj „nakedovski“ osjećaj. Trocilindarska devetka je kompaktna i uska, ali ako ju uzjašete nakon dvocilindarske sedmice, spoznat ćete da se ipak radi o odraslijem motociklu. Drugim riječima, sedmica se može učiniti poput igračke, a to potkrepljuje i skromnih 181 kg mase.



Brojke, međutim, govore da se radi o vrlo ozbiljnim igračkama, jer do 100 km/h devetka stiže za 3,3 sekunde, dok je sedmica tek pola sekunde sporija. Dramatične su razlike isplivale su na vidjelo prilikom mjerenja ubrzanja do 200 km/h – MT-09 taj posao obavlja za 11,5 sekundi, dok MT-07 traži strpljenja s izmjerenih 24,7 sekunde. Apsolutni gubitnik? Da, ali samo u oku onih koji voze utrke ubrzanja na 402 metra.



Japanski triling neminovno je brutalniji od twina! No, sve one koji traže porciju snage za svakodnevicu, vikend izlete ili putovanje na godišnji odmor – sedmica će jako dobro poslužiti. Radi se o pogonskoj jedinici obujma 690 ccm, koja ne samo da se rado vrti (crveno područje na 10.500 o/min), već kroz cijelo radno područje nudi gotovo jednaku vrijednost okretnog momenta. Začudili biste se koliko potiska nudi twin relativno malog obujma. U rasponu od 3000 do 9000 okretaja dostupno je 60 Nm okretnog momenta, a to znači da ne treba konstantno „lupati“ po mjenjaču, a primjena u svakodnevici je nenadmašna.

Twin nikada ne ostavlja dojam kao da je pod stresom, jako dobro „leži“ na gasu i zapravo se nikada ne doima neuhranjenim, unatoč relativno maloj snazi od 76 KS. I najbolje od svega – s prosječnom potrošnjom od 3,5 l/100 km izuzetno je ekonomičan.
Trocilindarski motor iz modela MT-09 puno je većeg kalibra. Ni njemu se ne može poreći ekonomičnost (4,4 l/100 km), a po pitanju dostupnosti okretnog momenta iznimno je impresivan: u rasponu od 2500 do 10.000 okretaja, uvijek je na raspolaganju 70 Nm, dok je najveća snaga od 108 KS „postavljena“ na 9700 o/min.



Ipak, u dva od tri ponuđena moda rada, trocilindraš na komandu gasa reagira vrlo oštro i naglo. Taj se vrlo direktan odaziv (mod STD i A) negativno manifestira kroz trzajeve i grube reakcije pod opterećenjem, pa najblaži, treći mod (B) zapravo nudi najprirodnije doziranje gasa. No, tada je maksimalni broj okretaja „spušten“ za 1500, a na raspolaganju je 112 deklariranih KS. Unatoč tome, B-mod je najuravnoteženiji i samim time najbolji izbor za gradsku vožnju.

Pojam „lakoća korištenja“ najbolje opisuje razliku između manjeg i većeg MT-a. I dok se sedmica predstavlja kao laka atletičarka i svaki zadatak obavlja sa smješkom na licu, devetka je oštar stroj s kojim se treba naći na istoj frekvenciji. Ista priča vrijedi i za osjećaj upravljanja – veći MT nije tako neutralan u zavojima kao manji, zahtijeva više korektivnih akcija te izraženiji counter-steering impuls na upravljaču. Spomenimo i kako harmoničnost upravljanja osjetno opada kako se gume troše.



Kod sedmice je sve mekano i udobno, motocikl je jako dobro izbalansiran, vozna je dinamika harmonična i precizna. Najkraće rečeno: ako ste u potrazi za homogenim dvokotačem, ne treba tražiti dalje. Ipak, ljubitelji trocilindarskih motora teško se odlučuju za twinove, jer su „kulturološke“ razlike ogromne. MT-09 je vrlo potentan stroj koji garantira zabavu – radi se o kombinaciji snage, okretnog momenta i agilnosti kakvu je teško postići s bilo kojom drugom konfiguracijom pogonske jedinice. Spektakularna zvučna kulisa ne može se dočarati riječima, ali kombinacija oštrine i grubog režanja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Još da je ovjes više dorastao zadatku, MT-09 bio bi bio - stroj bez mane.


ZAKLJUČAK

Koji je, dakle, bolji – mali ili veliki MT? Kada podvučemo crtu, sedmica odnosi pobjedu. Radi se o homogenijem i bolje izbalansiranom dvokotaču, koji se jednostavnije vozi i bolji je odabir za svakodnevicu. Ima manje „mana“ nego njegov veći brat, koji je i nemalih 20-ak tisuća kuna skuplji. No, svi oni željni visokog faktora zabave i maestralne vučne sile trocilindraša, bez obzira na nedorečen ovjes i pomalo nediferentnu upravljivost, u velikom MT-u će pronaći pravog partnera.







Yamaha YZF-R6 2006-2007

Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (92 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 169 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R