Test | Yamaha xenter 150 - Šminker lakog koraka
Xenter odlikuje kvalitetna završna obrada, štedljiv i uglađen pogonski agregat te vrlo prostrana podnica
Italija naprosto obožava skutere velikih kotača obujma 150 ccm, a dokaz tomu je višegodišnji uspjeh honde SH 150 koja je nekoliko godina zaredom bila najprodavaniji skuter na „Čizmi“. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija. Naime, kod nas su omiljeniji oni obujma iznad 250 ccm, koji se podjednako dobro snalaze u gradu i izvan njega ili pak GT skuteri. Yamaha xenter se u taj film ne uklapa u potpunosti, i to prvenstveno iz razloga jer spomenutim klasama ne može konkurirati prtljažnim prostorom pod sjedalom, komforom, performansama a niti prostranošću. Čime onda uopće može?
Za početak recimo, manjom premijom osiguranja (kategorija od 101-175 ccm) te – štedljivošću! Potpuno novi agregat od 155 ccm opremljen ubrizgavanjem goriva na 100 km gradske vožnje troši tek nešto više od 2,5 litre. Spremnik od 8 litara tako zapravo nudi respektabilan doseg unatoč tome što motor razvija vrlo solidne performanse.
Sa 16 KS i skoro 15 Nm okretnog momenta xenter ubrzava do najviše brzine od 110 km/h (na instrumentima), i to neprimjetno, fluidno i linearno. Vibracija u vožnji gotovo da i nema, tekućinom hlađeni motor s jednom bregastom osovinom i četiri ventila radi tiho i uglađeno. Razloge treba potražiti u činjenici da je Yamaha u njega ugradila kvalitetne komponente poput lakog klipa od lijevanog aluminija te cilindra sa keramičkom košuljicom.
Za razliku od vrhunskog motora, ostatak skutera podložan je oportunim stavovima. S jedne strane tu je vrlo dobra završna obrada, najmoderniji instrumenti u klasi te stražnji ovjes monocross koji konceptom odgovara onome na T-maxu. S druge je strane tu bubanj kao jeftino rješenje što se mnogima zasigurno neće svidjeti. Primjerice, konkurencija poput honde SH 150 ili aprilije scarabeo 200 i sprijeda i straga nudi disk. Kad smo već kod kočnica, xenter je opremljen vezanim sustavom kočenja što znači da pritiskom poluge stražnje kočnice aktivirate i onaj na prednju. U suštini, zaustavljanje je dobro iako traži snažan stisak, no disk bi u glavama kupaca stvorio znatno pozitivniji efekt od bubnja.
Drugi je nedostatak xentera potpuni izostanak prostora pod sjedalom. No dobro, ne baš potpuni jer ipak postoji „rupa“ u koju stanu rukavice, prometna i dvije kutije cigareta, dok u onu smještenu u prednjemu štitu možete ubaciti sunčane naočale. Stoga se s pravom pitate – a što s kacigom? Nju ćete ili morati zaključati lancem za skuter ili pak kupiti topcase obujma 39 litara u koji vam stane i kompletna oprema poput jakne, pojasa i kišnog odijela. Top case možete kupiti kod Yamahinih prodavača pod povlaštenim uvjetima u kompletu s vjetrobranskim staklom, a obje komponente zapravo ovaj skuter čine smislenom i praktičnom cjelinom.Praktična je i vrlo prostrana podnica koja je smještena izrazito nisko zbog bolje centralizacije mase. Na nju bez problema stane sanduk coca-cole, a noge ćete u tom slučaju morati smjestiti na oslonce namijenjene suputniku.
Ono u čemu je xenter u velikoj prednosti u odnosu na već spomenute GT skutere ili skutere velikih kotača većega obujma je krug okretanja i lakoća upravljanja. Naime, kut zakretanja upravljača je ogroman što otvara mogućnost manevriranja na vrlo uskom prostoru, poput provlačenja između kolone automobila u gradskom stani-kreni režimu. Upravljivost i agilnost su izvrsni pa s pravom možemo reći da će početnici i žene uživati u vožnji ovoga lakonogog šminkera. Alu-naplatci dimenzija 16-cola opremljeni su nama nepoznatim gumama Duro za koje Yamaha tvrdi da su posebno razvijene za ovaj skuter te da pružaju izniman grip uz dugu trajnost. Za trajnost ne znamo, no grip je doista izniman. Xenter u nagib pada sam od sebe ne pokazujući niti najmanju dozu nesigurnosti ili nestabilnosti. Isto vrijedi i za vožnju po pravcu, jer i prilikom najviše brzine xenter ne leluja.
U konačnici se nameće pitanje opravdava li xenter uz sve svoje kvalitete i nedostatke relativno visoku cijenu? Njegova je pozicija „media via“ što znači da na tržištu postoje i jeftiniji (aprilia scarabeo 200) i skuplji (honda SH 150 GT) od njega. Ipak, gledajući cijeli paket možemo reći da se radi o fer ponudi koja je u okvirima gradske vožnje više nego dovoljna i koja će vam zasigurno olakšati mobilnu svakodnevicu.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, ubrizgavanje, CVT
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155 ccm
Snaga 16 KS (11,6 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 14,8 Nm pri 7500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični, sprijeda klasična vilica, straga njihajuća ruka s monoamortizerom
Kočnice
Sprijeda disk promjera 267 mm, straga bubanj od 150 mm
Gume
sprijeda 100/80-16, straga 120/80-16
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1385 mm, visina sjedala 785 mm, hod sprijeda/straga 100/92 mm, masa 142 kg, spremnik goriva 8 litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva
Cijena 23.500 kuna
Zajednica | Komentari